Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Slapp av nå baby. Kjørte bare testen for morro skyld jeg, dette er ingen konkurranse for meg. Ville bare høre om det hørtes sånn nogenlunde normalt ut, orka ikke å bla gjennom alle postene her.

 

Ta pilla de og få deg noen timer på øyet så kommer nok humøret tilbake :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, men det kommer jo litt an på hva slags ytelse man er ute etter å teste da. Men samenligningsgrunnlaget blir jo helt merkelig når noen kjører 15 prosesser og noen kjører 40.

 

EDIT: Oops, det var Skrue jeg var enig med.

Endret av Frodin
Lenke til kommentar

Skrue har helt rett! Om dere først skal ta dere bryet med å laste ned programmet, og ikke minst kjøre det i et helt minutt, kan det ikke være så veldig vanskelig å restarte maskinen først! Tråden er ment for personer som ønsker å sammenlikne poengsummer, ikke for at late tullinger som halvveis gjennomfører testen skal finne ut om det er noe galt med prosessoren ens... Shape up! :hrm:

Lenke til kommentar

hehe likte den setninga til tommis: Ta pilla de og få deg noen timer på øyet så kommer nok humøret tilbake :thumbup:

 

Som om ikke Skrue er en av de mest oppegående personene på forumet, men hvis dere først tar testen, gi faen i å si "masse programmer oppe" osv. Enten gjør dere det helt ut - Eller så gjør dere det ikke i det hele tatt. Halvveis kommer deg ingen vei!

Lenke til kommentar
Slapp av nå baby. Kjørte bare testen for morro skyld jeg, dette er ingen konkurranse for meg. Ville bare høre om det hørtes sånn nogenlunde normalt ut, orka ikke å bla gjennom alle postene her.

 

Ta pilla de og få deg noen timer på øyet så kommer nok humøret tilbake :thumbup:

Haha, så du følte deg truffet nå?

Det var vel til pass. Det er forøvrig ingenting i veien med humøret mitt, og piller er jeg heller ikke avhengig av!

 

Jeg synes bare at det er grenseløst irriterende når folk "pælmer inn" slike svar jeg refererte til. Det ødelegger på sett og vis tråden, da slike innlegg undergraver seriøsiteten i denne.

Kjører du tester "for moro skyld" så gjør gjerne det!

 

Men legg dem ikke ut her, prøv heller kategorien søppel i stedet. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Formann er nå den nye "klokkekongen" :p:thumbup:

Heftig klokk/resultat det der...

Hvor fikk du tak i den NC'n der? Er det en av de som Komplett har "pushet"? :dribble:

Viser jo klart at det ikke bare er "winnie" og Vencie som har klokkepotensiale..

..selv om VCore kanskje ikke er for "hvermansen".. :)

Lenke til kommentar
Nice Formann! :dribble:

Kjøling?

 

Btw, Hvordan klarer du 1-2-2-5?

Bruker en kjøler som Overklokk har bygget til meg. 11ccm kompressor.

 

Siden jeg kun skulle kjøre korte bencher i dag passet jeg på å ikke ha så mye gass på den. På den måten så får jeg vakum på sugesiden. Får lavere temperaturer på kjølehodet, men den klarer ikke å holde load over tid. Når jeg starter 1M ligger evap på -49c, og når runden er ferdig ligger den på -46c. Hvor heldig jeg var med fyllingen vet jeg ikke, for jeg tunet den ved en feil til 1.7v og ikke over 1.8 .. den kunne nok vært litt bedre.

 

Jeg bootet opp med 1.5-2-2-5 i BIOS, men satte 1 på nytt med Tweaker. Jeg har mine tvil om at det faktisk er CAS 1, så for å være sikker sier vi CAS 1.5 :)

 

 

TL1000S: CPU er, helt riktig, kjøpt på Norek (Komplett), og det er en ASBOX 0506BPMW. "Clawhammer" Eller ClawCastle om du vil. Blir varm som et hel**e.

 

Den klokker rimelig bra, og jeg håper å kunne klemme ut litt til.

 

Venice og San Digeo klokker nok enda litt bedre, men hvor mye gjenstår å se. Har en SD i bestilling, men det tar sin tid før den kommer på lager. Siste jeg hørte var 17.mai.

 

Frem til det så har jeg denne å leke med :)

Endret av formann
Lenke til kommentar

Tull og tøys! 30,5sec uklokket er helt umulig med hvilken som helst prosessor per dags dato. Pass på at du kjører SuperPi 1M...

Umm, linux=suveren på cpu-tester :p

Edit:Har nå kommet med bilde, ukokket, standard timings, og litt bedre timings.

Er helt sikker på att jeg kunne kalrt <30,5sek uklokket vis ikke det hadde vært for skjiit-minnet mitt(gammel twnimos 400mhz)...

Hadde og bedre score på superpi med en gamlere linux-kjærne da...

Greide "bare" 31,2 ukokket :tease: :tease: :tease:

Uklokket:superpiuklokket2zc.th.jpg

Uklokket,litt bedre timings:superpiuklokketbedretimings1mc.th.jpg

Endret av jzono1
Lenke til kommentar
Hør nå her:

Skal man kjøre ytelsestester av noe som helst slag, så fatter jeg ikke at man kan "ha masse annet tull kjørende", eller at "endel programmer sto å gikk da", som mange i denne tråden "skylder på".

Det man da indirekte sier, er at "jeg hadde nok klart myyye bedre enn som så.

 

Så vis nå det da! Slutt med all bullshit omkring, og kjør testen på en skikkelig måte! :mad:

Tror jeg skal prøve å kjøre superpi rett fra init, da ville det jo være masse til overs av resurrsjer(Bare linux-kjærnen og superpi ville kjøre da :dribble:)

Kan kanskje komme med video viss folk ikke tror meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...