AnonymDiskusjon Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei. For noen årsiden opprettet jeg en felleskonto med min tidligere ex. Vi hadde pratet om det, men gjorde aldri noe ut av det. Så etter noen mndr så gjorde jeg det og opprettet en felleskonto med mitt navn og personens sitt navn. Jeg spurte også om jeg trengte underskrift fra personen, men det trengte jeg ikke etter som H*n ikke kunne komme/var tilgjenglig. Så det eneste de trengte var personens navn. Nå noen år etter så kom jeg på at jeg hadde opprettet denne kontoen(hadde glemt kontoent helt). Så det jeg lurer på er: 1. Må de ha personens underskrift? 2. Isåfall, kan h*n kreve noe av beløpet hvis h*n skulle slå seg vrang og kreve penger? Det skal sies at jeg gjorde dette i sjul for å overrraske, men av enkelte oversaker så ble det aldri noe ut av det, dvs at beløpet som er på kontoen er det jeg som har lagt inn. Det er snakk om 6-siffratall Anonymous poster hash: 2f801...438 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Spør i banken. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Kravet om signaturprøve for disponenter varierer fra bank til bank - min bank krever ikke at disponenter avgir signaturprøve. Når man ser på hvem som kan kreve hva må man se på hvem som eier pengene. Penger som står på en konto vil vanligvis anses å tilhøre den som eier kontoen. Hvis kontoen eies av flere vil midlene enten bli fordelt likt, eller bli fordelt etter hvem som har skutt inn midlene, avhengig av ordningen mellom samboerne. I situasjonen du beskriver vil nok ikke din samboer ha noe krav mot deg, fordi din samboer ikke har skutt inn noen av midlene og ikke har noen rimelig forventning om at du har gitt bort midlene til vedkommende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå