Gå til innhold

Oppgradering av gaming PC

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere pcen min, fordi jeg føler den sliter litt med å kjøre visse spill, og lurer på om dere kan hjelpe meg med å finne flaskehalsen.

Jeg har ganske bra/ok fps i spill som BF4, WOW, Archeage, CS GO osv, men f eks Arma 3, sliter PC'en min med.

Så jeg håper noen av dere kan ta en titt, og vurdere det jeg har, og evt komme med forslag til hva jeg burde bytte ut, og gjerne gi link til en ny komponent.

Specs:

CPU - Intel i7 2600K

RAM - Corsair Dominator DDR3 1600MHz 32GB

MB - Asus P9Z68-V Pro/Gen3 Socket 1155

PSU - Corsair AX 1200W PSU

GPU - Gigabyte GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX

HDD 1 - Kingston HyperX SSD 120GB

HDD 2 - Samsung SSD 840 EVO 500GB

Cooler - Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler

OS - Windows 7 Pro

Skjerm: ASUS 27" ROG G-Sync PG278Q

Hva tenker dere angående pcen min? Er det noen klare flaskehalser? Eller burde den kunne kjøre Arma 3 bra og problemet ligger et annet sted? Har forøvrig ganske nylig formatert.

Er forsåvidt ikke no prisklasse på evt nye ting. Men trenger ikke en cpu til 10k bare fordi den koster 10k. ;)

Om det er noe tvil, så bruker jeg kun pc'en til gaming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ARMA 3 er et DRITTSPILL som er så ELENDIG optimalisert et det skulle ikkje vært mulig.

Det som hjelper mest i ARMA 3 er høyest mulig frekvens på cpu. 4500mhz+ Høyest mulig overklokk på skjermkort hjelper også litt.

Spillet har elendig multicore support, så mange kjerners cpu hjelper ikkje en dritt. Det virker som om det nesten holder med dualcore med skyhøy frekvens. Flere skjermkort hjelper heller ikkje.

Spillet hadde vært ganske kult om spillet hadde skalert på hardware like bra som f.eks Battlefield 4, men den gang ei :thumbdown:

2600k liker å overklokkes, og det er ikkje uvanelig å klare 5GHZ med nok kjøling. Selv har jeg en 2600k i den ene serveren, og den klarte lett 4800mhz på luftkjøling (silver arrow)

Klokk dritten ut av cpuen, så hjelper det nok 10fps+ avhengig av eyecandy du har på.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Klokk dritten ut av cpuen, så hjelper det nok 10fps+ avhengig av eyecandy du har på.

Vel, cpu er klokka. Til 4.5GHz. Eyecandy = 0, pga jeg har nerfa settings sånn at det skal bli bedre og oppdage folk rundt i verden. Men har du evt noen andre tips til noe jeg kan gjøre for å optimalisere spillet bedre? Siden det strengt tatt er et Arma 3 problem. Og det meste annet takler pcen min fint. (Kjører vel ikke no på Ultra, pga jeg vil ha høyere fps, enn eyecandy. Jeg er jo en first person shooter geek)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...