troutmaster Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Har trøbbel med att diskettstasjonen søker etter diskett under lasting av skrivebord i win98se og også når jeg høyreklikker på skrivebordet får å gå inn på egenskaper for skjerm. Også i kontrollpanelet, når jeg høyreklikker får å gå inn på egenskaper for system, maser den på diskett. (man hører søkelyden i stasjonen). Dette er en selvbygget maskin med hovedkort fra Epox. Er det noen som har opplevd det samme og funnet en grei løsning på dette? Dette er ikke en diskettstasjon som det er feil på eller som er koblet feil. Håper på input. På forhand takk. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 hvilken diskett maser den om da? Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Ikke noen spesiell. Du bare hører søkelyden i stasjonen. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det er vel mer eller mindre normalt? (år siden jeg hadde win98) Mitt tips : Røsk ut hele diskettstasjonen, sett den bare inn når du trenger den. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 har du prøvd og sette inn en diskett i diskettstasjonen da? hva skjer da? :-) Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Da leser den, og så holder den kjeft. Og den leser korrekt. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Dette kan du lett fixe ved å gå inn i BIOS'en, og disable "Boot up floppy seek" (eller noe lignende), samt en instilling til i BIOS som omhandler akkurat det samme "Floppy drive seek". Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Takker for input, og beklager att jeg ikke nevnte det tideligere; Men alt man kan stille av slike parametere i BIOS er prøvd. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Problemet er løst; jeg formaterte den satans maskinen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå