tomsi42 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Har jo stirret et par ganger på det trappehuset der (fra bussen), og lurt på om det var mulig å få til noe. Et fint grep med stripene på fortauet som matcher linjene i veggen på trappehuset, og så blir brutt av stripene i fotgjengerovergangen. Det er vanskelig å få til noe med trappehuset; men ikke umulig. Dette er vel det tredje bildet jeg er noenlunde fornøyd med. På dagens ser det jo ut som om du fremdeles er på båttur, men det kan vel ikke stemme siden det er Lysakerbilde i går. Det har visst gått hardt for seg uansett. Bra komponert med de lysende ølmerkene og speilingen av de på baren. Er nok ikke lenger på båttur. Var riktignok en tur innom Oslo sentrum i går kveld, men da ble det vann i glasset ... Og ettersom de var utsolgt for bayer, så var det kanskje like greit Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Haste til jobben var bra! Fargene og komposisjonen og ikke minst den stressa mannen som gjorde hele bildet. Flaks at han dukket opp med paraply og det hele. Tomt var også fint. Enig, uten mannen ville det vært et kjedelig bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg ble tørst - selv om at jeg av prinsipp prøver å unngå Carlsberg-produkter. Flott bilde av mann som haster til jobb også. De har litt mer seriøse varer også, rundt 40 forskjellige sorter Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 8. Super moon 1/60s; f/4; ISO 1600 Endelig var værgudene på vår side og jeg fikk foreviget en supermåne. Med litt mer fornufitg brennvidde: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Første meta-foto i festen? Kjekt grep. Tok noen jeg også, men måtte zoome inn til 100% visning for å få noe særlig detaljer i månen. Har bedre egnede brennvidder, men ikke tilgjengelig der og da. Den månen jeg tok bilde av likner mistenkelig på den i spoileren, skulle nesten tro det var den samme. Samme rødskjær også. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg har blitt ganske bitt av gatefoto i det siste, så likte veldig godt "haste til jobben". Fine linjer og en knæsj fargekontrast til det som ellers virker grått og kjedelig (værete, den dresskledde mannen og asfalten). Forøvrig også ganske kjedelig når det er tomt for godsaker, men bildet var pent med refleksjonene fra øletikettene, der piraten skjermer for bayer'n Gode kontraster i kofferten også. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Likte spoileren i den siste, selv om den nok ikke var en del av utfordringen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Første meta-foto i festen? Kjekt grep. Tok noen jeg også, men måtte zoome inn til 100% visning for å få noe særlig detaljer i månen. Har bedre egnede brennvidder, men ikke tilgjengelig der og da.Riktige objektiver er viktig i slike situasjoner Jeg tror det var mye dis i lufta, månen min er også uten detaljer og kanten er skrukkete. Den månen jeg tok bilde av likner mistenkelig på den i spoileren, skulle nesten tro det var den samme. Samme rødskjær også.Skulle ikke forundre meg om det er den samme Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har blitt ganske bitt av gatefoto i det siste, så likte veldig godt "haste til jobben". Fine linjer og en knæsj fargekontrast til det som ellers virker grått og kjedelig (værete, den dresskledde mannen og asfalten). Forøvrig også ganske kjedelig når det er tomt for godsaker, men bildet var pent med refleksjonene fra øletikettene, der piraten skjermer for bayer'n Gode kontraster i kofferten også. Takk for kommentarene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Likte spoileren i den siste, selv om den nok ikke var en del av utfordringen.Takk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 9. Tønsberg by night 1/50s; f/2,8; ISO 3200 Tatt mellom regnbygene Alternativt denne: Lenke til kommentar
Miss Gil Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Disse to siste liker jeg veldig godt. Klarer ikke helt bestemme hvilket jeg liker best. Fint med stemningen fra biblioteket, og personen som vandrer i skumringen utenfor. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Du løste månebildet på en smart måte, jeg bare ga opp med min optikk. Spennende lys i det siste bildet fra Tøsnberg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Likte godt Haste til jobben. Sikkert et viktig møte Enig, fine farger og god komposisjon. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 "Haste til jobben" er nok favoritten siden sist, knallfin kontrast, farger og komp. Meget flott! Uten forkleinelse for de øvrige Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Disse to siste liker jeg veldig godt. Klarer ikke helt bestemme hvilket jeg liker best. Fint med stemningen fra biblioteket, og personen som vandrer i skumringen utenfor. Du løste månebildet på en smart måte, jeg bare ga opp med min optikk. Spennende lys i det siste bildet fra Tøsnberg. Likte godt Haste til jobben. Sikkert et viktig møte Enig, fine farger og god komposisjon. "Haste til jobben" er nok favoritten siden sist, knallfin kontrast, farger og komp. Meget flott! Uten forkleinelse for de øvrige Takk for kommentarene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) 13. Friskluftsavdelingen 1/40s; f/3,2; ISO 3200 Var ute og fanget noe bedre etter middagen, så den originale posten ble degradert til en spoiler ... 13. Venter på bussen 1/800s; f/6,3; ISO 160 Dumt at bussen går feil veil ... Endret 13. oktober 2014 av tomsi42 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Lurer på om jeg ikke foretrekker spoileren den 9. Skikkelig shiny-refleksjons-glass. Det siste den 13. ser ut som noe Tom kunne ha tatt... Å fanker'n det _er_ jo noe Tom har tatt. Skikkelig bakgårdsrealisme. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 6., 7. 9. og 13., alle med fine fargetoner. Merket meg spesielt "på vei til jobben-bildet"... 8., fin feltdokumentasjon.. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 7. oktober likte jeg aller best. Spennende bilde. God komposisjon og flott DoF. God refleks og fint lys. Bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå