ventle Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Portrett med dress Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hvis dette er et av dine første studiobilder, så er jeg imponert. Du har tenkt gjennom lyssetting og bruk av studioutstyret. Valg av 70mm brennvidde fordreier heller ikke perspektivet. Dette oppsettet fungerer godt til "business" portetter som dette - og bildet er teknisk godt uten utbrente overganger mellom modell og bakgrunn - noe som er lett å få dersom man bakgrunnen belyses særlig over +2-2,5EV ift modellen. Lysoppsett kommer veldig mye an på hva man ønsker å oppnå. Begynte selv litt med studio for ca ett år siden. - og har lang vei å gå. Selv bruker jeg modifiers som gir mer kontroll og mer definerte skygger - men det er fordi jeg har en forkjærlighet for sort/hvitt - da er bruk av skygger viktig for bla å definere kontraster og skape dybde i bildet. Tar du en de-sat på bildet ditt, så ser du sikkert hva jeg mener. Bruker sjelden mer enn ett lys på modellen. Ang posering, så er det en kunst i seg selv - se på Bildene til TCL Photography her på forumet - hun kan sakene sine mvh Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg