Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fått klemt samme litt penger og mekka litt pc, men jeg er veldig usikker på ang hovedkort. Og om det finnes like bra men billigere løsninger, for det skader ikke å spare mest mulig når man først bygger. i7 prosessoren og skjermkortet er valgt ut i fra at jeg vil trenge det til den bruken jeg skal bruke det til. Gaming, redigering og kanskje streaming senere. Kjølepastan synes jeg også virker som en god invistering da det er billig og kan gi tydelig forbedring. Det jeg ser på som noe jeg ville ha byttet ut er harddiskene eller ram brikkene.

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1383044&su=C1903BA6-ACE0-42F4-862A-809D59C80A4B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvsi du i hovedsak skal lagre spill anbefaler jeg en WD Desktop Black og ikke Green, men blir det mest redigering og video osv. kan det gå med en Green. Hvor mye skal du overclocke? Og hvis du skal redigere med tunge programmer er det lurt å ha mer enn 8GB RAM.

Endret av ColossusZ
Lenke til kommentar

Overklokkinga vil jeg prøve å tilpasse meg bruken min, jeg er veldig glad i å utforske og finne ut nye måter å presse litt mere kraft ut av ting. Jo mer jo bedre :) Det er ikke så tunge programmer jeg redigerer med, 8gb har holdt enn så lenge. Men er veldig på kanten da, men vil nok spytte inn for å ha 16 kanskje. Har du noe peil på hvordan hovedkort jeg burde gå for med den setupen?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener her.

Det jeg har satt opp er Haswell-E og X99 med DDR4, samt GTX 980. Alt dette er det nyeste-av-det-nye.

6-kjernes CPU er bedre på multitasking og redigering enn 4-kjerner, samt koster ikke stort mer. Da blir det et lett valg. Også ganske lett å overklokke til cirka 4.5 ghz med den kjøleren som er temmelig bra.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener her.

Det jeg har satt opp er Haswell-E og X99 med DDR4, samt GTX 980. Alt dette er det nyeste-av-det-nye.

6-kjernes CPU er bedre på multitasking og redigering enn 4-kjerner, samt koster ikke stort mer. Da blir det et lett valg. Også ganske lett å overklokke til cirka 4.5 ghz med den kjøleren som er temmelig bra.

ahhh! okey:) takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med CDON i det hele tatt, prøvde dustin men de var alt for trege til å svare til at jeg vil bruke dem igjen.

Komplett har jeg veldig god erfaring med, aldri skuffet med pris eller service.

Og jeg har hørt en del dårlige ting om gigabyte skjermkort.

Jeg må jo ta med at lyd er veldig viktig for meg, har et dyrt headsett jeg gjerne vil utnytte.

Prøver å holde meg til et budsjett på 15000 og nedover, alt under 15000 er toppers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...