Gå til innhold

Står timesvis i kø for ny iPhone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv heller å forklar meg hva jeg får om jeg går tilbake til android. Hvilke fordeler gir det liksom meg?

Utrolig enkelt å overføre filer, paid apps for free(ulovelig, men who cares), mange enkle instilling muligheter, Ekstra utstyr så er dette veldig lite intressant da det eneste brukbare ekstra utstyret som fins er bluetooth høytalere/headsett eller deksler, Android er utrolig stabilt å kjappt, du er forran alle når det kommer te teknologi, backup er også enkelt her, gmail bruker å du har alt lagret med brukeren din (men det har du jo å med icloud), veldig bra app utvalg, widgets, Har forsatt min Nexus 4 i bruk som min lillebror har brukt lenge tter jeg fikk den så fungrer godt over tid disse å, liker du å være litt geeky? så er det veldig morro med roms for å få telefonen din til å bli enda kjappere/enklere i bruk, Men mye av dette er med min Nexus 5 som jeg måtte selge dessverre pga økonomiske forhold. Men som sakt det mest posetive med android generelt er slippe itunes å en utrolig mye enklere måte å overføre filer, slippe den kjedelige stilen, enklere instillinger, å masse app muligheter som er gratis contra iphone der mye free apps på android faktisk kan koste penger på ios, kjempe bra multitasking, tilbake knapp, å kjappt å skifte blandt apps (det er det også på ios), å har du en nexus telefon er du oppdatert hele tida.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nexus 5 gir 1080p og trådløs lading. Til omtrent halve kostnaden av en iPhone6. Det gir 3k til noe annet, du får bra mye rart for tre tusen.

(...og ja, du åpner pdf's or whatnot direkte i eposter. Og Ja, du får oppdateringer med en gang. Og nei, det er ingen problemer med blåtann. Og Nei, Nexus 5 er ikke treig til noe som helst og stock android er omtrent like vanskelig som å tygge tyggegummi.)

Det eneste som kan gjøre iPhone6 intressant må være om en eller annen stakkar allerede har huset fullt av Apple dingser og vil ha større skjerm på mobilen. For alle andre må iPhone 5 eller Nexus 5 være et bedre kjøp. Sånn bortsett fra status effekten, da.

Så om noen stiller seg i en slik kø bare for å få tak i en sånn dings ei uke før andre så er det rimelig fjernt. Gjør de det for turen og happeningen i seg selv er det derimot greit nok. Smaken er som baken.

...Og jeg er dritt lei sammenligner mellom iPhone og "Android". Android er en greie fabrikantene bygger dingsene sine på, noen mer vellykkede enn andre. Forskjellen er altfor stor til at "alle over en kam" virker særlig fornuftig. Har du prøvd en S4 så har du prøvd akkurat den, det er ikke sånn at du da veit hvordan android oppfører seg til enhver tid.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jo du "krangler" jo med meg fordi du prøver punkt for punkt å si hvor gode Android er og at det som er viktig for meg egentlig ikke er så viktig. Du er ikke meg, og mitt valg er gjennomtenkt. For min del er Android 3. valg som operativsystem fordi jeg synes det er det dårligste til mitt bruk. Er det så utrolig vanskelig å skjønne? Du har faktisk ikke fasiten for andre enn deg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Skulle være ganske så enkelt dette. Han baserer sine meninger på erfaring med begge systemene. Begge 2 har sine svake sider og sine sterkesidrer, men det er tydeligvis iPhone som passer han best. Det er jo egentlig ikke noe å diskutere. Han bør i allefall få slippe å forklare seg og han ber vel egentlig ikke om å få vite hvordan andre opplever iPhone/android. Slik android er, men et flust av merker og mobiler så er det vanskelig å få en stabil opplevelse blant folk. Noen vil oppleve problemer og andre ikke. Hadde selv en god opplevelse av Sony Z1, men velger å bruker iPhone. Selv om android er så utrolig mye bedre på alle områder.

Det er bare trasig at det skal være slik at man må forklare seg her på forumet om man velge iPhone, eller at man skal seees på som dum som velger et dårligere og dyrere produkt.

Og at man har brukere som bruker 80% av tiden sin her på forumet til å diskutere rundt noe man misliker og synes er dritt.

Hva er det neste? Gå inn på norges største bilforum fordi man er ford entusiast, men ender opp med å være i volvo delen av forumet for å konstant fortelle hvor dårlig volvo er, hvor dyrt det er og hvor sinnsykt mye bedre ford er...

Grunnen er fordi ingen kan gi gode grunner som ikke er små bagateller på hvorfor skal man kjøpte iphone isteden for windows/android? Det er det som plager meg.. og vertfall visst e får tomme svar som "den er mer brukervennelig", "den er enkel" det er utrolig dårlige grunner te å gå over te iphone.. Det jeg vill er ikke at de skal forsvare seg eller forklare seg på noe vis, men fortelle, eller "selge" meg iphone, visst du fortår hva e mener. Fordi det er enda ingen som har klart dette, eller komme med gode/viktige grunner :)

Hvorfor skal noen måtte selge DEG en iPhone? Det passer tydeligvis ikke for deg. Og det er greit for meg. Men hvorfor skal jeg måtte overtale deg til å kjøpe iPhone? Jeg bryr meg ikke om hva du har. Men som du selv skriver så plager det det deg at folk kjøper iPhone? Må det være en spesiell grunn til at man kjøper iPhone annet enn "jeg synes den er fin eller kuul". Kan ikke det være grunn nok. Folk har forskjellig smak og forskjellige behov, men gjennom flere sider har du bevist at du ikke vil akseptere at man kjøper det man har lyst på. Man skal kjøpe det som er "bevist best" ifølge deg eller noen andre.

Det som er best for deg er ikke alltid best for andre. En stasjonsvogn er best for en familie, men for en enslig fyr på 23 som like fart og spenning er det ikke det beste.

Hvorfor er dette så vanskelig å akseptere?

Lenke til kommentar

Skulle være ganske så enkelt dette. Han baserer sine meninger på erfaring med begge systemene. Begge 2 har sine svake sider og sine sterkesidrer, men det er tydeligvis iPhone som passer han best. Det er jo egentlig ikke noe å diskutere. Han bør i allefall få slippe å forklare seg og han ber vel egentlig ikke om å få vite hvordan andre opplever iPhone/android. Slik android er, men et flust av merker og mobiler så er det vanskelig å få en stabil opplevelse blant folk. Noen vil oppleve problemer og andre ikke. Hadde selv en god opplevelse av Sony Z1, men velger å bruker iPhone. Selv om android er så utrolig mye bedre på alle områder.

Det er bare trasig at det skal være slik at man må forklare seg her på forumet om man velge iPhone, eller at man skal seees på som dum som velger et dårligere og dyrere produkt.

Og at man har brukere som bruker 80% av tiden sin her på forumet til å diskutere rundt noe man misliker og synes er dritt.

Hva er det neste? Gå inn på norges største bilforum fordi man er ford entusiast, men ender opp med å være i volvo delen av forumet for å konstant fortelle hvor dårlig volvo er, hvor dyrt det er og hvor sinnsykt mye bedre ford er...

Grunnen er fordi ingen kan gi gode grunner som ikke er små bagateller på hvorfor skal man kjøpte iphone isteden for windows/android? Det er det som plager meg.. og vertfall visst e får tomme svar som "den er mer brukervennelig", "den er enkel" det er utrolig dårlige grunner te å gå over te iphone.. Det jeg vill er ikke at de skal forsvare seg eller forklare seg på noe vis, men fortelle, eller "selge" meg iphone, visst du fortår hva e mener. Fordi det er enda ingen som har klart dette, eller komme med gode/viktige grunner :)

Hvorfor skal noen måtte selge DEG en iPhone? Det passer tydeligvis ikke for deg. Og det er greit for meg. Men hvorfor skal jeg måtte overtale deg til å kjøpe iPhone? Jeg bryr meg ikke om hva du har. Men som du selv skriver så plager det det deg at folk kjøper iPhone? Må det være en spesiell grunn til at man kjøper iPhone annet enn "jeg synes den er fin eller kuul". Kan ikke det være grunn nok. Folk har forskjellig smak og forskjellige behov, men gjennom flere sider har du bevist at du ikke vil akseptere at man kjøper det man har lyst på. Man skal kjøpe det som er "bevist best" ifølge deg eller noen andre.

Det som er best for deg er ikke alltid best for andre. En stasjonsvogn er best for en familie, men for en enslig fyr på 23 som like fart og spenning er det ikke det beste.

Hvorfor er dette så vanskelig å akseptere?

Du tolker å leser mine inlegg helt feil. Har aldri sakt at det jeg syntes er best er best, har aldri sakt at jeg plages over at folk kjøper fra apple men at dem ikke kommer med noen ordentlige svar, å nei det er ikke noen bra nokk grunn te å kjøpe en ting pga den er kul eller fin visst alt det andre ikke har noe å så.

Å e kjøper meg en mclaren, men den var drittvondt å sitte i å e får ikke med meg mer folk enn meg selv, men dritt på den er jo fin da. ser du? ja. men dette var vanskelig å forstå tydligvis, fordi det er jo deres valg å ingen kan spørre dem hvorfor. Fordi da må man være lege og ingenør og alt anna.

Ja folk har forskjellige behov, men det at jeg vill at noen skal "selge" en iphone te meg er så man kan prøve noe nytt! Dette gjelder begge veier, der man alltid har lyst å utforske ting å ikke bare sitte der med det man har å glo på det samme gammle drittet siden 2007!

Men man får veldig lite lyst å prøve noe nytt visst man bare kommer med de tomme svarene, som sakt det er det jeg skal fram te. Å det har ingenting med at e ikke aksepterer andres valg. slutt å legg ord i munnen på meg som jeg ikke sier.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Jo du "krangler" jo med meg fordi du prøver punkt for punkt å si hvor gode Android er og at det som er viktig for meg egentlig ikke er så viktig. Du er ikke meg, og mitt valg er gjennomtenkt. For min del er Android 3. valg som operativsystem fordi jeg synes det er det dårligste til mitt bruk. Er det så utrolig vanskelig å skjønne? Du har faktisk ikke fasiten for andre enn deg selv.

Nei, du har dessverre ikke lest innlegget mitt som var et svar te deg. Beklager at du ikke klarer å se det jeg skrev.

Var enig i mange punkter, å forklarer deg hvor det er tester der de viser anderledes, men også at iphone da er kjappere andre steder. Det at man ikke klarer å legge de negative tankene bak seg å kun se trangt at "omg han prøver å bannlyse meg, han prøver å overtale meg omg noo its th end of the world" ja.

Å? e forklarte også hvorfor iphone idag ikke ser bra ut men dette er jo bare en personlig mening og ikke generellt som de andre svarene var te deg.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke mer. Du får bare synes hva du synes. Men om det plager deg at folk kjøper iPhone, da er det ikke dem det er noe galt med.

Plages forsatt ikke så slutt å legg ord e ikke sier. Her er det tydlig at folk ikke klarer å legge ting fra seg å lese igjennom hva en sier, å faktisk komme med reale svar. Det er det som enda ikke er kommet frem, og det kommer aldri frem virker det som dessverre, og det er kjedelig for en som liker teknologi å vill utforske andre ting. Men blir dessverre satt tebake pga det ikke blir intressant da ingen kommer med noe som får en te å ha lyst på produktet.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvis du skrev litt mindre på dialekt så kanskje det hadde vært litt lettere å skjønne hva du mener. Komma og punktum og slikt hadde også vært fint.

Lenke til kommentar

Hvis du skrev litt mindre på dialekt så kanskje det hadde vært litt lettere å skjønne hva du mener. Komma og punktum og slikt hadde også vært fint.

Beklager det, jeg er klar over at mine skrive ferdigheter dessverre ikke er tipp topp. Da jeg egentlig fikk 1 i Norsk når jeg gikk på VGS.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Men jeg er ingen selger, derfor skal jeg heller ikke "selge" en iPhone (eller andre Apple produkter til deg), jeg er en som benytter Apple fordi det passer meg best.

Og om det ikke passer for noen andre i hele verden, så spiller det ingen rolle for meg!!!

For min del så er dette prøvet ut, og jeg har funnet min løsning. Og den har jeg ikke "patent" på, derfor kan jeg heller ikke selge den løsningen til andre ;)

Det må rett og slett andre finne ut selv......

Du har funnet ut at windows er minst like enkelt, og Android er helt utmerket.

Ja det er flott for din del, men jeg deler ikke din oppfatning om det. De grunnene til det skriver jeg ikke flere ganger, for det har jeg gjort gjentatte ganger uten å nå frem til deg. For det ser rett og slett ikke ut til at det nytter å få deg til å forstå at mine valg, er mine personlige valg, og de er gjort ut i fra mine brukererfaringer. Og det kan ikke du protestere på, for du vet ikke hvilke erfaringer jeg sitter med, du vet kun de erfaringene jeg har beskrevet i tidligere innlegg......

Så dette blir mitt siste innlegg i denne tråden, så bare les hva jeg har skrevet denne gangen. Du behøver ikke svare eller kommentere det, for du kommer ikke til å få flere svar om det samme en gang til.......

For meg så er det iPhone, iPad, iMac og Macbook pro som er enklest og bruke, basert på mine bruksbehov og erfaringer. Vennligst bare godta det!

Så får du (og de andre) som ikke synes noe om disse produktene heller bare velge noe annet, og det behøver du jammen ikke forsvare overfor meg eller noen andre heller gitt. For det er fritt valg på både øverste og nederste hylle i buttikken, så får det være helt fritt valg for enhver person hvor de plasserer sine produkter, skulle ikke forundre meg om alle plasserer sine respektive produkter på topphylla heller gitt....... :)

For jeg har ikke provisjon hos Apple, så jeg får ingen bonus/lønn for å verve flere kunder/brukere til dem, og dermed så er jeg heller ikke interessert i å gjøre det for dem, det får de gjøre selv ;)

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...kan jeg få skjøte på litt på det fotonisse skriver...

Det fotonisse skriver om bruk av iPhone, iPad, Mac...altså en hel infrastruktur, det er da de store fordelene til Apple oppleves. Integrasjonen mellom de ulike produktene er fenomenal og svært mye bedre enn å forsøke å koble sammen ulike dingser fra andre plattformer.

Selv om det finnes enkeltprodukter i hver kategori som isolert sett har bedre spesifikasjoner, så er det helheten som er styrken. Den styrken er svært god også.

Dessuten er hvert enkelt produkt også svært godt, fordi måten operativsystem og applikasjoner spiller på lag med maskinvaren gir en ytelse som er meget god.

Og nei...jeg har ingenting annet med Apple å gjøre jeg heller, annet enn å kjøpe produktene deres. Noe som gir meg en lagt mer problemfri datahverdag enn jeg hadde med Windows og Android før i tiden. Og det er verdien i utstyret, ikke prislappen...

Lenke til kommentar

Men jeg er ingen selger, derfor skal jeg heller ikke "selge" en iPhone (eller andre Apple produkter til deg), jeg er en som benytter Apple fordi det passer meg best.

Og om det ikke passer for noen andre i hele verden, så spiller det ingen rolle for meg!!!

For min del så er dette prøvet ut, og jeg har funnet min løsning. Og den har jeg ikke "patent" på, derfor kan jeg heller ikke selge den løsningen til andre ;)

Det må rett og slett andre finne ut selv......

Du har funnet ut at windows er minst like enkelt, og Android er helt utmerket.

Ja det er flott for din del, men jeg deler ikke din oppfatning om det. De grunnene til det skriver jeg ikke flere ganger, for det har jeg gjort gjentatte ganger uten å nå frem til deg. For det ser rett og slett ikke ut til at det nytter å få deg til å forstå at mine valg, er mine personlige valg, og de er gjort ut i fra mine brukererfaringer. Og det kan ikke du protestere på, for du vet ikke hvilke erfaringer jeg sitter med, du vet kun de erfaringene jeg har beskrevet i tidligere innlegg......

Så dette blir mitt siste innlegg i denne tråden, så bare les hva jeg har skrevet denne gangen. Du behøver ikke svare eller kommentere det, for du kommer ikke til å få flere svar om det samme en gang til.......

For meg så er det iPhone, iPad, iMac og Macbook pro som er enklest og bruke, basert på mine bruksbehov og erfaringer. Vennligst bare godta det!

Så får du (og de andre) som ikke synes noe om disse produktene heller bare velge noe annet, og det behøver du jammen ikke forsvare overfor meg eller noen andre heller gitt. For det er fritt valg på både øverste og nederste hylle i buttikken, så får det være helt fritt valg for enhver person hvor de plasserer sine produkter, skulle ikke forundre meg om alle plasserer sine respektive produkter på topphylla heller gitt....... :)

For jeg har ikke provisjon hos Apple, så jeg får ingen bonus/lønn for å verve flere kunder/brukere til dem, og dermed så er jeg heller ikke interessert i å gjøre det for dem, det får de gjøre selv ;)

Jeg har lest hvorfor du velger apple ovenfor andre produkter. Å det eneste e kommer fram te er det samme svaret alle gir andre som ikke har produkter fra apple.

"For meg så er det iPhone, iPad, iMac og Macbook pro som er enklest og bruke, basert på mine bruksbehov og erfaringer."

Å vær gang noen spør, ja, så hva er disse brukerbehovene alle snakker om? Hvor har det med "erfaring" å gjøre at man velger et apple produkt ovenfor andre?

Så er det ting som absolutt ikke har noe med systemet skjøl å gjøre men selve brukerens mangel på å "utforske".

E har aldri sakt at e ikke godtar deres valg , har ikke skrevet det heller. Men er forstår ikke valget, og det er ikke bare "jeg" jeg skriver for. Her er det snakk om "generelt" å millioner av folk. Å da jeg selv har prøvd ut disse produktene og ikke engang ser at det er noen form for "enklere", " fyller mer brukerbehov" osv.. så er det vanskelig å forstå hvorfor folk kommer med det samme tomme gammle svaret de kom med i 2010.

Du trenger ikke å være noen selger, er er det snakk om at man skal hjelpe andre å forstå hvorfor man velger apple, hvorfor det er så himmla enkelt som folk absolutt skal ha det til, hvorfor er det så mye mer brukervennelig enn andre, hvorfor er de mere bruksbehov dekkende enn andre?

Som jeg har sakt hele tida, dømmer ingen, sier ikke imot valget ditt, sier ikke at det er feil valg, men e vill ha et godt svar, så man faktisk får lyst på et produkt fra apple. Ikke at man bare betaler i de høye summer for noe man kan få som er enten bedre eller akkurat helt likt for halvparten av prisen.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

...kan jeg få skjøte på litt på det fotonisse skriver...

Det fotonisse skriver om bruk av iPhone, iPad, Mac...altså en hel infrastruktur, det er da de store fordelene til Apple oppleves. Integrasjonen mellom de ulike produktene er fenomenal og svært mye bedre enn å forsøke å koble sammen ulike dingser fra andre plattformer.

Selv om det finnes enkeltprodukter i hver kategori som isolert sett har bedre spesifikasjoner, så er det helheten som er styrken. Den styrken er svært god også.

Dessuten er hvert enkelt produkt også svært godt, fordi måten operativsystem og applikasjoner spiller på lag med maskinvaren gir en ytelse som er meget god.

Og nei...jeg har ingenting annet med Apple å gjøre jeg heller, annet enn å kjøpe produktene deres. Noe som gir meg en lagt mer problemfri datahverdag enn jeg hadde med Windows og Android før i tiden. Og det er verdien i utstyret, ikke prislappen...

Ja det at apple har et godt "intregasjon" er sant, men det er jo fordi de kun virker mellom verandre og ikke andre platformer.. de kan virke men er utrolig knotete siden det er et helt annet system enn andre. Men skal si meg enig at ja, apple produkter virker bra med andre apple produkter.

Vær gang noen sier det at de har hatt mindre problemer så får e ett intrykk at folk er dumme, ikke for å være frekk osv.. men det er det jeg får intrykk av.. men så har jo jeg holdt på med dette i mange år, så kan ha noe med det og at jeg faktisk liker å utforske å ikke gi opp med engang.

Produktene til apple skal jeg å si meg enig at kan ha en god "brukstid". Men de har også feil med sine telefonener akkurat som alle andre. iphone 4-forferdelig signal, iphone 5-signal drops, iphone 5s-bluescreens (som jeg syntes er litt ironiskt).

Mac- Spinning wheel of death.

Men dette er ikke noe som gjør at jeg ikke vill teste dem ut fordet, men man blir jo da skeptisk ja. Men disse tingene vet ikke den normale bruker fordet, de har en telefon, da er de fornøyd :p Men e skal gi meg, fordi ingen klarer å komme med noen svar jeg er ute etter.

Men du skrev et bra svar for det om.

Noen som kan gi et bedre svar enn disse?

1: De virker med hverandre

2: De er enkle

3: De fyller mine bruksbehover

4: De er brukervennelige

5: Det er apple, de har god kvalitet

6: Er verdt pengene

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

...

Noen som kan gi et bedre svar enn disse?

1: De virker med hverandre

2: De er enkle

3: De fyller mine bruksbehover

4: De er brukervennelige

5: Det er apple, de har god kvalitet

6: Er verdt pengene

Hvis ikke de svarene er gode nok i massevis, så skjønner jeg ingenting. Det er jo de tingene det å eie noe handler om, uansett hvilke produkter man snakker om.

Du ønsker nok innerst inne ikke å få noen gode svar på hvorfor Apple er gode, du har allerede bestemt for at noe annet er bedre. Og det er jo det fine med et åpent, konkurransebasert marked; du finner noe som passer for deg fra en eller annen produsent. En stor andel finner sine mobile dingser fra Apple, men ikke alle...:-)))

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Integrasjonen mellom de ulike produktene er fenomenal og svært mye bedre enn å forsøke å koble sammen ulike dingser fra andre plattformer.

Lettere kanskje, men ikke bedre.

Dessuten, for oss stakkarer som kan noenting om etablerte standarder, blir en Apple dings ofte ganske slitsomme greier. Selskapet elsker å gjøre ting anderledes (og proprietært) slik at folk liksom skal bytte ut alt de har med Apple produkter for å få noe som helst til å funke.

Noe som gir meg en lagt mer problemfri datahverdag enn jeg hadde med Windows og Android før i tiden. Og det er verdien i utstyret, ikke prislappen...

Tja... Jeg vurderte Applification av heimen en gang for et par år siden, så jeg sjekka hva Apple kunne tilby. Lista over mangler ble lang som et vondt år... og utstyret himla kostbart. Så jeg holder meg til en (problemfri) hverdag med Windows, Ubuntu, FreeBSD, OS/X og Android.

...men nå bygger jeg routere og maskiner selv samt kjører min egen android build så jeg har vel ikke stemmerett.

Lenke til kommentar

...men nå bygger jeg routere og maskiner selv samt kjører min egen android build så jeg har vel ikke stemmerett.

Stemmerett å stemmerett fru blom. Du er vel i allefall ganske så langt unna målgruppa. Har en bror som også driver på med mye servere, routere, etc etc og han liker også android best. Fordi de fyller hans behov for muligheten til tilpasninger og avanserte løsninger. Flott for han og deg.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...