Gå til innhold

Står timesvis i kø for ny iPhone

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvordan noen klarer å sammenligne en som har kjøpt seg et anlegg til samme pris som en Audi R8, med noen som reiser til london for å stå i kø for å få en telefon som lanseres i Norge om en uke, hvor ender opp med langt høyere utgifter (reise + transport + overnatting) for å få dårligere vilkår.

Det var vel heller ikke poenget: La folk få gjøre hva pokker de vil, så lenge de koser seg og ikke gjør noen andre vondt. Og, vi er alle litt "eksentrisk" på ett eller annet område, men det er ikke alltid vi ser det selv. Og sist, men ikke minst, la oss for Guds skyld være litt mer "gærne".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig glad vi alle har forskjellige interesser og meninger for hva som anses som "normalt" og hva som skiller seg ut som "idioti" Vil ikke kalle dem for idioter, men at de har litt spesielle idéer, er jeg nok villig til å være enig i..... ;)

Er ikke nettopp det litt herlig da? Både at vi er forskjellige, men også at vi tør å ta den helt ut. Og spiller det noen rolle om vi tar den ut i det ene eller det andre? iPhone 6 lansering eller kaldrøking av raggsokker fra Indre Gryttedal?

Min forståelse av oss "gutter" er som følger; Vi lever og fører to liv. I det ene har vi kona og barna, og i det andre har vi en eller annen absurd greie vi følger som en liten blodhund. Eksentriske som bare pokker. :wee:

Jeg tør ikke ta den helt ut, for da blir jeg sikkert anmeldt for uanstendig oppførsel eller det som værre er...... ;)

Som sagt, så synes jeg for min del at det blir litt vel mye oppstyr bare for en mobil, uansett hvilket merke det nå enn er. Jeg liker Apple jeg også, men jeg kommer aldri til å stå i kø for å sikre meg et eksemplar av det merket her, uansett hvilket produkt de lanserer.

Men at vi alle har våre "ting" som kan anses som spesielle eller unødig av andre er det nok ingen tvil om, ikke alle som har forståelse for at jeg har en fotosekk med innhold som har rundet et relativ høyt beløp heller......

Håper i hvertfall de får like mye mye glede av mobilen, som oppmerksomheten de har endt opp med pga dette "stuntet" her.

Alle får gjøre akkurat som de vil for min del, men det var vel mest det at de vil stå frem på denne måten som de blir fremstillt i denne artiklen her, de fleste reagerer på vil jeg tro.

Endret av fotonisse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvordan noen klarer å sammenligne en som har kjøpt seg et anlegg til samme pris som en Audi R8, med noen som reiser til london for å stå i kø for å få en telefon som lanseres i Norge om en uke, hvor ender opp med langt høyere utgifter (reise + transport + overnatting) for å få dårligere vilkår.

Klarer ikke helt forstå det jeg heller. Men snakket med en som lå ute for premieren på Ringenes Herre, eller var det Star Wars, uansett så snakket han om opplevelsen. Så det kan hende at dette parret, som tydeligvis liker Apple og iPhone veldig godt, setter såpass pris på den opplevelsen de får av å være sammen med likesinnende, oppleve storby telefon lansering etc. De er nok ikke dummere en at de skjønner at de kunne spart masse utgifter ved å bli hjemme. Men det er heldigvis lov å bruke penger på hva de ønsker.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det var vel heller ikke poenget: La folk få gjøre hva pokker de vil, så lenge de koser seg og ikke gjør noen andre vondt. Og, vi er alle litt "eksentrisk" på ett eller annet område, men det er ikke alltid vi ser det selv. Og sist, men ikke minst, la oss for Guds skyld være litt mer "gærne".

Det var en dårlig sammenligning for å få frem et dårlig poeng.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Klarer ikke helt forstå det jeg heller. Men snakket med en som lå ute for premieren på Ringenes Herre, eller var det Star Wars, uansett så snakket han om opplevelsen. Så det kan hende at dette parret, som tydeligvis liker Apple og iPhone veldig godt, setter såpass pris på den opplevelsen de får av å være sammen med likesinnende, oppleve storby telefon lansering etc. De er nok ikke dummere en at de skjønner at de kunne spart masse utgifter ved å bli hjemme. Men det er heldigvis lov å bruke penger på hva de ønsker.

Selvsagt er det lov.

Poenget var bare helst at jeg ikke ser poenget, eller logikken.

Det er en bruksgjenstand, et objekt, som man får om ca en uke i Norge med langt bedre garanti og reklamasjon.

Jeg kunne vel tildels sett logikken i å stille seg opp i kø hvis man tilfeldigvis var i området samtidig, og man var for sent ute til å forhåndsbestille og motta produktet til lansering.

Men det er ikke tilfellet.

Å reise til London som privatperson for å stå i kø i flerfoldige timer for å "få lov til" å kjøpe et produkt med dårligere rettigheter enn om man hadde bestilt på nett og fått produktet i postkassen om en uke. Kjære vene.

For all del, jeg har sett folk i Busan stå i kø for å slippe inn på en Vuitton sjappe for å få lov til å bruke noen titalls tusen på ven veske.

For min del havner de i samme kurv...Tullinger hele gjengen.

Ikke det at folk bryr seg om hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Synes slikt som dette er bare kult jeg. Og en ser lignende tilfeller ved andre merker hvor det er mye lidenskap og interesse for det aktuelle produktet.

At folk reagerer og tar til ordet med å rakke ned på disse folkene med lite hyggelige ord. Det synes jeg derimot lite om. Dem viser bare en dårlig side av seg selv og ikke mer.

Som spill interisert så har jeg vært oppe midt på natten for å stå i kø for å sikre meg nye konsoller. Stått i timevis i køer for å prøve nye spill på spill messer. En ting er å få kjøpt noe en vil så gjerne ha men en helt annen ting er å møte likesinnede å være del av noe som en ser på utelukkende som noe positivt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å stå i kø for ett spill har jeg gjort én eneste gang, var det i grunn verdt det? Ikke i hele tatt :p Men fint å kjenne på stemningen da, og litt artig når en politipatrulje kom ramlende og lurte på hva i all verden som foregikk med en slik mob på baksiden av kjøpesenteret hehe.

EDIT: Til info så var det GTA V det dreide seg om, så det var MYE folk.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden er litt morsom. Hva har vi lært i dag?

Det er IKKE ok å reise til London for å kjøpe en telefon. Det faktum at de muligens kombinerte dette med noe annet - og så på det som en grei mulighet for en liten ferie, er totalt fraværende.

Det er derimot HELT ok å kalle disse folkene idioter. Det er helt greit å lese en artikkel og faktisk ta seg bryet til å skrive en negativ og nedlatende kommentar til totalt ukjente mennesker.

Er dog morsomt å se samme gamle "fjes" på hver eneste Apple artikkel. Vi burde absolutt startet en ny del av forumet dedikert til det fantastiske Apple hatet. Slippe fri litt følelser, rakke litt ned på folk og ja - bruke tiden fornuftig. Hadde ikke det vært skikkelig godt? :)

Fra spøk til alvor; hva som driver denne evigvarige skittkastinga er utenfor min fatteevne. Har tatt turen innom ulike brukere i denne tråden, og det er faktisk overraskende mange som er innom div. Apple tråder alene for skittkasting. Dette er på ingen måte bedre enn å reise til London for å kjøpe en telefon...

Denne passer forøvrig ganske bra i denne brukermassen:

693e239e91aec657c6374f2d62e811dbabaf828e

• Liker 3
Lenke til kommentar

Denne tråden er litt morsom. Hva har vi lært i dag?

Det er IKKE ok å reise til London for å kjøpe en telefon. Det faktum at de muligens kombinerte dette med noe annet - og så på det som en grei mulighet for en liten ferie, er totalt fraværende.

Det er derimot HELT ok å kalle disse folkene idioter. Det er helt greit å lese en artikkel og faktisk ta seg bryet til å skrive en negativ og nedlatende kommentar til totalt ukjente mennesker.

Er dog morsomt å se samme gamle "fjes" på hver eneste Apple artikkel. Vi burde absolutt startet en ny del av forumet dedikert til det fantastiske Apple hatet. Slippe fri litt følelser, rakke litt ned på folk og ja - bruke tiden fornuftig. Hadde ikke det vært skikkelig godt? :)

Fra spøk til alvor; hva som driver denne evigvarige skittkastinga er utenfor min fatteevne. Har tatt turen innom ulike brukere i denne tråden, og det er faktisk overraskende mange som er innom div. Apple tråder alene for skittkasting. Dette er på ingen måte bedre enn å reise til London for å kjøpe en telefon...

Denne passer forøvrig ganske bra i denne brukermassen:

693e239e91aec657c6374f2d62e811dbabaf828e

Hadde sakt det samme om det var samsung, htc whatever! Det å reise utenlands å ikke få like god garanti osv som i Norge for å få den 1 LITEN uke før Norge å i tilgegg.. stå i kø i mangfoldige timer for det? E kan dessverre ikke se det "gøye" med dette da det absolutt ikke er normalt. Det er en telefon.. man ringer å sender sms med den.. man kan da for svarte vente 1 uke? Er verden virkelig blitt så teit?

Her handler det ikke om fanboys, kan selvfølgelig være noen av dem som har kommentert som er det. Men jeg selv kunne tenkt å prøve iphone 6, men jeg kan ikke fordra de nye fargene å er nødt å ha deksel for å like telefonen. Å e er nødt å ha jailbreak for å føle at iphone skal funke etter mine behov. Har selv iphone 4 nå å det er en veldig treg telefon idag med ios 7, å skulle aldri ha oppdatert den da den er tregere enn noen annen telefon te 700kr idag.

Har aldri stått i kø for noe slikt, å kommer aldri te å gjøre det heller, akkurat fordi e kan vente. Det handler ikke om å ha det siste å det "beste" hele tida.. hva er det med folk å vise "status" hele forbanna tida?

Hva vill de oppnå med dette? Joa de fikk seg en tur te england flott det da, men har dem gjort noe annet enn å stå i kø? skal dem gjøre noe annet? ingen vet dette.. men jeg tipper de skal rett hjem å fikle med telefonen 1-3dager åsså legge den på bordet å bruke den som normale mennesker gjør.

Det at dagens mennesker ikke klarer å vente 1 uke på en telefon, når de sikkert har en som funker fra før av.. å at de må reise utenlands fordi de ikke klarer dette, å så bruke masse penger ekstra på dette..

Nei uff... Jaja gratulerer med ny tlfn.. men e ville ikke smilt her, e hadde vært flau uansett om mennesker har forskjellige interesser å at de kan gjøre va de vill, så betyr ikke det at de burde.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Vi forbrukere i vestlige land ser ut til å ha et luksusproblem og det er å finne ut hva slags varer vi skal kjøpe for å klatre i den sosiale rangstigen. Og jeg skriver ikke dette for å hetse eple-brukerne. Vi andre er ikke stort bedre selv. Hver jul så bruker vi mer og mer penger på gaver til folk som har alt og skal vi imponere dem så er vi nødt til å kjøpe alt det som de liker enda vi tar opp lån og tyner lommeboka enda litt mer.

Lenke til kommentar

Iphone 5s må være noe skikkelig søppel da de står i kø for å bytte til iphone 6.

Den som måtte mene at iPhone 6 ser bedre ut enn iPhone 5s burde ta seg en tur til optikeren.

I mine øyne er dette den styggeste mobilen dem har lansert. Ser ut som en billig (jalla) kina kopi.

• Liker 2
Lenke til kommentar

I mine øyne er dette den styggeste mobilen dem har lansert. Ser ut som en billig (jalla) kina kopi.

Jeg kan si det samme om anlegget ditt (Creative Z-2300).

Ser du hva jeg gjorde? Om noe er fint eller stygt kommer helt an på øyet som ser. Det finnes selvsagt en generell konsensus om hva som er fint design og ikke, men når alt kommer til alt er det den enkelte person som trekker konklusjonen.

Jeg har ingen problemer med den andre setningen din, da det er din personlige mening. Den første setningen, derimot, blir for dum. Hvem er du til å påstå at alle som mener iPhone 6 ser bra ut tar feil?

Lenke til kommentar

Hadde jeg reist til et annet land for å skaffe meg en telefon litt før alle andre hadde jeg ikke stilt opp smilende til intervju, men rett og slett skammet meg. Det er meg da, folk er jo forskjellige, og folk må få gjøre som de vil selv med både tiden sin og pengene sine.

At det blir travle dager hos forsikringsselskapene er det nok liten tvil om ja. Skjønner ikke at folk vil forsikre mobilen sin, for å indirekte finansiere andres forsikringssvindel heller. Er mye jeg ikke skjønner, skjønner jeg ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Kanskje de reiste til England for å få litt bedre forbrukerrettigheter enn i Norge?

Det er mange som nevner akkurat dette, men dere er visst ikke klar over at det er 6 års reklamasjonsrett i Storbritannia.

Lenke til kommentar

Jeg kan si det samme om anlegget ditt (Creative Z-2300).

Ser du hva jeg gjorde? Om noe er fint eller stygt kommer helt an på øyet som ser. Det finnes selvsagt en generell konsensus om hva som er fint design og ikke, men når alt kommer til alt er det den enkelte person som trekker konklusjonen.

Jeg har ingen problemer med den andre setningen din, da det er din personlige mening. Den første setningen, derimot, blir for dum. Hvem er du til å påstå at alle som mener iPhone 6 ser bra ut tar feil?

Altså det blir jo feil å si det slik ja. Men det å måtte mene dette selv forstår jeg veldig godt, siden jeg er veldig enig her.

Jeg selv og mange av mine venner som har iphone 5/5S syntes denne var stygg, ja den er kanskje litt mer "elegant". Men det at den ikke kom i svart, så du ikke ser disse feite linjene bak, osv er veldig skuffende for meg som elsket utseende te iphone 5 sort.

Bare ta iphone 6 gull... hvorfor i all værden skal den har store stygge hvite striper bak? de kunne i hvertfall prøvd å gjort dem mer gull så det så bedre ut.

Skal ikke dømme noen som liker denne, men for meg selv er dette den styggest iphonen i historien. Eller 2G var jo ikke så himmla fin bak da, men ja du forstår sikkert poenget.

Og å toppe det av med litt krem på klaginga mi:P Se på 4.7" versjonens skjerm.. hva skjer her? ikonene er helt feil plassrt å ting ser ikke ut som det er laget for 4.7" i det hele tatt og at apple ikke har gjort en god nokk jobb her. Å dette er små plukk som jeg irriterer meg veldig over, siden jeg er opptatt av design og åssen ting ser ut å i tillegg te feel/muligheter.

Å at kamera stikker ut så må man ha deksel.. å telefonen vill ikke ligge bra på bordet å balansere på denne.

Som jeg har sakt tidligere i tråder her, skulle jeg hatt iphone 6 idag måtte jeg skaffet med spigen neo hybrid deksel så e kan gjømme telefonens stygge bakside. Å e måtte ha hatt jailbreak tilgjengelig for å få det beste ut av iOS for mitt bruk.

Sorry visst det er stygt sakt men e liker virkelig ikke iphone 6, men andre må jo få lov te det sp lenge de ikke prøver å finne dumme unskyldninger på designet.

BTW: Apple, MÅ få vekk dette hore lyset som folk har når de får sms/tlfn. sykt irriterende for folk som har venne besøk å ser film. :p Faen å irriterende det er til tider hehe.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...