Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MSI K8N Neo2

4000+ @ 2.75GHz

1GB OCZ Plat.Ed Rev-2 @ 550MHz CL.2.5 -4 -3 -10 1t

Alt på luftkjøling, med normal romtemp  :D

Det var da som satan da! Nye 4000+ 90nm? Men kjipt at den ikke er stabil. Sleng på en vappo da, og se hvor mye du kan presse den til. Du har vel penga?

Er ikke 90nm nei. PrimeStabil på 2.6GHz, alt av benchmark stabil på 2.7GHz, noen få benchmark stabil på 2.75GHz. Kunne alltids kjøpt meg en Vapochill/Prometia, men liker ikke støy ;)

Lenke til kommentar
200FSB? sikker på at det er ramen som er ustabil? Hvilke timings?

Nei jeg er ikke sikker på at det er rammen som gir meg problemer, det ligger en screenshot på min forrige post med cpuz. Jeg har prøvd utrolig mange settings nå, og dette er erfaringene:

-CPU går over 2500MHz, så det er forsåvidt greit (med HTTx4 CPUx11 HTT 241 og maks memclock 166, noe som vil gi en effektiv ramklokk på ca 241*(166/200)=200, timings 3-3-2-10. Vcore er 1,55, men jeg har faktisk opplevd at jeg kan klokke lenger på 1,55 enn på 1,6 V!

-HTT går over 250 når jeg setter ned HTTx, CPUx og max memclock

-HTT bus klarer neppe mye over 1000, dvs at ved HTTx5, CPUx 8, max memclock 166 klarer jeg bare ca 210 HTT, men dette er ikke et stort problem siden jeg vanligvis kjører HTTx4 under overklokking.

-Med CPUx8, HTTx4 og max memclock 200 (1:1) kommer jeg ikke inn i windows med HTT over 215! Ved 1:1 og CPUx11 klarer jeg ikke engang 215. Dette med OCZ booster og 3.1 V på 2x512 OCZ 3700EB platinum (dual channel). MEN, hvis jeg kjører memtest så får jeg ingen error på hastigheter opp mot DDR466. Det er altså når windows skal lastes problemene oppstår.

Neste steg blir å prøve med 2T av/på, står nå på auto, ev kun kjøre 1 brikke. Hovedkortet er et Gigabyte K8NSNXP-939, cpu og gpu vannkjølt.

Dette ble en lang post, men hvis det er noen som har noen tips så tar jeg imot dem med glede!

Lenke til kommentar
Har bare ett lite spm;

Jeg har disse brikkene..

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16876

Og de er jo på 400Mhz..

Men Everest sier at de bare er på 200 Mhz hver..

Er det "sant"? Går det ann å stille på dette...??

Og er 3, 3, 3, 7 dårlig timings??

Sorry for litt offtopic . . men ble ltt nevøs nå.. :(

Minnet heter DDR som står for Double-Data-Rate.

Det vil si at det kjører dobbelt så fort som systembussen. Altså FSB = 200MHz da er minnehastigheten = 400MHz

Med andre ord så er alt okey hos deg... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...