Gå til innhold

Ønsker tips til kraftig desktop skjermkort for dual ut / Skype-bruk


joviansoul

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har en Dell PC Precision T3500 Xeon 2,5GHz arbeidsstasjon , 4 GB memory, med et ATI skjermkort Dual ut Firepro V3750

 

Hele dagen kjører jeg Skype (lisensiert versjon) video-konferanse med en, og når Skype kjører virker PC'en veldig treg / lagger en del.

PC'en er egentlig ganske kraftig til mitt bruk som hovedsaklig er web-utvikling og e-post / Word og regnskapsarbeid, så jeg mistenker at det er litt jalla skjermkort, og får forsåvidt dette bekreftet når jeg sjekker litt sammenligninger med Gefore GTX osv på nett.

 

Så, dere som har peiling, hva burde jeg kjøpe av skjermkort for å få optimal ytelse til mitt bruk?

 

Mange takk for tips! :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange takk for tips! Jeg kjører Skype i fullskjerm på monitor #2, og da begynner ting å gå tregt, så det var derfor jeg tenkte at skjermkortet kanskje ikke takler det :) Tror jeg skal kjøpe litt mer minne også, du har et poeng. Dette er jo ikke 1998 når jeg tenker meg om, de tidene da Doom 1 var på 14 MB .. :)

Endret av joviansoul
Lenke til kommentar

https://support.skype.com/en/faq/FA10658/how-can-i-ensure-my-directx-and-graphics-drivers-are-working-correctly

 

Skype bruker hardware acceleration .Så med en slapp cpu , fullskjerm med høy oppløsning og dårlig grafikk kort kan man selvsagt få dårlig opplevelse.

If DirectX 9.0c or higher is not installed on your computer, Skype can make use of Windows' basic graphics capabilities, but this places additional demands on your CPU, and can cause Skype to run slowly.

Bedre dx9 støttet grafikk kort og lavere video oppløsning vil jo hjelpe. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...