Gå til innhold

Endless Legend - Tråden


Anbefalte innlegg

Det stemmer vel ikke helt? Det er jo maks turns med score victory? Man kan jo velge "just one more round" og fortsette? Vet ikke om det er en maksbegrensing på det...

 

Riktig, mye mulig man kan spille videre ja, men for å være ærlig syntes jeg sjelden late game i 4X sjangeren er veldig givende. Man vet vel som oftest om man vinner eller ikke ganske lenge før det er slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri opplevd at det henger seg sånn. Men det kræsjer innimellom - spesielt etter turn 200. Men er jo autosave, så ikke mye man taper på det (annet enn at det er irriterende). Men jeg kjører nå 64bit og med AMD-grafikk, så er vel derfor.

Lenke til kommentar

Opplevde igår at spillet fortsatte etter 2 timer ish med jobbing i bakgrunnen. Det funket dessverre ikke med autosave eller noen annen save. Kommer til samme runde og det stopper opp igjen...

Vet ikke helt hva som kan være galt, virker jo som at det funker nå da. Både Cpu og Gpu ligger på mellom 40 - 50¤ load.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken vanskelighetsgrad spiller folk på? Har holdt meg til Normal nå en stund, men det begynner å bli svært lett, samtidig så er "Hard", ja nesten for vanskelig igjen.

 

For min del spørs det veldig hvilken faksjon jeg spiller, går greit på Hard med Broken Lords og The Vaulters ihvertfall. Slitt litt mer med The Roving Clan og Cultist, bare prøvd dem en gang hver på Hard og gikk på en smell :p Eneste jeg ikke har prøvd enda er Necrophages, der er det vel all out attack og ekspansjon som gjelder har jeg skjønt.

 

Håper forøvrig på en patch/add-on snart nå som Amplitude sa seg ferdig med siste oppdatering av Dungeon of the Endless, regner med fullt fokus på EL framover! :)

Lenke til kommentar

Ja Broken Lords virker nesten å være for sterke, og den teleporteringen til Vaulters fører til at det å beskytte egne byer blir for utrolig enkelt. Cultist sliter også jeg med... Cultist Heroer i byer når en spiller andre lag derimot er ganske greit...

 

Edit: Klarte å vinne på hard for første gang nå! (med Vaulters). Var ikke SÅ vanskelig, krever bare endel mer agressivitet enn på normal. Ved å fokusere på å utforske (en kan sende Heroen sin over hele kartet, og unassigne han når han ender opp i en vanskelig situasjon...), pasifisere og å bygge opp militæret i starten, så slipper jeg å fokusere på å bygge settlere, er bare å utslette en av de andre AIene, og plutselig så har jeg en 5-6 byer ganske tidlig i spillet. (Også kan jeg la han ha igjen en by, kreve han for masse teknologi og ressurser, angripe han på nytt, få mer teknologi osv...)

Endret av blured
Lenke til kommentar

Ja Broken Lords virker nesten å være for sterke, og den teleporteringen til Vaulters fører til at det å beskytte egne byer blir for utrolig enkelt. Cultist sliter også jeg med... Cultist Heroer i byer når en spiller andre lag derimot er ganske greit...

 

Edit: Klarte å vinne på hard for første gang nå! (med Vaulters). Var ikke SÅ vanskelig, krever bare endel mer agressivitet enn på normal. Ved å fokusere på å utforske (en kan sende Heroen sin over hele kartet, og unassigne han når han ender opp i en vanskelig situasjon...), pasifisere og å bygge opp militæret i starten, så slipper jeg å fokusere på å bygge settlere, er bare å utslette en av de andre AIene, og plutselig så har jeg en 5-6 byer ganske tidlig i spillet. (Også kan jeg la han ha igjen en by, kreve han for masse teknologi og ressurser, angripe han på nytt, få mer teknologi osv...)

 

Ja å spille aggressivt er ofte best men alt avhenger jo av win conditions man har satt. Med Vaulters vant jeg en Scientific Victory uten å krige noe særlig, men for at spillet ikke "plutselig" skal ta slutt så velger jeg som regel kun Supremacy og Elimination uansett hvem jeg spiller med.

 

Tenkte å prøve Necrophages for første gang nå, tror ikke jeg liker spillestilen men får gi dem en sjanse :)

Lenke til kommentar

Necrophages er ganske artige å spille med, men en kan ikke bruke andre enn egne units overhode (da de har disease, og smitter egne units som ikke har disease immunity). De angriper også på en måte som gjør at de tar Life fra units spredt utover, men personlig så foretrekker jeg å ta ut en og en (da en Unit med 1HP tar like mye damage som en med fullt..). Ingen diplomacy og en bonusordning som baserer seg på at du tar livet av andre, legger altså opp til en ganske agressiv spillsestil. Support Uniten deres "Proliferator" er også ganske artig, da den i praksis gir deg nye units når du vinner battles, så en kan ende opp med helt latterlig store armeer tidlig i spillet. (Ikke helt bra for økonomien men...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny gratis add-on ifra Amplitude godgjengen neste uke :)

 

http://www.pcgamer.com/endless-legend-to-get-free-add-on-next-week/

 

http://forums.amplitude-studios.com/content.php?506-EL-Add-On-Announced-Visions-of-the-Unseen

 

 

 

Selv Endless Space jobber de med enda og får seg også en update samtidig (sin syvende add-on faktisk)

 

http://forums.amplitude-studios.com/content.php?507-ES-Seventh-Add-On-Announced

Lenke til kommentar

Kult! Synes det er merkelig at dette spillet ikke får mer oppmerksomhet, noe av det beste jeg har spilt på flere år. (Hadde riktignok vært kult om multiplayer var litt mer utbredt).

 

Fullførte tredje game på hard nå, kanskje jeg skal gå over til "Serious" nå.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med normal er at krigføring er alt for lett. Har aldri blitt utfordret i krig, mens på resten henger jeg rundt de andres nivå. Spiller jeg på hard er jeg redd alt det andre vil bli for vanskelig, og det beste jeg da kan gjøre er å starte krig med en gang, noe som strengt tatt ikke er så spennende i lengden. (spiller BL)

Lenke til kommentar

Forsøkte hard for første gang for en ukes tid siden, og vant tre ganger på rad (med henholdsvis Vaulters, Broken Lords og Wild Walkers). På den første så vant jeg faktisk ved å bygge et Wonder, men ellers så ble det som du skriver alt for mye krig... Tenkte jeg skulle teste neste vanskelighetsgrad til helgen om jeg får tid, men er rett for at det bare igjen krever enda større agressivitet. Merket det også på relasjonene med de andre AIene, f.eks ga Roving Clans meg på hard konsekvent market ban (selv om jeg var i allianse med de...) sykt irriterende.

Lenke til kommentar

Ja litt annoying dette at Roving Clans nærmest auto-banner deg på Hard. Går jo ann å ikke velge å ha dem med i spillet da.

 

Forøvrig så var Nechrophages langt mer moro og originale gameplay messig enn jeg hadde trodd. Har ikke helt skjønt hvordan jeg får brukt disse billig slakteoffer styrkene man kan få i tech-tre nr to, men gjør ikke så mye når Proliferators (eller hva de ranged styrkene heter), gjør kadaverne av fiendene man har drept til nye Foragers (de første pinglestyrkene), som jo også kan brukes som kjøttskjold :)

 

Stemmer det at man ikke kan lage peace med andre faksjoner og derfor ingen trade agreements? Sær gjeng :p

Lenke til kommentar

Hehe ja, står vel under traiten Pitiless: "One does not debate with one's next meal." :p

 

Holder på å vinne på hard med Roving Clans nå! Ganske vanskelig, men når man først har bygget opp en privateer hær, samt har nok influence til å holde de andre lagene unna krig med en selv, så ser det ut til å gå veien. Er riktignok avhengig av at ingen går i krig mot meg, for er for svak til noe annet enn å forsiktig ta ut en og en by av motstanderne mine.

Lenke til kommentar

Cultist på hard, 158 runder! Tror det er det raskeste jeg har vunnet noen gang, og samtidig et av de morsomste "factions" jeg har spilt med (første gang jeg prøvde de nå). Var litt heldig med kartet tror jeg men, (random map som genererte en hovedøy for hver faction + mange småøyer). Og tror jeg hadde slitt mot Roving Clans + market ban, da det å selge units for dust ble en av hovedstrategiene.

 

 

tZkZunB.png

 

Endret av blured
Lenke til kommentar

Cultist på hard, 158 runder! Tror det er det raskeste jeg har vunnet noen gang, og samtidig et av de morsomste "factions" jeg har spilt med (første gang jeg prøvde de nå). Var litt heldig med kartet tror jeg men, (random map som genererte en hovedøy for hver faction + mange småøyer). Og tror jeg hadde slitt mot Roving Clans + market ban, da det å selge units for dust ble en av hovedstrategiene.

 

 

Kult, spiller ett Cultist game på hard selv nå, men ser ikke ut til at jeg får solgt disse annoying styrkene som pumpes ut av minor factions man har omvendt. Stemmer det att man bare kan Dismantle disse?

 

Befriende å slippe å micro x-antall byer som man jo får med de andre faksjonene etter hvert, men vet ikke helt hva jeg syntes om helle det converte minor faction systemet. Skulle vært mulig å gjort noe mer med dem og for eks få bestemme selv om de skal spamme styrker, og evnt at man kan retrofitte disse så de kan holde seg viable senere i gamet. Pr nå så fører de bare til at jeg nærmest går konkurs av å ha dem surrende rundt da de koster dust tilsvarende den level de er på, samtidig som de sjelden klarer seg alene når under angrep.

Lenke til kommentar

Du får solgt de så fort du har forsket ferdig "Mercenary Market".

 

Jeg brukte de styrkene endel i starten, men units du kjøper på markedsplassen er stort sett sterkere enn det du klarer å bygge selv, altså endte jeg opp med å selge de for dust.

 

Kjører vanligvis komboen Ended + Diverse Ranged units, sammen med en hero fra Drakken (med health bonus for archerne, i tillegg så kan de heale og angrepe på avstand som eneste hero). Når jeg har 6 eller 8 units senere i spillet, så hender det at jeg har to Centaur eller Miniotaur med høy initiativ, slik at de går rett på hver sin unit stående på flaggene som bringer inn nye units (når de er angrepet så kan de ikke flytte). (På den måten klarer jeg å slå hærer som er langt større enn min egen).

 

En annen ting jeg gjorde var å plassere startheroen i byen så fort han gikk opp en lvl, da Cultists sine helter er helt klart de sterkeste i spillet å ha i en by. (Kjøper konsevent bare heroes fra Cultists for plassere i byer når jeg spiller andre factions også).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...