Gå til innhold

PHP-nuke Error

Anbefalte innlegg

Warning: fopen(/home/finfyr3/public_html/albums/albumdb.dat.lock): failed to open stream: Permission denied in /home/finfyr3/public_html/modules/gallery/platform/fs_unix.php on line 55

Error: Could not open lock file (/home/finfyr3/public_html/albums/albumdb.dat.lock)!

Dette er feilmeldingen som kommer når jeg skal inn på Bildegalleriet mitt. ISP'n min har flyttet serveren i helga, og det var etter dette at ting gikk skeis. Får heller ikke uploadet bilder til galleriet, også da kommer det en feilmelding. Dette henger vel sammen med feilen som skjer når jeg skal se bildene også. Dette er feilmeldingen som kommer når jeg skal uploade bilder:

Error: Unable to make thumbnail (0)!

Need help? Look in the Gallery FAQ

Warning: fopen(/home/finfyr3/public_html/albums/serial.dat): failed to open stream: Permission denied in /home/finfyr3/public_html/modules/gallery/platform/fs_unix.php on line 55

Noen som har forslag til meg? Hva kan jeg gjøre...

På forhånd takk

http://www.finfyr.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du. Jeg endret den ene filen, og da kom galleriet frem. Ikke noen error der nå. Men om en får inn på et Galleri så kommer samme meldingen:

Warning: fopen(/home/finfyr3/public_html/albums/album29/photos.dat.lock): failed to open stream: Permission denied in /home/finfyr3/public_html/modules/gallery/platform/fs_unix.php on line 55

Error: Could not open lock file (/home/finfyr3/public_html/albums/album29/photos.dat.lock)!

Må jeg altså inn på hver photos.dat.lock fil i hver mappe og endre denne? Må da være en annen måte å gjøre dette på. Kan min ISP ha gjort noe galt da de flyttet serveren? Som de kanskje kunne fikset igjen?

Takk

Lenke til kommentar

ISP'n min sier at det ikke er noe de kan gjøre... Noe jeg ikke liker i det hele tatt! er jo tross alt de som har fucka opp hele saken. Mne ingen som kan hjelpe meg litt her? Kommer meg ikke inn på de ulike albumene på ftp'n heller, så jeg får endret de dat filene det bes om...

Enn om jeg legger inn bildegalleriscriptet på nytt? Vil da ting fungere igjen?

Takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet ditt er nok rettigheter, så dersom du får koblet deg opp mot ISP'en din med SSH (se beskrivelse), så går du til katalogen hvor albums ligger, og skriver følgende:

chmod -R 777 Albums

Da har du gitt alle rettigheter på denne katalogen.

Dersom dette fungerer, så kan du jo forsøke å "skru til" rettighetene etterpå ;)

:woot:

SSH:

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatha...y/download.html

skriv inn adressen, velg SSH. du kobler opp (velg "open"), og logger deg inn med ditt brukernavn og passord.

Linux/Unix kommandoer:

ls katalog (eks. ls albums) viser innholdet i katalogen "albums"

cd katalog (eks. cd albums) flytter deg til valgt katalog

cd .. går tilbake ett directory

eksempel på galleri under Nuke:

http://62.92.45.140/modules.php?name=gallery

Endret av ItTilFolket
Lenke til kommentar

Først og fremst takk for et bra svar, ItTilFolket. Hyggelig at jeg får æren av å motta ditt første innlegg. Keep it up!

Jeg har slettet hele galleriet, og uploadet alt på nytt. Så nå funker tingene igjen. Endelig får jeg vel si. Kunne tenkt meg et script da, som helt tilfeldig la ut et bilde på hovedsiden min. Vet du kanskje om noen slike?

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...