Gå til innhold

TEST: Bose QuietComfort 25

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg prøvd QC25, men om det er sant som folk sier at lyden er crap, så er hvertfall jeg 100% enig i at 2500kr er altfor dyrt. Støyreduksjon er vel og bra det, men å betale rundt 1500 for det alene, er vel litt i dyreste laget å betale for 1 funksjon.

Er ganske tydelig at vi som er vandt med beyerdynamic, blir veldig kresne på lyden når vi hører ting til 2500kr(som er veldig mye mer enn beyerdynamic sine headsett som dt770 koster) som ikke er i nærheten av samme lydkvalitet.

Hva er vitsen med et headsett med høytalere, som koster 2500 om lyden ikke er bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyden er jo god, men støyreduksjonen står nok for nærmere halvparten av prisen og støyreduksjonen senker lydkvaliteten noe. Dette er ikke hodetelefonene for de som er ute etter hi-fi-lyd, men for de som vil ha god lydkvalitet i støyende omgivelser. Hjelper lite med et par Sennheiser HD650 i et fly, men hjemme i rolige omgivelser så er de overlegne. Hvert til sitt bruk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hadde meg en tur til Oslo forleden og benyttet Q25 på fly og flytoget. Syns ikke disse er så veldig mye bedre enn Q15 og dersom jeg skulle betalt selv kunne jeg fint klart meg med Q15.

Støyreduksjonen er formidabel med både Q15 og Q25. Jeg får følelsen av Bergensbanen minutt for minutt når jeg sitter på toget med disse.

Støyreduksjonen gjør også at det ikke er nødvendig å skru musikken opp for å overdøve støy.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Åssen opplevde du støyreduseringen på flyet? Har fått disse til Jul selv av kona som vet jeg hater å fly pga støyen fra flymotorene. Så jeg håper de gjør flyturen til en nokså lydløs opplevelse?

Lenke til kommentar

Jetfly: Så godt som helt stille. Litt sus i bakgrunnen.

Propellfly: Har ikke testet på propellfly enda. Men min far bruker Q15 når han slår med bensindrevet kantklipper og han er veldig sensitiv for høye lyder. Fungerer nok også i propellfly. Dash 8-Q400 bråker noe fryktelig.

En kollega som sa at nå visste han hvordan det var å være døv etter å ha testet Q15.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...