finfyr Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Warning: fopen(/home/finfyr3/public_html/albums/albumdb.dat.lock): failed to open stream: Permission denied in /home/finfyr3/public_html/modules/gallery/platform/fs_unix.php on line 55 Error: Could not open lock file (/home/finfyr3/public_html/albums/albumdb.dat.lock)! Dette er feilmeldingen som kommer når jeg skal inn på Bildegalleriet mitt. ISP'n min har flyttet serveren i helga, og det var etter dette at ting gikk skeis. Får heller ikke uploadet bilder til galleriet, også da kommer det en feilmelding. Dette henger vel sammen med feilen som skjer når jeg skal se bildene også. Dette er feilmeldingen som kommer når jeg skal uploade bilder: Error: Unable to make thumbnail (0)! Need help? Look in the Gallery FAQ Warning: fopen(/home/finfyr3/public_html/albums/serial.dat): failed to open stream: Permission denied in /home/finfyr3/public_html/modules/gallery/platform/fs_unix.php on line 55 Noen som har forslag til meg? Hva kan jeg gjøre... På forhånd takk http://www.finfyr.com Lenke til kommentar
alftore Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det er rettighetene til filene som er for strenge.. bruk telnet/ssh/ftp eller noe slikt og sørg for å gi katalogene og filene under home/finfyr3/public_html/albums tilstrekkelige rettigheter Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Hei du. Jeg endret den ene filen, og da kom galleriet frem. Ikke noen error der nå. Men om en får inn på et Galleri så kommer samme meldingen: Warning: fopen(/home/finfyr3/public_html/albums/album29/photos.dat.lock): failed to open stream: Permission denied in /home/finfyr3/public_html/modules/gallery/platform/fs_unix.php on line 55 Error: Could not open lock file (/home/finfyr3/public_html/albums/album29/photos.dat.lock)! Må jeg altså inn på hver photos.dat.lock fil i hver mappe og endre denne? Må da være en annen måte å gjøre dette på. Kan min ISP ha gjort noe galt da de flyttet serveren? Som de kanskje kunne fikset igjen? Takk Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 ISP'n min sier at det ikke er noe de kan gjøre... Noe jeg ikke liker i det hele tatt! er jo tross alt de som har fucka opp hele saken. Mne ingen som kan hjelpe meg litt her? Kommer meg ikke inn på de ulike albumene på ftp'n heller, så jeg får endret de dat filene det bes om... Enn om jeg legger inn bildegalleriscriptet på nytt? Vil da ting fungere igjen? Takk! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Da vurderer jeg igjen å legge ut et bildegalleri, og uploade de 1500 bildene som skal ligge der. Men vil det funke? Eller vil jeg få samme problemet? Noen som har et tips om et bra galleri jeg kan bruke kanskje? Takk, og god helg! Lenke til kommentar
Abacist Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Problemet ditt er nok rettigheter, så dersom du får koblet deg opp mot ISP'en din med SSH (se beskrivelse), så går du til katalogen hvor albums ligger, og skriver følgende: chmod -R 777 Albums Da har du gitt alle rettigheter på denne katalogen. Dersom dette fungerer, så kan du jo forsøke å "skru til" rettighetene etterpå SSH: http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatha...y/download.html skriv inn adressen, velg SSH. du kobler opp (velg "open"), og logger deg inn med ditt brukernavn og passord. Linux/Unix kommandoer: ls katalog (eks. ls albums) viser innholdet i katalogen "albums" cd katalog (eks. cd albums) flytter deg til valgt katalog cd .. går tilbake ett directory eksempel på galleri under Nuke: http://62.92.45.140/modules.php?name=gallery Endret 17. november 2003 av ItTilFolket Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Først og fremst takk for et bra svar, ItTilFolket. Hyggelig at jeg får æren av å motta ditt første innlegg. Keep it up! Jeg har slettet hele galleriet, og uploadet alt på nytt. Så nå funker tingene igjen. Endelig får jeg vel si. Kunne tenkt meg et script da, som helt tilfeldig la ut et bilde på hovedsiden min. Vet du kanskje om noen slike? Takk igjen! Lenke til kommentar
Abacist Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hei igjen ja. gå inn på http://www.nukedgallery.net , registrer deg som bruker, og gå på downloads seksjonen. Der er det godsaker. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Hei igjen du. Må en ha lagt inn NukePHP eller noe slikt, for å kunne bruke et slikt bildegalelleri? Har en "vanlig" htm side, som jeg kunne tenkt meg et slikt galleri på.. Takk Lenke til kommentar
Abacist Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Dersom du har PHP, så kan du bruke: http://gallery.menalto.com Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Tre innlegg, alle på meg:) Rørt jeg. Fant det ut isted, så nå er galleriet allere oppe å går. Fancy shit de greiene der. God dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå