Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er 36 bra for en AMD fx 55 2.6?

rammen trur jeg er 200mhz

6264699[/snapback]

 

Pleier vel å være noen sekunder lavere!? :hmm:

6267001[/snapback]

 

Superpi med AMD er veldig RAM avhengig. Desto strammere timings og høyere freq på minne, desto raskere superpi. Jeg hadde en Venice3000+@2,7GHz og et par BH5 brikker på 228MHz og 2-2-2-5 i tilgangstider. Superpi klarte jeg da på 31 sek. Du burde vel ligge på rundt det men da kan det hende du må "stramme" tilgangstidene på rammen din.

Endret av ekjr
Lenke til kommentar
er 36 bra for en AMD fx 55 2.6?

rammen trur jeg er 200mhz

6264699[/snapback]

 

Pleier vel å være noen sekunder lavere!? :hmm:

6267001[/snapback]

 

Superpi med AMD er veldig RAM avhengig. Desto strammere timings og høyere freq på minne, desto raskere superpi. Jeg hadde en Venice3000+@2,7GHz og et par BH5 brikker på 228MHz og 2-2-2-5 i tilgangstider. Superpi klarte jeg da på 31 sek. Du burde vel ligge på rundt det men da kan det hende du må "stramme" tilgangstidene på rammen din.

6267164[/snapback]

 

Stemmer det, men 4-5 sekunder forskjell? Tror jeg fikk ca. 31sek med min x2 [email protected] og minnebrikkene på 200mhz 2-3-2-5

Lenke til kommentar

Sikkert litt systemavhengig. Litt dårlig bilde dette og ikke noe info om minnetider:

 

Superpi 31 sek

 

Minnetidene var i allefall som beskrevet ovenfor 228MHz@2-2-2-5 3,2v på et DFI Ultra-D nF3 hovedkort.

 

Teoretisk så skal det kunne gå på ca 32-33 sek vil jeg tro med en FX55 og 200MHz og litt strammere minnetid.

Endret av ekjr
Lenke til kommentar
er 36 bra for en AMD fx 55 2.6?

rammen trur jeg er 200mhz

6264699[/snapback]

 

Pleier vel å være noen sekunder lavere!? :hmm:

6267001[/snapback]

 

Superpi med AMD er veldig RAM avhengig. Desto strammere timings og høyere freq på minne, desto raskere superpi. Jeg hadde en Venice3000+@2,7GHz og et par BH5 brikker på 228MHz og 2-2-2-5 i tilgangstider. Superpi klarte jeg da på 31 sek. Du burde vel ligge på rundt det men da kan det hende du må "stramme" tilgangstidene på rammen din.

6267164[/snapback]

 

Slo av messenger antivirus og annet som lå i minnet og havnet ned på 35.3 sekunder.

Mener jeg hadde 31 før :hmm:

Det er lenge siden jeg tok den testen, etterpå har jeg endret bios innstillinger. Kjører nå der du kan velge load optimal menyen

 

Slenger med et bilde av rammen. Noe her jeg kan fikse på?

Lenke til kommentar
veldig pent for 2.8ghz kunne  hvor mye klokk du ram  270 +- 2-2-2-5?

synes det kanskej litt for bra for kunne 2.8ghz men men

6272425[/snapback]

 

Hvis du snakket til MEG? så hadde eg 3GHz når eg klarte 29.9s i SuperPI... 250x12. HT = 4x og RAM på 250MHz... 3-4-4-8 2T

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva tror du ikke?

6290655[/snapback]

 

Tråden er lang, men dersom du titter noen sider bakover vil du se at noen av oss gjengangere i tråden ikke er så veldig begeistret over udokumenterte påstander.

De av oss som har hatt noen P4'er (for både socket-478 og 775) har erfart at du må godt over 3.6Ghz + høyt klokket ram for å komme ned på 36sek.

Nytt forsøk...:

Start Cpu-Z, gjerne to instanser (en for å vise CPU-tab.. en for vise Memory tab).

Start evt. tweak/clock-utility.

Kjør SuperPi... trykk Ctrl+PrintScreen *FØR* du trykker OK (avsluttet kalkulering)..

Start Mspaint...

Velg Edit->Paste. + evt. klipp ut/juster bildet slik at du får med SuperPI, CPu-Z + evt. andre utility.

Lagre bildet (som .jpg.. evt. komprimer).

Poste bildet i denne tråden.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...