Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill krasjer randomly etter oppgradering av skjermkort og RAM

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hat nettopp oppgradert PCen min fra 8 gig RAM og 1xXFX Radeon 7970 til 32 gig RAM og 3xXFX radeon r9 290 og først hadde jeg noen problemer med crossfire. jeg fant ikke ut av hvor jeg satte på crossfire bruene.. men så fikk jeg vite at de ikke trengte dem :p så slet jeg med å få alle til å fungere men så så jeg at det var en manuell switch på hovedkortet som måtte slås på for at 3 pci-e porter skulle aktiveres..

men det er ikke problemet nå, nå har jeg det problemet at spill krasjer helt random, det trenger ikke å være fordi det blir masse belastning, eller nye chunks eller maps lastes inn, men når som helst.

Jeg kan enda bevege datamusa, men kan ikke bruke alt-ctrl-del, ikke alt-tab, ikke windows knappen eller noe annet.. det er som om PCen fryser, eller alt fryser utenom datamusen. og dette kan skje i alle mulige spill.. ja til å med kabal :p

så... jeg vet ikke helt, men jeg har nå prøvd alt jeg kommer på.. og enda så er det noe jeg ikke klarer å se.. noen som vet hvor feilen ligger?

btw, har ikke internett på den PCen eller noen steder utenom på skolen og offentlige plasser fortida.. så det kan ta tid før jeg svarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken driver bruker du? Jeg merker at 14,4 er mest stabil med 3 kort.

Og hvilken psu? Høres helt likt ut som det som vil skje med en for liten psu, ikke at det er feilen hos deg.

Du har vel en 1000w+ håper jeg.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ta ut ett kort imes, så er det bare til å skaffe en større psu^^

Ok, men har du et forslag til hvilken PSU jeg burde bruke? nå bruker jeg en Corsair AX860i.. og liker veldig godt PSUer fra corsair.. men er åpen for å teste ut andre også.

edit: tror du denne kan fungere godt? https://www.komplett.no/xfx-proseries-black-edition-1250w-psu/657696 og hvor mye tror du jeg kan få solgt den gamle for? kjøpte den for 1800 ny cirka, og den har vert i brukt i 1 år.

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal forvente all verden i gjenkjøpsverdi på en Corair psu , jeg ser personlig på merket som utrolig variert kvalitetsmessig og for å være ærlig nesten som søppel. Er du heldig kan du få 1200kr for den, men trolig må du nok ned på 600 - 900 kr.

Edit : Psu'en kan også være defekt / ustabil som kan ha vært årsaken til problemene dine, spesielt når du sier at til og med kabal kunne henge seg.

Du bør også få tatt en memtest86 av minnet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal forvente all verden i gjenkjøpsverdi på en Corair psu , jeg ser personlig på merket som utrolig variert kvalitetsmessig og for å være ærlig nesten som søppel. Er du heldig kan du få 1200kr for den, men trolig må du nok ned på 600 - 900 kr.

Edit : Psu'en kan også være defekt / ustabil som kan ha vært årsaken til problemene dine, spesielt når du sier at til og med kabal kunne henge seg.

Du bør også få tatt en memtest86 av minnet.

ingen feil med minnet.. og det med hvor mye jeg kan få solgt den for: ja, jeg vet at jeg ikke får masse for den jeg regner med max 1000 hvis jeg er heldig.

Lenke til kommentar

As the spec chart shows, this card is almost exactly the same as the R9 290X, just like the GTX 780and GTX Titan in that you have two cards with the same die but one is a bit less powerful.

The two cards are the same physical size at 11 inches, both require a six-pin and an eight-pin power connector, and both cards draw a bit over 300 watts too.

AMD listed the TDP for the 290X as 250w, but it hedged that answer and never gave it as an official number, but rather an estimate. It didn't reply to our emails asking for the TDP of the R9 290, so we'll just put 250w there with an asterick.

http://www.maximumpc.com/amd_radeon_r9_290_benchmarks

Kanskje mangel på et klart svar om max forbruk på de korta.

Men selv med 3 x 240-250w er det lite igjen til andre ting med en 860w psu.

Er det stabilt med 2 kort vet du svaret.

Er det ikke stabilt blir det litt værre å finne ut av (flere faktorer)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, men denne sier max over 300w. Vet ikke jeg har bare nvidia kort :)http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r9-290-and-290x,3728-4.html

Anbefaler en strømmåler, da vet du/vi

Det er og forskjell på 290 og 290X samt om det i tillegg er fabrikk overklokket da , eks asus dc2 oc versjoner og liknende.

Her ligger et std 290 på 263w mens det passerer 310w på X og oc utgaver.

3 kort med ~50w hver seg blir jo plutselig vesentlig.

power_maximum.gif

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...