Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Pers: 39.172 sek

med en A64 3000+ 939 Winchester @2200MHZ @ 1.4V

HTT=245MHz x 9, TwinMos Pc3200 @ 3200 :thumbdown:

 

Har Abit Av8 hk

Overklokker jeg 1 lr 2 MHz mer ser maskina ut til å funke fint men,

vil ikke regne superpi i hværtfall ikke 1M testen, gir beskjed om

ikke nøyaktighet elns... Er ingen superoverklokker nope.

Vet den skal klare mer, men blir ikke klok på det hær, har bare

stockkjølern oxo så den sætt sine begrænsninga...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

28,859 .

 

 

Kjørte på 2,9 og bruker 2x 512 VX brikker på 2-2-2-7

 

Hovedkort står i min signatur,men det er ett DFI nf4 sli-dr

ellers kjøres minnet synkront med cpu som forøvrig kjøres på 242 x12.

rambrikkene har 3,5 volt

cpu 1,55 volt resten std.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
formann Skrevet 04/08/2005 : 18:03

  QUOTE (Snekker`n @ 03/08/2005 : 20:23)

28,859 . 

 

 

Med den hastighet en på CPU og de timings på RAM er det helt rått. For å ikke snakke om hastigheten på RAM.

 

Støtter det litt altså, hadde vært litt interessant og samtidig høre hva du har brukt til og regne ut Pi...

Lenke til kommentar
formann Skrevet 04/08/2005 : 18:03

  QUOTE (Snekker`n @ 03/08/2005 : 20:23)

28,859 . 

 

 

Med den hastighet en på CPU og de timings på RAM er det helt rått. For å ikke snakke om hastigheten på RAM.

 

Støtter det litt altså, hadde vært litt interessant og samtidig høre hva du har brukt til og regne ut Pi...

Hva mente du her??

Kjørte 1M om det var det du mente .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
formann Skrevet 04/08/2005 : 18:03

  QUOTE (Snekker`n @ 03/08/2005 : 20:23)

28,859 . 

 

 

Med den hastighet en på CPU og de timings på RAM er det helt rått. For å ikke snakke om hastigheten på RAM.

 

Støtter det litt altså, hadde vært litt interessant og samtidig høre hva du har brukt til og regne ut Pi...

Hva mente du her??

Kjørte 1M om det var det du mente .

Jeg ville *tippe* at det utifra din profil kan stilles noen spørsmålstegn med hvordan du kom fram til å skrive 28,859.. som normalt vil kreve opp mot 3.Ghz.. og kjapp RAM..

Det er derfor også fint å poste ett bilde av kjøringen av Super-Pi.. slik man normalt gjør i fora hvor man poster resultater fra benchmarks/klokking..

 

Ett eksempel fra min mitt billige Biostar i915G/Celeron D 330...oppsett.. (Mine:Corsair TwinX512-3200C2@[email protected] viser her feil for dette brikkesettet..132Mhz EverestHome viser korrekt hastigeht..200Mhz)..

 

Celeron D er ikke "konge" i Super-Pi.. dog betraktelig bedre enn "gamle" Celeron..:)

post-108-1123200926_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg ville *tippe* at det utifra din profil kan stilles noen spørsmålstegn med hvordan du kom fram til å skrive 28,859.. som normalt vil kreve opp mot 3.Ghz.. og kjapp RAM..

 

Kjørte på 2,9 og bruker 2x 512 VX brikker på 2-2-2-7

HTT? LTD? Hovedkort? vdimm? vcore??

 

 

Screenshot??

 

 

Er det virkelig så vanskelig å følge reglene?

Lenke til kommentar
Jeg ville *tippe* at det utifra din profil kan stilles noen spørsmålstegn med hvordan du kom fram til å skrive 28,859.. som normalt vil kreve opp mot 3.Ghz.. og kjapp RAM..

 

Kjørte på 2,9 og bruker 2x 512 VX brikker på 2-2-2-7

HTT? LTD? Hovedkort? vdimm? vcore??

 

 

Screenshot??

 

 

Er det virkelig så vanskelig å følge reglene?

Fælt hvor opptatt du/dere er at akkurat jeg MÅ følge reglene :-), har til opplysning ingen inntresse av å jukse og ja jeg skall fikse Screenshot, men det kan jeg ike gjøre før over helgen da mitt hk døde hen, får nytt på mandag.

Hovedkort står i min signatur,men det er ett DFI nf4 sli-dr

ellers kjøres minnet synkront med cpu som forøvrig kjøres på 242 x12.

rambrikkene har 3,5 volt

cpu 1,55 volt resten std.

 

PS: kom faktisk litt lavere i en test etterpå,men den får jeg vel vente med å legge ut til jeg får tilstrekkelig info/bevis :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Snekker`n Skrevet 05/08/2005 : 16:56

Fælt hvor opptatt du/dere er at akkurat jeg MÅ følge reglene , har til opplysning ingen inntresse av å jukse og ja jeg skall fikse Screenshot, men det kan jeg ike gjøre før over helgen da mitt hk døde hen, får nytt på mandag.

Ja, altså bare så det er nevnt, så er det fra min side absolutt ikke noen mistanke om juks eller noe sånt, og ikke er jeg fryktelig opptatt av at du skal følge regler heller.

Men det var bare det at jeg syns det blir litt uinteressant hvis alle bare slenger inn et sekund tall, så får det liksom bli opp til leserne og finne ut av/gjette på hvilken hw, og ved hvilke spenninger timings osv du har fått 28,859sek...

Poenget her er jo liksom ikke at vi absolutt skal har tak i svaret på "millionte" desimalen av Pi, veien til målet er like interessant som målet selv, hvis du skjønner hva jeg mener. :)

 

Og akkurat med deg er det ekstra vanskelig og gjette, da det er en kjent sak at du bytter hw ofte. Ut fra det jeg så ser i din profil virket det usannsynelig at du skulle ha fått til dette med stadard klokk. Var altså bare det jeg hadde og utsette noe på.

Forrsten var det jo også en god tid du fikk til vil jeg si :)

Lenke til kommentar
Ja, altså bare så det er nevnt, så er det fra min side absolutt ikke noen mistanke om juks eller noe sånt, og ikke er jeg fryktelig opptatt av at du skal følge regler heller.

Men det var bare det at jeg syns det blir litt uinteressant hvis alle bare slenger inn et sekund tall, så får det liksom bli opp til leserne og finne ut av/gjette på hvilken hw, og ved hvilke spenninger timings osv du har fått 28,859sek...

Poenget her er jo liksom ikke at vi absolutt skal har tak i svaret på "millionte" desimalen av Pi, veien til målet er like interessant som målet selv, hvis du skjønner hva jeg mener

 

Joda vi er enige og som du ser var der et smil i min kommentar, men som sagt jeg la ut res men kom ikke lengre, dette fordi det hovedkortet jeg fikk kun starter når det selv ønsker, så nå sitter jeg på en annen maskin. Imidlertid er nytt hk på tur fra Netshop i expresspakke, da skal jeg fikse den "skiva" der :thumbup:

Lenke til kommentar
Fælt hvor opptatt du/dere er at akkurat jeg MÅ følge reglene :-), har til opplysning ingen inntresse av å jukse og ja jeg skall fikse Screenshot, men det kan jeg ike gjøre før over helgen da mitt hk døde hen, får nytt på mandag.

Hovedkort står i min signatur,men det er ett DFI nf4 sli-dr

ellers kjøres minnet synkront med cpu som forøvrig kjøres på 242 x12.

rambrikkene har 3,5 volt

cpu 1,55 volt resten std.

 

PS: kom faktisk litt lavere i en test etterpå,men den får jeg vel vente med å legge ut til jeg får tilstrekkelig info/bevis :whistle:

Om du eller andre følger forumets lover og regler legger jeg meg ikke opp i. Det er ikke min jobb å verken påpeke eller håndheve noe som helst. Jeg kunne ikke brydd meg stort mindre :)

 

De reglene jeg tenker på er i forhold til tråden, og stort sett alle andre tråder som handler om bench-resultater.

 

Jeg tror ikke et eneste sekund at du jukser eller skryter på deg. Grunnen til at jeg ville se screen var for å se feks, Clockgen, A64 Tweaker, Temp, Spenninger osv.

 

Det er så mye å hente på tweaks, at det er interessant å se hva slags instillinger som kjøres.

 

Når jeg bencher, så lager jeg alltid et screenshot med alle programmene jeg brukte for å vise andre og for å ha det dokumentert selv. Veldig greit å gå tilbake senere og kikke. Har fortsatt screenshots jeg tok når jeg benchet med XP1700 og KT3. Faktisk veldig artig å gå igjennom senere.

 

Slik pleier de fleste som bencher å gjøre det.

 

http://www.urettferdig.no/forman/images/281-tweaker.JPG

 

Eller

 

http://www.urettferdig.no/forman/images/28sek.JPG

 

Eller for å mimre litt

 

http://www.urettferdig.no/forman/images/2714-mips.JPG

 

 

Når det gjelder det nye resultatet ditt så må du legge det ut ASAP :)

 

Skriv bare noen få linjer som feks

 

"A64 4000+ @ 3050Mhz - 1.6vcore- 254*12

2x512 OCZ VX PC4000 - 1.5-2-2-8 3.4v

DFI LP SLI-DR"

 

Tar deg ikke stort mer enn ett minutt ;)

Lenke til kommentar

Her er den "siste" testen jeg snaket om.

CPU: A64 4000@ 2,9

RAM: 2 x 512 ocz 4000 VX kjørt synkront med cpu Timing: 2-2-2-7

Grafikkort: 6800 GTX. HK: DFI nf4 sli-dr

VOLT. cpu 1,55. minne 3,6 resten på std innstillinger

CPU er vannkjølt, resten på luft.

Så er det vel noen som sier "det er ikke den siden du skal vise"

Nei vet det,men siden jeg har skiftet hk og ikke hadde noe bilde lagret så må det nesten bli dette

 

Iallefall ble det 28,172 s

 

 

superpi.jpg:)

 

Edit: I testen over brukte jeg Bios ver, 310. Oppdaterte så til vers 623-3 og da kommer jeg ikke under 29 i superpi med samme innstillingene.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det var bedre "Snekker'n".. :)

..og ett meget godt ytende system i tillegg...

Det som er kjekt er å ha SuperPi "oppe" ...plassert pent inntil ClockGen-vindu.. og A64Tweaker-vindu...

Akkurat idet SuperPi avslutter med "Calculation done"... trykker du CTRL+PrintScrn...

Så åpner du MSPaint.. (Run fra meny).. trykker Shift-Ins...velger "cut-tool".. og klipper ut akkurat den firkanten som viser de tre ovennevnte vinduene (+ msg.box) som du har "dandert" inntil hverandre...

Trykk så "New".. og svar nei på at du vil lagre endring...

Velg så "paste".. og "voilá"... Du har nå det bildet vi alle ønsker å se fra kjøring av Super-Pi.. Da har du også som "Formann" skriver lagret info om instillinger til seinere bruk... og kanskje bidratt til at andre lærer noe om "tweaks"...

For Intel-"boards" med i865/875.. er det "vinduet" til Tw865.exe isf. A64Tweaker som skal vises sammen med resultatet fra SuperPi..

 

Var dette klart som blekk? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...