Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mitt socket 939hk har max mp på 11, kommer ikke høyere enn 220fsb pga minnet, pokker, hva gjør jeg da?( har crosair value ram)

Setter bare forholdet mellom cpu og ram til for eksempel 5:6 slik at minnet opererer på lavere hastighet enn prosessoren. Da hindrer ikke minnet deg i å klokke langt!

Lenke til kommentar

Gentoo funker bra ferr superpi, spesielt med nitro linux-kjerne, man kan skruve på enm sak som gjør at den brukjer cachen på cpu'n mye mer effektivt

Lurer på om jeg skal kjøre test'n på fattern's 133mhz :!: , ville vært litt latterlig da...

tror jeg kan komme under 30 sek med litt tyning av minnet, ettersom jeg får 32 uklokket.

Tar jeg ut en rambrikke, så kan jeg teste linux superpi på 3,75 ghz, det skulle vel bli en respektabel score det. :tease:

Lenke til kommentar

compilerer faktisk Gentoo nå jeg (stage2(når du becher så har ikke stage1 noe bedre ytelse!), og litt optimalizering i gcc):thumbup:

fikk 1,02 i terminal mens jeg kompilerte :D

men jeg tror ikke det blir den endelige scoren

AMD64 3500+@220x11

512MB Corsair 3200XL@440mhz

43*C på cpu

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
Jeg får 36 sec med AMD 3500 klokka til nesten 3600hmz.

Hva er verdensrekorden? jeg har funnet en som klarte testen på 20 sec, noen kjappere? Skal finne linken når jeg kommer hjem fra jobb

Da er det ikke riktig versjon av superPI han bruker, for verdensrekorden er på 22s på "1m" (og det var enten med bruk av nitrogen eller fasekjøling)

Tror du mener 2600mhz, sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...