Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert

Anbefalte innlegg

Ny CPU (A64-M3400+ clawhammer 754)

30sek 1MB SuperPI

Hvilken temp hadde du der? Vannkjøling?

Aner ikke hva tempen var akkurat der, da jeg har slått av det meste av progs (inkludert mbm/speedfan/smartguard), men på tideligere runs med samme hastighet og Volt lå tempen rundt 34c load (vann rundt 15c).

Kjølingen min står i profil. Kjører 3.4V på minnet med en modda bios til DFI kortet mitt som lar meg kjøre opptil 4V på ram fra 3.3V rail (Vdimm = 3.3V rail - 0.1V og OCZ PSU som lar meg justere alle rails). OCZ DDR Booster hadde lite for seg på mitt hk da dimm 1+3 er de jeg får best resultat i (og ddr-booster vil kreve at jeg kjører dimm 2+3 eller dropper en rambrikke).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

38s.JPG

Endelig nede på 38s :D

Testen ble kjørt uten noen services og explorer oppe, og ellers masse små tweks..

Specs under klokkinga:

FSB: 229mhz

Multipler: 11x

RAM: HyperX 400 2-2-2-5 @ 458mhz 2,5-3-3-7 2,8V

CPU: AMD Newcastle 3200 s754 2200mhz @ 2521mhz

HK: Abit KV8 3 eye

Jeg kom opp på 2600mhz (11*236) Men får error i superPI, men jeg tror jeg hadde kommet ned på 37s

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Kommentarer?

tja, virket litt svakt i forhold til resten av oss med AMD64 systemer... Tror derimot du kanskje ville få bedre resultater med lavere timings på minnet, altså ville 210x12 være bedre for eksempel da med 2-2-2-5 og 420mhz på minnet... evt. 200x12,5 med 2-2-2-5 og 400mhz på minnet...

Bare forslag...

edit får selv 33s med cpu på 2,6 som tidligere nevnt...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
58 sek.. 1 M  :hmm:

uklokka AMD 64 3000+, 2*512 ram

Dette var en meget dårlig score ja...Selv scorer jeg 38sek med min 3500+, men en så stor forskjell skal ikke intreffe uten at noe skikkelig galt.

Hmm.. Kjørte jo altmuliga annet sammtidig da + at det er en stund siden jeg sjekka for spy/adware.. PCen er over 1 år gammel, kan hovedkort el. ha mye å si?

Lenke til kommentar
Tror det er stor forskjell ifra s754 og s939 når det gjelder ytelse i superPI :(

Har testet masse rart, og dette er så lavt jeg kom... (f. eks. 219*11,5 - 2-2-2-5 = 41s)

hm, tror det kan ligge endel i at "newcastle" kjernene ikke er så gode klokkere... Dessuten var jo ikke akkurat det minnet ditt noe å juble for heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...