Surre Sprett Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 55c ved load er IKKE mye, slapp av. Nærmer du deg 70c, kan du jo vurdere kjøleløsningen på nytt, men det er ikke fare før du nærmer deg 80c. Så du mener altså at jeg kan tyne litt til? Ser at folk her på forumet mener at man ikke bør gå over 60 grader ved load, men det er jo hele 5 grader til.. Har god tro på prosessoren min, ettersom den klarer 300MHz HTT, og temperaturen er 55 grader med original kjøleren.. Kjernespenningen er ca. 1,5v ved denne frekvensen. (AUTO) Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hovedkortet ditt klarer 300 MHz, der har ikke prosessoren en drit å si. Det er den totale hastigheten som betyr noe. Du kan trygt øke hastigheten til du nærmer deg 70c load. Da er det på tide å slappe av litt. Personlig kjører jeg 2,8GHz med 1,8V til vanlig, og jeg har 48c på full load, tror du muligens har festet CPU-kjøleren litt dårlig... Endret 3. mai 2005 av ADT Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Virkelig? Kanskje jeg skal ta en titt når jeg kommer hjem da, og se om AS5'en har gitt et godt avtrykk mot kjøleribba.. Ellers skal jeg skru opp multiplikatoren et hakk eller to til, og se hvor langt jeg kommer før ting blir Ustabilt.. Poster nytt resultat av SuperPI om det blir vellykket.. Men kjører ikke du vannkjøling? Da er det vel ikke så rart at temperaturen din er såpass lav.. EDIT: Leif. Endret 3. mai 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Hei folkens, kan vi ikke prøve å komme tilbake inn på temaet? Overklokking, konfigurering, kjøling osv kan dere diskutere i andte tråder. Denne er for resultater i SuperPi. (PS. Jeg synes Tanguero hadde et genialt svar på forrige side ca 3,14 ) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Fint Simen1, greit å si ifra innimellom. Da er vi på skinnene igjen, ved at jeg legger ved mitt siste resultat herfra: 35sek, i følgende konfigurasjon: MSI K8T NEO A64 3400 @ 2582 Mhz (215x12) 2x512Mb Corsair XMS3200 (Men hvordan i huleste endrer jeg multiplier´n? ) Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Kan man endre mp med clockgen? kverna ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 prøvd clockgen Skrue ? Ehh, nei! Har nærmest endevendt BIOS for å finne en mulighet, men foreløpig er jeg blank. FSB er derimot ikke noe problem, den kan jo justeres fra CoreCell også. Har imidlertid lyst til å prøve en lavere multiplier, for å se om jeg kommer høyere med minnet. Tips mottaes med takk! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Bruk clockgen http://www.cpuid.org/clockgen.php Der kan man stille ned mp Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) prøvd clockgen Skrue ? Ehh, nei! Har nærmest endevendt BIOS for å finne en mulighet, men foreløpig er jeg blank. FSB er derimot ikke noe problem, den kan jo justeres fra CoreCell også. Har imidlertid lyst til å prøve en lavere multiplier, for å se om jeg kommer høyere med minnet. Tips mottaes med takk! Haha! For en ironi! Hei folkens, kan vi ikke prøve å komme tilbake inn på temaet? ... Fint Simen1, greit å si ifra innimellom. Da er vi på skinnene igjen... Jeg kan jo prøve meg på litt OnTopic jeg da : 31,431 sekunder AMD64 3200+, 2600MHz 2x 512MB Corsair XMS4400C25, 260MHz (2,5-3-3-10) MSI K8N NEO2, 260MHz Endret 3. mai 2005 av ADT Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Ehh, nei!Har nærmest endevendt BIOS for å finne en mulighet, men foreløpig er jeg blank. FSB er derimot ikke noe problem, den kan jo justeres fra CoreCell også. Har imidlertid lyst til å prøve en lavere multiplier, for å se om jeg kommer høyere med minnet. Tips mottaes med takk! Haha! For en ironi! klarer ikke følge tankegangen din.. ? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 klarer ikke følge tankegangen din.. ? Skrue var enig i at vi gikk OffTopic, men bidrar til mer offtopic, og det var ironisk. Håper jeg ikke trenger å forklare meg nærmere... Var bare en artig liten greie Ehm, ironisk er det jo også at jeg forsvarer min egen kommentar på en særdeles OffTopic måte, men sånn kan det gå gitt. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hehe. For å få ontopic igjen: 39sek AMD 3200+ "Newcastle" @ 218x11=2404Mhz 1024 PC3500 OCZ E.B MSI K8n Neo Platinum Bilde Endret 3. mai 2005 av kverna Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jau, beklager all den off-topic praten, skal skjerpe meg etter denne posten.. Her er nytt resultat: 36 sek. på 1M. AMD Athlon 64 3200+ socket 939 Winchester CBBID 0508FPMW @ 2561MHz (8,5x300) med samme jævla Boxed-kjøler. 2x512MB Samsung DDR333@400, 2.5-3-3-7-1T - 2.9v ASUS A8N-SLI Deluxe hovedkort. Måtte øke med ca. 0.5v da, ellers ville den ikke kjøre SuperPI.. Prøvde meg med 9x300 også, men da ville ikke maskina boote engang, uansett spenning.. Ligner på at smertegrensen snart er nådd for CPUen min. Men får skaffe meg de vannblokkene, virker det ikke bedre da etter litt tweaking, blir det "Venice", here I come.. Så siste del av off-topic praten for denne gang: Hvordan får dere desimaler etter tiden? Kjører dere en annen versjon enn 1.1e? Send meg en PM med URL? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Og jeg for min del få bare gå i skammekroken i kveld, ang. OT-innlegg. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Slik som det er nå er det ganske så vanskelig å danne seg ett intrykk om hvordan man ligger ann, burde det ikke være mulig å få dette som en oversiktlig list en eller annen plass? BTW, jeg greide å tyne resultatet mitt ned i 30,5 sec uklokket, men da hadde jeg masse annet tull kjørende, som xchat-2, firefox og nett-radio... Tror jeg kunne klart < 30 sec med min prescott 3ghz uklokket Har enda ikke tynet minne ei heller cpu-scheduler-instillingene... Endret 5. mai 2005 av jzono1 Lenke til kommentar
apwr Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Slik som det er nå er det ganske så vanskelig å danne seg ett intrykk om hvordan man ligger ann, burde det ikke være mulig å få dette som en oversiktlig list en eller annen plass? BTW, jeg greide å tyne resultatet mitt ned i 30,5 sec uklokket, men da hadde jeg masse annet tull kjørende, som xchat-2, firefox og nett-radio... Tror jeg kunne klart < 30 sec med min prescott 3ghz uklokket Har enda ikke tynet minne ei heller cpu-scheduler-instillingene... Tull og tøys! 30,5sec uklokket er helt umulig med hvilken som helst prosessor per dags dato. Pass på at du kjører SuperPi 1M... Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Tull og tøys! 30,5sec uklokket er helt umulig med hvilken som helst prosessor per dags dato. ja tror nok man skal slite der samme hva slags CPU man har. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 58 sek AMD XP 2500+ helt -standard 1024 MB RAM Twinmos -standard Veit ikke om detta er vanlig jeg... ikke så ille da. Skal sies at dendel progeammer sto å gikk da (Opera, tv-tuner, media player++) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hør nå her: Skal man kjøre ytelsestester av noe som helst slag, så fatter jeg ikke at man kan "ha masse annet tull kjørende", eller at "endel programmer sto å gikk da", som mange i denne tråden "skylder på". Det man da indirekte sier, er at "jeg hadde nok klart myyye bedre enn som så. Så vis nå det da! Slutt med all bullshit omkring, og kjør testen på en skikkelig måte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå