Gå til innhold

Er det noen millionærer på forumet?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble det selv mellom 2006 og 2014 da leiligheten steg i verdi og jeg nå skal selge den.

Eneste jeg har gjort er å kjøpe og selge på rett tid.

Vil tru de fleste som har kjøpt bolig for 5-6-7 år siden er i den posisjonen.

Endret av War
Lenke til kommentar

Boligmillionærer og arvemillionærer er det mange av. Med tanke på nordmenns forbruksvaner så er det nok mye lengre mellom de som har arbeidet det opp selv...

Nordmenn har 70 milliarder i inkassogjeld

Nordmenn skylder inkassoselskapene 69,5 milliarder kroner, og antallet saker har økt med 14 prosent det siste året.
Inkassobyråene har nå nær en halv million saker på bordet, viser tall fra Finanstilsynet.
– Det er veldig mye, men det reflekterer egentlig en utvikling som har pågått en stund, sier administrerende direktør Frode Ekeli i Bank2 til Dagens Næringsliv. Banken spesialiserer seg på kunder som har problemer med å betjene lånene sine.
(NTB)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Kjøpte meg leilighet i 2010. Var en stor leilighet med mulighet for utleie, så har fått betalt ned ganske mye på lånet, og hvis man regner med verdistigningen så har jeg tjent godt over 1 million.

Men det krevde jo at man hadde egenkapital tilgjengelig. Jeg var såpass heldig at jeg hadde muligheten til å ta opp privatlån, og brukte det som egenkapital.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Er markedet så fucked up nå ?

Virker som det ødelegger livet og kjøpe en leilighet nå.

Det spørs jo helt på leiligheten du kjøper og hvor du kjøper den. Var ikke mange dagene siden jeg leste om den fremtidige boligprisveksten i Tromsø. Litt usikker, men mente de spådde 30% økning de neste 5 årene eller noe sånt (rett meg om dette er feil).

Lenke til kommentar

Boligmillionærer og arvemillionærer er det mange av. Med tanke på nordmenns forbruksvaner så er det nok mye lengre mellom de som har arbeidet det opp selv...

Nordmenn har 70 milliarder i inkassogjeld

Nordmenn skylder inkassoselskapene 69,5 milliarder kroner, og antallet saker har økt med 14 prosent det siste året.
Inkassobyråene har nå nær en halv million saker på bordet, viser tall fra Finanstilsynet.
– Det er veldig mye, men det reflekterer egentlig en utvikling som har pågått en stund, sier administrerende direktør Frode Ekeli i Bank2 til Dagens Næringsliv. Banken spesialiserer seg på kunder som har problemer med å betjene lånene sine.
(NTB)

Ikke rart det når man ser på ting som luksusfellen, er langt flere "idioter" der ute som setter seg dypt i gjeld for å kjøpe unødvendige ting som han/hun kan vifte rundt med i stedet for å spare og investere i sin senere fremtid.

Men banker og kreditorere klager jo ikke, det er jo dette de virkelig håver inn penger på.

Lenke til kommentar

Det spørs jo helt på leiligheten du kjøper og hvor du kjøper den. Var ikke mange dagene siden jeg leste om den fremtidige boligprisveksten i Tromsø. Litt usikker, men mente de spådde 30% økning de neste 5 årene eller noe sånt (rett meg om dette er feil).

Du husker ikke kilden? Skal kanskje kjøpe bolig i Tromsø selv snart :p

Lenke til kommentar

Det kan virke sånn, en banksjef som besøkte skolen min i 2013 sa at i hans bank hadde 79% med seg foreldre på lånet , nå er det så dyrt at man ikke kan klare å kjøpe noe om man er to med fast jobb, selv med master.

Det vil jo begrense seg selv, det kan aldri koste 600 millioner for en 29kvm.

Det må jo flate ut, snart vil inken kunne låne summene som kreves.

Som eksempel kjøpte jeg for 1415.000 (takst 1,3) i 2006 og i 2014 er den satt til 2,4 og naboene selger for 2,7-2,9på visningene. 79kvm leilighet på byåsen i trondheim.

Og prisene har gått opp siste året også fra banksjefen sa at taket på hva som er mulig å låne snart er nådd.

Lønner seg ikke vente heller, leie er dyrt og lønnsveksten vil holde prisene iallefall, neppe senke mye.

Endret av War
Lenke til kommentar

Du husker ikke kilden? Skal kanskje kjøpe bolig i Tromsø selv snart :p

Kan gå god for den! Var et interaktivt kart på DN. I Tromsø var det prisvekst på 27% mens i Stavanger f.eks var det -0,2%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...