N|troXx Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 (endret) Hei, noen som kan peke meg i retning: hvordan få multicast på openwrt til å fungere opp mot altibox? Internett er OK, og veit at tvsignal kommer inn på VLAN101, men klarer ikke å sende tvsignal til riktig port videre. Noen som kan hjelpe? Editert: Fikk løst dette på et merkelig vis: sette wanport tagged vlan101, og port til dekoder untagged på samme vlan (vlan101). Merk at tv og wanport er på samme switch i router. Endret 19. september 2014 av N|troXx 1 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hvorfor synes du dette er merkelig? Dekoderen til altibox er ikke konfigurert for noen spesifkt vlan og derfor må porten den kobles til settes til untagged eller som access port i cisco verdenen. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Av informasjon jeg kunne finne så laster altibox dekoder ned firmware og får IP fra altibox sine servere, derav sendes tvsignaler på VLAN101. Ut fra dette tolket jeg det dithen at dekoder til altibox var konfigurert til VLAN101, og man måtte derfor benytte tagging på porten man koblet til tvdekoder. Jeg har ikke helt fått routet tvsignal igjennom CPU på router og over til min andre switch, men akkurat nå dropper jeg dette da alt angående TV fungerer utmerket. Problemet er løst, og oppi mitt hode var løsningen litt merkelig. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 For senere informasjon. TV-dekoderen har ingen VLAN tagging av pakker, VLAN taggingen ligger kun på "trunken" mellom altibox sin switch, og din hjemmesentral. Alle portene utifra altibox sin egen hjemmesentral går "untagged". Men hver enkelt port blir satt i ett spesifikt VLAN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå