Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
ye 25sek på Gentoo(just bash) og en 3500+ "vinice"@2.6ghz. tror jeg kan klare bedre!

Er det Super-pi for windows du kjører?

Niks...

En slik "Linux/Unix-freak" hvor forøvrig siggen hans passer utrolig bra.. :)

Får en til å lure på hvordan Super-Pi er kodet, alternativt om "low-level" kall i .exe fila tar såpass mye lenger tid under Wintendo i forhold til kompilert source på Linux-boks..

Skulle forøvrig ikke forundre meg da de verste "geekene" som lager compilere neppe jobber for Bill... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Niks...

En slik "Linux/Unix-freak" hvor forøvrig siggen hans passer utrolig bra.. :)

Får en til å lure på hvordan Super-Pi er kodet, alternativt om "low-level" kall i .exe fila tar såpass mye lenger tid under Wintendo i forhold til kompilert source på Linux-boks..

Skulle forøvrig ikke forundre meg da de verste "geekene" som lager compilere neppe jobber for Bill... :)

Hvis de ikke kjører super-pi for windows, så har ikke resultatene noe i denne tråden å gjøre.

 

Det finnes mange forskjellige programmer som regner ut 1M, og de fleste er ulike. Feks bruker de forskjellige instruksjonssett.

 

Hvis man skal få et gyldig resultat på Linux platform, så må man kjøre super-pi for windows (v1.1 evt 1.4mod) i feks wine.

Lenke til kommentar
Niks...

En slik "Linux/Unix-freak" hvor forøvrig siggen hans passer utrolig bra.. :)

Får en til å lure på hvordan Super-Pi er kodet, alternativt om "low-level" kall i .exe fila tar såpass mye lenger tid under Wintendo i forhold til kompilert source på Linux-boks..

Skulle forøvrig ikke forundre meg da de verste "geekene" som lager compilere neppe jobber for Bill... :)

Hvis de ikke kjører super-pi for windows, så har ikke resultatene noe i denne tråden å gjøre.

 

Det finnes mange forskjellige programmer som regner ut 1M, og de fleste er ulike. Feks bruker de forskjellige instruksjonssett.

 

Hvis man skal få et gyldig resultat på Linux platform, så må man kjøre super-pi for windows (v1.1 evt 1.4mod) i feks wine.

fikk 40sek i wine :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ikke verst score det der nei! :p Prøve prometeiaen på den?

 

Da ligger du vel likt med formann om forumets raskeste? :hmm: Bare at han har da 40-50 minusgrader :dribble:

Har 25s med FX-55 og Prometeia, men er nok fortsatt ikke raskeste som har posta her fordet. "kjekka" har 24s eller 23s med FX-55 og hjemmebygd cascade. :)

 

Kommer til å prøve Prometeiaen hvis jeg finner en "fornuftig" måte å montere og isolere den på. ;)

Lenke til kommentar

Kult. Skal ha identisk oppsett opp å gå til uken selv. Jævli med volt du ga den :) Er det bare for å få de siste mhz ut av den du må ha så mye eller trenger den mye for å i det hele tatt funke. Håper på ca 2.5GHz stabilt selv, men vet ikke om jeg tør å gi den så mye volt som deg. En ting til, hvordan er varmeutviklingen på disse CPU'ene når man klokker de såpass mye, å øker volten?

Lenke til kommentar
Kult. Skal ha identisk oppsett opp å gå til uken selv. Jævli med volt du ga den :) Er det bare for å få de siste mhz ut av den du må ha så mye eller trenger den mye for å i det hele tatt funke. Håper på ca 2.5GHz stabilt selv, men vet ikke om jeg tør å gi den så mye volt som deg. En ting til, hvordan er varmeutviklingen på disse CPU'ene når man klokker de såpass mye, å øker volten?

Ga den høy spenning mest for å klare 26s, har sett macci klare 25s på litt høyere klokk, 2,77 GHz tror jeg det var. Tror det er chipsettet sin feil at jeg ligger så mye som et sekund bak, har P4GD1 med i915-chipsettet mens han har et med i875. Selve CPUen blir ganske varm på denne spenninga, men det skyldes nok at jeg bruker kjøleribba som fulgte med adapteret som er av aluminium og ikke leder varme veldig effektivt fra den lille CPU-kjernen. Kjører nå på 2,7 GHz (12x225) på 1,62V og da ligger den på rundt 55°C ved full last (Prime95). Håper å klare 25s i løpet av kvelden, tangere persen min på 25s med FX-55 og Prom. Lykke til med klokkinga, dette er en kjempe-CPU! :D

Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut :) Har ett P4C800Deluxe -E som CPU skal monteres på. Har funnet frem alle de forskjellige vmod'ene som jeg skal få loddet på. Uansett, er litt bekymret for hvordan jeg skal få festet en skikkelig kjøler på dette. Men finner nok ut av noe. Håper på å få lurt på XP120'en min. Den bør ihvertfall klare å holde varmen nede. Kult at det er flere som tester Dothan CPU'er for tiden. Har lest masse om Macci sine forsøk, å må si dette virker veldig lovende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...