Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opteron 148 CAB2E 0547 GPAW @ 2888MHz (11x262,6 - HTT/MEM 1:1) 1.4v

30,813sek.

post-36056-1137797362_thumb.jpg

EDIT:

Ved 2922MHz, kun økning av HTT og økning av vcore til 1.425v:

30,406sek.

post-36056-1137798619_thumb.jpg

EDIT2:

Gidder ikke poste samme bildene i to tråder, så om dere følger denne linken, ser dere hvor langt jeg har kommet..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Et uforskammet godt resultat ja, npvk_X! :thumbup:

Intel har visst et lite forsprang der.....

Men etter hva jeg har hørt og sett, så koster det "litt" å oppnå det resultatet.

Ett sekund dårligere kan man vel leve med, med en CPU til godt under halvparten av prisen?

NB! Ikke ment som bensin på bålet i Intel vs AMD! Bare så det er sagt.........

Lenke til kommentar

hehe, jeg går over til den mørke siden hvert øyeblikk jeg også, tror ikke amd har noe å komme med i år bortsett fra ddr2, noe jeg ikke tror kommer til å gi den helt store boosten de trenger for å konkurrere med 65nm cpuene til intel, de klokker jo uforskammet bra...

jeg føler meg ganske sikker på at ved slutten på dette året så bencher de fleste med et intel system, så lenge de har kjøling til å matche varmeutviklingen. AMD sin coldbug gir ikke meg noe lyst å benche i den leiren lenger :)

npvk_X sin cputype ligger vel ute for salg nå så det er bare å sjekke prisguiden ManagHead, men så må man jo kjøpe nytt minne og et i975hk til 2k da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
npvk_X sin cputype ligger vel ute for salg nå så det er bare å sjekke prisguiden ManagHead, men så må man jo kjøpe nytt minne og et i975hk til 2k da ;)

5543769[/snapback]

Det stemmer vel ikke?

Såvidt jeg vet kan 9n0-serien kjøre på HK/chipset fra i945 og oppover...dvs. "mitt" hk Asus P5LD2 (i945p) som nå er på tilbud til rett under 900 på PS-Data..

Ikke det råeste HK'et/chipset.. men en billig inngangsbilett til "monster-klokking" av Presler's...

:thumbup:

PS.

Vurderer selv om jeg "bare" skal selge 830D'n min og ikke hel boksen.. og prøve litt på en 930.. 4.5->5.0Ghz og pers i SuperPi frister.. Ville være gøy å ha en "varmeovn" som banker "god-Dothan'en" min.. (som jeg kjøpte fra npvk_X) :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

5543769[/snapback]

Ja, så litt på 975 chipset her om dagen, dyrt var det ja. Og tanken på at jeg må bytte ut mushkin brikkene mine er heller ikke særlig fristende. Tviler på at det er noen som vil betale det jeg synes er en brukbar pris på disse brikkene nå.

Må se an litt enda. Tviler på at jeg kommer til å investere såpass i datautstyr i sommer, da blir det heller på høsten (om det ikke blir noe i nærmeste framtid).

Lenke til kommentar

ja, man kan kjøre prasler på i945 og oppover, men slik jeg ser på saken så velger jeg å investere i ett i975kort med engang siden det gir best utelse, og forhåpentligvis har best overklokkingsegenskaper... Det er vel blitt litt forandringer i strømleveringen på kortene...

Lenke til kommentar

Det er jo bare penger det er snakk om... :!:

siden jeg liker Intel ganske så godt så får jeg vel leve med det..

Min cpu PD 950 koster 5500+++ i prisguiden...

Nå har ikke jeg betalt så mye for min så jeg er fornøyd, :D

er forøvrig også en es, så jeg har mulits mellom 12 og 17 samt diverse featurse som ikke ligger i retail cpuene enda (speedstep+++ kommer i senere stepping som reatil)

Systemet er heller ikke akkurat billig nei...

975x hovedkort ligger på ca 2000 det samme for 1gb med D9-fatbody ram, og noen tusen for cpu. så har jeg enda ikke noe skjærmkort som er verdig resten av systemet.. Får se hva det blir til.. Mulig jeg bytter til Cedarmill med 5ghz++ som stabilt mål... andre har klart det... :yes:

Målet jeg satte meg med presslern var 4.5 stabilt, og det tror jeg den klarer.

men tilbake til saken:

Den er vannkjølt med swiftech Apogee("bedre" enn storm ifølge swift..)

Cpu er ikke så fryktelig stabil på 5ghz.

Kan kjøre 1M men ikke så mye annet..

Jeg brukte vanvittige 1.6v klare det, det er mere enn mange kjørte på sine Prescott 90nm cpuer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...