Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du bør være fornøyd!

Får darligere med min 3000+ Winni klokket til 2250 MHz!

Skulle bare mangle siden du har 450MHz mindre enn han ;)

Helt grei score SatanClaws. Du klarer nok å få den enda litt lavere med å stramme inn timings, å stoppe unødige programmer. Kjør PC din inn i Safe Mode å kjør en SuperPI, så skal du se du får bedre tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
SafeMode hjelper ikke et døyt, gjorde ikke det for meg iallefall, skikkelig hype.

Ja.. "safe mode", "real time prio" (task mananger)... stopp alle prosesser...tom. explorer.exe er virkelig "hype"...

Dersom tiden virkelig bedrer seg mer enn noen få tideler.. er det fordi maskinen man kjører Super-Pi er "smekk full" med apps i taskbar/prosesser som stjeler ressurser.. og det skal man da ikke ha på sin maskin? :)

Lenke til kommentar

Hype å Hype. Det hjelper jo, det som er poenget her. Jeg fikk bedre tider på det ihvertfall. Tjente vel ca 0.5 sek hvis jeg ikke husker feil. Kan sikkert variere mye fra maskin til maskin, å også hvor mye man har installert har selvsagt noe å si. Om dere vil gjøre det eller ikke, driter egentlig jeg i. Gir bare råd jeg for bedre tider jeg. Siden alle som Extreme overklokker å benchere gjør det, må det være godt for noe tror dere ikke det ;)

Lenke til kommentar
Du bør være fornøyd!

Får darligere med min 3000+ Winni klokket til 2250 MHz!

Skulle bare mangle siden du har 450MHz mindre enn han ;)

Helt grei score SatanClaws. Du klarer nok å få den enda litt lavere med å stramme inn timings, å stoppe unødige programmer. Kjør PC din inn i Safe Mode å kjør en SuperPI, så skal du se du får bedre tid.

Ah... så det nå... ble rett og slett litt irritert med en gang :green:

Å slå av alle prg. endret resultatet med et sekund hos meg

Lenke til kommentar
Hype å Hype. Det hjelper jo, det som er poenget her. Jeg fikk bedre tider på det ihvertfall. Tjente vel ca 0.5 sek hvis jeg ikke husker feil. Kan sikkert variere mye fra maskin til maskin, å også hvor mye man har installert har selvsagt noe å si. Om dere vil gjøre det eller ikke, driter egentlig jeg i. Gir bare råd jeg for bedre tider jeg. Siden alle som Extreme overklokker å benchere gjør det, må det være godt for noe tror dere ikke det ;)

Kjør PC din inn i Safe Mode å kjør en SuperPI, så skal du se du får bedre tid.

Du lover en bedre tid, og jeg sier at det ikke i alle tilfeller hjelper, har ingenting med ekstrem overklokking å gjøre.

Lenke til kommentar
Kjør PC din inn i Safe Mode å kjør en SuperPI, så skal du se du får bedre tid.

Du lover en bedre tid, og jeg sier at det ikke i alle tilfeller hjelper, har ingenting med ekstrem overklokking å gjøre.

Å jeg hadde rett. Han gikk ned ett sekund ;) Greit nok at det ikke hjelper for alle, men siden de som sitter på WR gjør sånt for å få bedre tid så gjør jeg det også. At du ikke fikk noe bedre tid på det kan jeg bare forklare med at du har en veldig ryddig maskin, å er flink til å slå av alt av programmer å services. Kan godt være jeg også kunne fått samme tiden da, men jeg synes en restart, å safemod er mye raskere. Du kan gjøre det som du vil, så gjør jeg som jeg vil.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Hehe, men det er fremdeles løftet om en bedre tid jeg reagerer på. Jeg har ikke en spesielt ryddig maskin, og stenger aldri noen "services". Jeg vet også om mange andre der SafeMode ikke gjør et positivt utslag, men slik er nå bare verden... En ting er et foreslag, en annen ting er et 100% sikkert faktum.

Lenke til kommentar

Kan vel langt på vei underbygge dette, uten at dette skal fremstå som noe manifest:

Kjørte Sp etter å ha brukt / kjørt diverse services i 5-6 timer her, og fikk til resultat: 44,437. (Ingen mobbing takk! :p)

Reboot i safemode: 44,437

Reboot normal: 44,437

Rent ut sagt merkelig at resultatet ble eksakt det samme i alle tilfellene?

Men safemode ga i alle fall ikke bedre resultater her, uten at jeg kan gi noen forklaring på hvorfor....

Lenke til kommentar

Siden jeg har postet div resultater med benche riggen tidligere, så kan jeg jo kanskje poste et med surfe/spillepc´n også.

Dette er hastighetene jeg kjører 24/7. Kjøling er tilnærmet lydløs luftkjøling. Super-pi er kjørt etter 4-5 dagers oppetid og helt uten tweaks. En helt standard bruksmaskin med andre ord. En sterk kontrast til riggen som er brukt til stort sett alle andre resultater jeg har postet.

A64 3700+ 0505FPMW @ 2870Mhz - 1.4vcore

Asus A8N-SLI Premium

2x1024MB PC4000 Crucial BallistiX

2x36GB Raptor - RAID0

Gainward 7800GTX

En helt ok spillemaskin.

normal.PNG

Det kan nevnes at det ikke er maxklokk på verken CPU eller RAM. Det er ikke så lenge siden jeg fikk brikkene, og jeg har ikke orket å teste dem stort ennå. Regner med rundt 275+ stabilt ettersom jeg nå har undervoltet dem. Har et lite håp om å få til 285-290*10 1:1.

Lenke til kommentar

Mitt resultat med en ram som jeg ikke er helt fornøyd med.

Håpet jeg klarte å krype under 28 sek. med vannkjøling, men den gang ei. Får vel prøve å Tweake litt til så kanskje...

post-108-1125362310_thumb.jpg

Endret av Obix
Lenke til kommentar
Siden jeg har postet div resultater med benche riggen tidligere, så kan jeg jo kanskje poste et med surfe/spillepc´n også.

Dette er hastighetene jeg kjører 24/7. Kjøling er tilnærmet lydløs luftkjøling. Super-pi er kjørt etter 4-5 dagers oppetid og helt uten tweaks. En helt standard bruksmaskin med andre ord. En sterk kontrast til riggen som er brukt til stort sett alle andre resultater jeg har postet.

A64 3700+ 0505FPMW @ 2870Mhz - 1.4vcore

Asus A8N-SLI Premium

2x1024MB PC4000 Crucial BallistiX

2x36GB Raptor - RAID0

Gainward 7800GTX

En helt ok spillemaskin.

http://www.urettferdig.no/forman/images/A8N-SLI/normal.PNG

Det kan nevnes at det ikke er maxklokk på verken CPU eller RAM. Det er ikke så lenge siden jeg fikk brikkene, og jeg har ikke orket å teste dem stort ennå. Regner med rundt 275+ stabilt ettersom jeg nå har undervoltet dem. Har et lite håp om å få til 285-290*10 1:1.

Ja, det er vel langt ifra gunstig med 1024mb stikker for en ytelsesmaskin? Men siden du sier det er en spillemaskin forklarer det jo saken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...