Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

En ny CPU "bare måtte" prøves ut:

Intel P4 506 LGA775 [email protected] (satte FSB fra 133 til 200 - default VCore). :thumbup:

34.8sek (med DDR1 "el cheapo".. "el slappo-timings".. ) :)

Har ikke hatt tid til å "tweake" noe mer...

Denne idler på 33 grader og full load 50 grader.. "Prescott'ene" er ikke helt avlegs vil jeg si.

Denne presterer forøvrig noenlunde likt med min [email protected] i 3DMark's (bortsett fra 3DMark01.. 3DMark01 er en bench som passer "Netburst" nokså dårlig).

Scorer også over 5.5k i PCMark04..

Bra CPU for under kr.1000 vil jeg si...

Edit:

Full load var 44-45 grader med full speed på AC 4 Pro.. (50 var ved 70% innstilling i BIos).

post-40756-1140609563_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
En ny CPU "bare måtte" prøves ut:

Intel P4 506 LGA775 [email protected] (satte FSB fra 133 til 200 - default VCore).  :thumbup:

34.8sek (med DDR1 "el cheapo".. "el slappo-timings".. ) :)

Har ikke hatt tid til å "tweake" noe mer...

Denne idler på 33 grader og full load 50 grader.. "Prescott'ene" er ikke helt avlegs vil jeg si.

Denne presterer forøvrig noenlunde likt med min [email protected] i 3DMark's (bortsett fra 3DMark01.. 3DMark01 er en bench som passer "Netburst" nokså dårlig).

Scorer også over 5.5k i PCMark04..

Bra CPU for under kr.1000 vil jeg si...

5646465[/snapback]

klokking på default vcore... skru opp da mann... :p 4.3-4.4??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
klokking på default vcore... skru opp da mann... :p 4.3-4.4??

5646495[/snapback]

Hvorfor ikke? :)

Begynner alltid på default for å se hvor mye de klokker uten å måtte tukle med VCore..

Måtte opp 0.025 for å få det 100% stabilt på 4 Ghz... Ser på nettet at så godt som alle som har anskaffet en 506 for "budsjett-klokking" klarer 4 Ghz på default eller litt over VCore..

Har ikke noen ambisjoner med denne CPU'en.. da den jo er en "bastard".. 1M L2 cache.. ikke HT.. , men klokke.. det gjør den til gangs.. og er i tillleg like kjølig som nyere A64 cpu'er. Imponerende.. synes jeg.. (dette er da tross alt en "forhatt" Netburst Prescott).

PS.

Skal jeg prøve meg opp mot 4.5Ghz vil jeg i tilfelle først bytte ut RAM'en.. enten med lynkjappe DDR1@2-2-2-5... evt. DDR2 @ 600++

Tror førstnevnte blir raskest da det er begrenset hvor høyt jeg kan kjøre DDR2..med såpass "lav" FSB. Vet ikke heller hvilke "dividers" jeg kan velge i Bios for DDR2. (dette er ett "combo-hk")

CPU'n kan muligens nærme seg 30-tallet med max. OC (luft selvsagt).. :D

PS og edit:

Litt mer testing..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hva slags hovedkort har du?

5649434[/snapback]

Enda ett demokort fra Komplett (som denne gang var "komplett" med IO-shield "og det hele") :thumbup:

Asus P5GDC-Pro - i915P-chipset... ikke kjent som noen favoritt blant klokkere, men med ett X800GTO.. klokket til 535/1070.. (demokort til under 1k).. så er dette ett veldig rimelig system som sparker godt unna.. ikke minst i spill.. Intel CPU til tross... :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Litt OT her, men: Har du stillt på chipset volt i bios? Har et ASUS P5LD2 - VM her, og det nekter og gå lenger enn 220 fsb. Kan det ha noe å si med pci-e clock?

5650058[/snapback]

Chipset volt har jeg ikke rørt.. har heller ikke noe for seg på de fleste hk..Kan evt. gi de siste ekstra 5Mhz på FSB/HTT.

P5LD2-VM bruker i945G og er ett m-ATX hk..

SLike m-ATX hkpleier ofte å ha begrensete muligheter for klokking fra produsetene, med begrunnelser som "hardware limitations" (som jeg fikk fra dr.Aopen den tid jeg hadde ett par S478 m-ATX hk fra Aopen).

Nå er det slik at for noen chipset (i915) må man sett PCI-E bussen høyere enn 100 for å nå en gitt overklokk over 220..

Sjekk denne gode linken fra Kamerat her på forumet (og xs.org).

Bruk formel FSB/2.2 for å finne PCI-E frekvens for en gitt overklokk (dette stemmer godt med min erfaring med P4GPL-X)..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Takk TL1000S !

BTW, klarte superpi på 3.9 med orginal kjøler. HK vil ikke mer :(

Resultatet ble hvertfall 33 sek :)

5651929[/snapback]

:D

Regner med at den 930'n vil klare en god del mer i ett annet HK..

3.9Ghz og 33sek SuperPi tilsier dog at denne CPU'en/systemet ditt yter mer enn bra i mer "matnyttig" bruk.

:thumbup:

PS.

Hvordan ser temperaturer ut?

Full load begge kjerner?

(Du bør vel bytte til en topp heatpipe-kjøler).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En liten forsmak på hva vi kan vente av Intel Duo...

21sek [email protected]

OBS! CPU-Z viser feil for VCore.. den var 1.5 i dette tilfellet..

Og dette var med standard luftkjøler (en liten alukjøler).. :dribble:

Vil tro at "Yonah/Conroe" vil gjøre rent bord i alt av benchmarks så snart "xtreme-members" får disse i ett dugandes hk samt med ekstremkjøling.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...