Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sjønner ikke hvordan du klarte det når jeg kjørte 227x11 1:1 2-2-3-11 og fikk 41 :scared:

Vel, det blir vel bare drøyt 2.5Ghz, og husket du å gi realtime prioritet til superPI?

 

EDIT: i tillegg gir det omlag 1sek forbedring å sette minnet til å jobbe i dualchannel.

Jada..gidde realtime og minne kjører i DC

Lenke til kommentar

Jepp, men sliter veldig med mitt system. Vet ikke hva som er årsaken men den varierer veldig om jeg setter den på 230 x 11 = 2530 kan den starte opp og kjøre stabilt i lang tid , så plutselig klippes alt og maskinen restarter og da er alt som har med cpu og minne satt til std i bios. Noen ganger nekter den å starte om ikke volt står på feks 1,65 , neste gang nekter den å starte om jeg setter den på dette og da må jeg velge feks 1,6 andre ganger begynner den å boote så klipper den alt og restarter så må jeg inn i bios og sette opp alt igjen. Det rare er at den er like ustabil på dette uansett om den er klokket til 2300 eller til 2500 , det er med andre ord et lotterispill da den aldri godtar de samme innstillingene 2 ganger.

Har mistanke om at det er cpu som er ustabil, muligens minnekontrollen.

Lengter mer og mer tilbake til pentiumen, den var i det minste stabil mens dette varierer verre enn kursene på oslo børs :(

 

Det er ikke temp da jeg enda ikke har vært over 30 grader på cpu.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
35sek nå! Husk at dette er med BOXED kjøling!  :D

 

Se sig! ;)

ser veldig bra ut det der. det er vel ikke stabilt?

 

edit: kunne vært en ide og kjøre 3dmark på 4ghz?

Vet ikke om det er stabilt, men jeg klarte å kjøre alle testene jeg ville i går. Gadd ikke å benche i 2k1 fordi det var sent, klokka var 4. Jeg hadde åpna vinduene til rommet mitt når jeg klarte dette, så det var ikke akkurat med vanlig romtemp.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å lure på om ikke Gef har kontakter i Intel og har fått en spesialdesignet CPU  :p  Kan bare gratulere med et godt kjøp.

 

Selv får jeg 40s med 3.0 @ 3750

:laugh: Neida, det er ikke en spesiallaget CPU, det er en CPU som jeg bestillte fra hwb.no på ukens tilbud. En gallatin CPU ser slik ut på undersiden:

 

Bilde av min 3.0GHz

 

cpuu.jpg

 

Mens den gamle 2.6'en min ser slik ut (den er ikke Gallatin):

 

cpuu2.jpg

 

Denne gangen har jeg rett og slett bare hvert heldig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...