thklinge Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Og bare støtte for fire skjermer? Meh. Da forblir AMD-kortet i PCen en stund til. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Og bare støtte for fire skjermer? Meh. Da forblir AMD-kortet i PCen en stund til. Hva skal du mer flere enn 4 skjermer til? Da kjører du jo eventuelt sli eller matrox kort? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Produktivitet. Blir omtrent som å spørre hva noen skal med mer enn 640kB minne, eller hvorfor man skal ha noe mer enn en 14" på 1024x768. Dual monitor var praktisk, quad mer praktisk, hexa med 24" 1920x1200 er perfekt. Har man først hatt en desktop på 5760x2400 px er det vrient å gå tilbake. SLI = Må kjøpe et ekstra kort, og for mitt vedkommende råere PSU for å ha fire 6-pins strømuttak for å drive alt. For ikke å snakke om dobling i varme og støy. Hvorfor kjøpe Matrox når AMD gjør jobben helt fint? Her er er det bare nVidia som ikke henger med. Som er surt, for de er overlegne med CUDA når det kommer til f.eks rendring i After Effects. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Produktivitet. Blir omtrent som å spørre hva noen skal med mer enn 640kB minne, eller hvorfor man skal ha noe mer enn en 14" på 1024x768. Dual monitor var praktisk, quad mer praktisk, hexa med 24" 1920x1200 er perfekt. Har man først hatt en desktop på 5760x2400 px er det vrient å gå tilbake. SLI = Må kjøpe et ekstra kort, og for mitt vedkommende råere PSU for å ha fire 6-pins strømuttak for å drive alt. For ikke å snakke om dobling i varme og støy. Hvorfor kjøpe Matrox når AMD gjør jobben helt fint? Her er er det bare nVidia som ikke henger med. Som er surt, for de er overlegne med CUDA når det kommer til f.eks rendring i After Effects. Er tross alt gaming-kort det er snakk om her. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Og bare støtte for fire skjermer? Meh. Da forblir AMD-kortet i PCen en stund til. Er i samme båt, men jeg har vurdert å gå over til 3 x 4K når barnesykdommene med 4K er over. GTX980 har jo tre dp, så den klarer vel å drive 3 x 4K (godt mulig at man må ha SLI for å få nok kraft, men det er vel fremdeles bare det ene kortets porter som virker med SLI)? Eneste er jo at man gjerne skulle ha sett dp 1.3. Hva skal du mer flere enn 4 skjermer til? Jobb. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Er tross alt gaming-kort det er snakk om her. Joda, men selv om maskinen på dagtid brukes til jobb, så kan det jo være at det er gøy med et spill en gang i blant. Kjedelig å måtte bytte grafikkort med tilhørende drivere bare for å spille. Du vet: Det hender Fantomet forlater jungelen, og går omkring i byen som en vanlig mann (gammelt jungelord). Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) 1. Du får 5760x2560 med ett GTX 970. 4. stykk 27" 1440p. Færre rammer kan være en fordel. 2. Hvilket AMD kort har du? Tror ikke det er noen som kan matche strømforbruket til både ett og to GTX 970. Både i Idle eller under last så vil et GTX970/980 sannsynligvis knuse det kortet du har. Et kort trekker ca. 4W idle. Eldre skjermkort ligger gjerne på flere titals watt, og nærmere 40-50W om du går en stund tilbake. Under last i spill så vil de også bruke mye mindre strøm per ytelse. Låser du ytelsen så vil strømforbruket gå en del ned.3. Du kan bruke adapter om du ikke har 4x6-pin. Alternativt så kjøper du to GTX 750Ti (også maxwell), som sannsynligvis også slår det meste AMD har av 6-skjerm-kort. Og bruker ENDA mindre strøm. 4. Hvis du ikke har bruk for noe nytt, så er det vel bare å spare pengene... Da ser jeg ikke hvorfor du heller ser etter noe nytt. Man må jo kjøpe en DP.hub for å få til 6 skjermer på AMD-kort. Da kunne jeg like godt bare investert i et lite ekstra kort. Trenger ikke kjøre SLI for å øke produktiviteten. (ja, SLI er kun noe du bruker in-game) Endret 25. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Er tross alt gaming-kort det er snakk om her. Joda, men selv om maskinen på dagtid brukes til jobb, så kan det jo være at det er gøy med et spill en gang i blant. Kjedelig å måtte bytte grafikkort med tilhørende drivere bare for å spille. Du vet: Det hender Fantomet forlater jungelen, og går omkring i byen som en vanlig mann (gammelt jungelord). Joda. Poenget var at kortene er rettet mot gaming, ikke proff-oppsett med 6 skjermer Lenke til kommentar
Horge Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Joda. Poenget var at kortene er rettet mot gaming, ikke proff-oppsett med 6 skjermer Absolutt, men man vil jo gjerne ha i pose, sekk, koffert og bag når man først tar på seg spanderbuksene. =) Jeg synes for øvrig at 3 x dp er et stort steg i riktig retning. Eneste er at man selvfølgelig helst skulle ha sett dp 1.3, for det ligger vel an til at 4K blir et litt mer modent alternativ når dp 1.3 kommer på markedet. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Joda. Poenget var at kortene er rettet mot gaming, ikke proff-oppsett med 6 skjermer Absolutt, men man vil jo gjerne ha i pose, sekk, koffert og bag når man først tar på seg spanderbuksene. =) Jeg synes for øvrig at 3 x dp er et stort steg i riktig retning. Eneste er at man selvfølgelig helst skulle ha sett dp 1.3, for det ligger vel an til at 4K blir et litt mer modent alternativ når dp 1.3 kommer på markedet. Såklart. Nå har det jo ikke kommet noe særlig 6-skjerms enkeltkort fra AMD heller? Siste jeg kan huske å ha sett var HD5770 Lenke til kommentar
Horge Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 De hadde noen varianter som denne: https://prisguiden.no/produkt/asus-rog-matrix-platinum-radeon-hd-7970-168093, og fra R9 så har vel 295x2 noe slikt som 4 x dp + dvi. For min egen del så har jeg heller kjørt flere kort i maskinen, men uten SLI/CFX, og da typisk et kraftig kort til hovedskjermen (som man kan spille på), og et ekstra kort fra nederste hylle som bare skal trekke rundt noen kontorskjermer på flankene. Neste generasjon skjermer på min pult ligger uansett an til å bli 4K, og da bør jo tre skjermer være et naturlig utgangspunkt; således holder det fint med 3 x dp. =) Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Har HD7850 idag, fungerer utmerket, dog med DP-Hub, ja. Den kostet svimlende 700,- som er peanuts mot å kjøpe to kort til 3500,- / stk. Ulempen med flere kort er at ting stopper opp når man drar vinduer fra skjermer drevet av et kort til det andre. Vil ha 6 skjermer, single kort og Cuda (ergo nVidia), but no. Synes det er rart de ikke har fått den støtten på plass. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Produktivitet. Blir omtrent som å spørre hva noen skal med mer enn 640kB minne, eller hvorfor man skal ha noe mer enn en 14" på 1024x768. Dual monitor var praktisk, quad mer praktisk, hexa med 24" 1920x1200 er perfekt. Har man først hatt en desktop på 5760x2400 px er det vrient å gå tilbake. SLI = Må kjøpe et ekstra kort, og for mitt vedkommende råere PSU for å ha fire 6-pins strømuttak for å drive alt. For ikke å snakke om dobling i varme og støy. Hvorfor kjøpe Matrox når AMD gjør jobben helt fint? Her er er det bare nVidia som ikke henger med. Som er surt, for de er overlegne med CUDA når det kommer til f.eks rendring i After Effects. Dobling i støy? Bruker du da "db + db regelen?" To vifter som spinner i kor vil ikke lage dobbelt så mye volum. OG, til vanlig desktop bruk vil disse skjermkortene knapt lage lyd uansett om dem står i sli. Men du har rett i at kontoret ditt vil bli 19 watt varmere ved idle og 180 watt varmere ved benchmarking. Endret 25. september 2014 av Strato Lenke til kommentar
saivert Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Bestilte meg Gainward GTX 970. DOA. synd.. Vifta på kortet spinner og skjermen min skrur seg på (som om den får signal). men bare svart skjerm. Satte tilbake GTX 560Ti kortet og alt funker fint som før. Det satte en demper på dette. Hadde så lyst til å teste ut dette denne uken, men da får det bli neste uke. Har Corsair AX750 PSU. Det burde vel holde i massevis? Endret 25. september 2014 av saivert Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 750 holder i mengder Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Produktivitet. Blir omtrent som å spørre hva noen skal med mer enn 640kB minne, eller hvorfor man skal ha noe mer enn en 14" på 1024x768. Dual monitor var praktisk, quad mer praktisk, hexa med 24" 1920x1200 er perfekt. Har man først hatt en desktop på 5760x2400 px er det vrient å gå tilbake. SLI = Må kjøpe et ekstra kort, og for mitt vedkommende råere PSU for å ha fire 6-pins strømuttak for å drive alt. For ikke å snakke om dobling i varme og støy. Hvorfor kjøpe Matrox når AMD gjør jobben helt fint? Her er er det bare nVidia som ikke henger med. Som er surt, for de er overlegne med CUDA når det kommer til f.eks rendring i After Effects. Dobling i støy? Bruker du da "db + db regelen?" To vifter som spinner i kor vil ikke lage dobbelt så mye volum. OG, til vanlig desktop bruk vil disse skjermkortene knapt lage lyd uansett om dem står i sli. Men du har rett i at kontoret ditt vil bli 19 watt varmere ved idle og 180 watt varmere ved benchmarking. Det blir dobbelt så mye lydenergi, så sånn sett blir støyen doblet, det spørs vel litt hva man legger i "dobbelt så mye volum". AtW Lenke til kommentar
Strato Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Volum er det samme som når man skrur opp på stereoannlegget, altså mengden db. Db øker så absolutt, men det er ikke i nærheten av en dobling. Se for deg at du har to noctua nff12 ved siden av hverandre på et bord. Først skrur du på den ene, og så den andre. Du sitter ikke plutselig og hører på 40db med viftestøy. Du hører fremdeles på 20db (eller hva nå viften er rated som). Altså db + db er ikke lik 2db. Det oppfattede lydbildet vil i teorien øke, men ved lavt turtall, idle, vil dette i praksis ikke være merkbart. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Har HD7850 idag, fungerer utmerket, dog med DP-Hub, ja. Den kostet svimlende 700,- som er peanuts mot å kjøpe to kort til 3500,- / stk. Ulempen med flere kort er at ting stopper opp når man drar vinduer fra skjermer drevet av et kort til det andre. Vil ha 6 skjermer, single kort og Cuda (ergo nVidia), but no. Synes det er rart de ikke har fått den støtten på plass. ? Gir DP huben din mer ytelse?Du kjøper ikke to kort til 3500kr for flere skjermer. Du kjøper et ekstra til kanskje 300kr. SLI er som sagt kun til spill. Du trenger ikke like kort for flere skjermer. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Som jeg sa over, og som faktisk er med i quoten din: "Ulempen med flere kort er at ting stopper opp når man drar vinduer fra skjermer drevet av et kort til det andre." SLI/doble kort/tomato/tometo. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Tja, det hadde kanskje vært tomato/tometo om jeg bare hadde forstått hva du tenkte på med "stopper opp"? Snakker vi om noe så enkelt som at om du drar et vindu fra ene skjermen til den andre (på det andre kortet), så vil det hakke i overgangen, eller det vil ha et lite stopp, eller hva tenker du mer spesifikt på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå