ADT Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg fikk bedre score på lavere hastighet med min winnie, og ikke store forskjellen i minne... Med mengden RAM, mente jeg én brikke VS. to, uttrykte meg ikke klart nok, dual channel er en fordel i SuperPi. Enten stor forskjell i kjernene, (512kb raskere enn 1MB?) eller så er den litt "møkk" i OS'et ditt. Nei, jeg optimaliserer ikke... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 "Møkk" i OS´et? LOL! Det kan kanskje hende? Men det er en relativt ny installasjon, så det kan vel ikke ha kladda seg til så voldsomt allerede? Men samtidig må jeg si at jeg aldri har vært spesielt god på å tune maskinen for optimal ytelse i slike tester. Så "møkka" sitter vel helst mellom øra her! Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) "Møkk" i OS´et? LOL!Det kan kanskje hende? Men det er en relativt ny installasjon, så det kan vel ikke ha kladda seg til så voldsomt allerede? Men samtidig må jeg si at jeg aldri har vært spesielt god på å tune maskinen for optimal ytelse i slike tester. Så "møkka" sitter vel helst mellom øra her! Bruker du A64 Tweaker til ram settings? test noe ala disse instillingene om du har BH5 ram Endret 26. september 2005 av Overklokk Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Takker for tipset! Men er ikke så avansert her at jeg bruker A64 Tweaker. Det er vel noe som i så fall kan plukkes fra nettet? Ei heller kan jeg tenke meg at jeg har BH5-ram her, har ingen anelse om hva som sitter i Corsair-brikkene mine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Corsair-brikkene dine har høyst sannsynlig BH5-chipper, men CL 1.5 trodde jeg kun var mulig på HK basert på nForce4 ?.. ikke det VIA-baserte HK du har iflg. profilen din. Skal du drive klokking bør du vite om/ha både ClockGen og A64Tweaker for å hente både tideler.. og sekunder.. i SuperPi.. Endret 26. september 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Høh, det er visst på tide å oppdatere specs i profilen ja! Men om du finkikker på skjermdumpen jeg la ved, så kan man jo ane en San Diego 3700 @ 2783 / FSB 253 Har jo mao NForce4-chipsettet her (MSI K8N Neo4), så den biten bør være grei. Og du har selvsagt rett i at man nok bør sette seg litt bedre inn i saker og ting før man kan forvente gode resultater! Har imidlertid installert A64 Tweaker nå, og lekt meg litt der. Dvs, første forsøk endte i en solid lock-up, så jeg gikk nok sikkert litt hardt ut! "Skynda langsomt" gjelder nok i dette tilfellet også ja! Btw; Er det noen måte jeg kan verifisere chiptype på brikkene på, uten å fjerne "frakken"? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Btw; Er det noen måte jeg kan verifisere chiptype på brikkene på, uten å fjerne "frakken"? Ta en titt her: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=50010 også ser du på klistremerkene du har på rambrikkene dine. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Takker for linken! Njaa, ble veldig usikker på hvilke tall og betegnelser som gjelder, men for meg ser det ut som at jeg har Samsung TCCD chips. Brikkene er i alle fall merket med følgende: CMX512 - 3200 XL XMS3208v.1.2 0446023-1 XMS3200 512Mb 400Mhz 2.2.2.5 Har jeg tolket dette riktig? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ser riktig ut ja, Du har Samsung TCCD på Brainpower PCB, altså veldig bra Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Glimmers! Takk for hjelpen LenniZ! Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) En liten avsporing...Hvordan ta bilde av desktopen?Sikkert blitt spurt før, kan en vennlig sjel si svaret igjen? Super Pi 1M :33,607. Endret 4. oktober 2005 av jazzfudge Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Det kan jo tilogmed jeg! "Printscreen" / åpne Paint / ctrl.v, og dermed er det gjort! Bare pass på å lagre fila som .jpg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) En liten avsporing...Hvordan ta bilde av desktopen?Sikkert blitt spurt før,kan en vennlig sjel si svaret igjen? Tryk på de to tastene Ctrl + printscreen for å ta skjermbildet. Så limer du det inn i f.eks paint og lagrer det som f.eks .png Så bruker du f.eks http://imageshack.us/ til å laste bildet opp på internett så vi andre kan se det. Edit: Jeg var vist litt sent ute med tips Endret 4. oktober 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Tryk på de to tastene Ctrl + printscreen for å ta skjermbildet. Er det nødvendig da? Funker jo helt greit å bruke bare "Prt.screen"-knappen!? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Tryk på de to tastene Ctrl + printscreen for å ta skjermbildet. Er det nødvendig da? Funker jo helt greit å bruke bare "Prt.screen"-knappen!? Trenger ikke ctrl. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 He he, for og avslutte avsporingen; Printscreen = hele skjermen. Alt+ Printscreen = bare det aktive vinduet. Control+V= lim inn i Paint/Word/photoshop Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Jajaja, ingen som kan komme med noen resultater snart? Sitter her og sliter med at maskinen ikke vil starte, kommer til xp loadinga, så rebooter den Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jajaja, ingen som kan komme med noen resultater snart? Sitter her og sliter med at maskinen ikke vil starte, kommer til xp loadinga, så rebooter den Testet litt benching i kveld, men kom ikke lengre ned enn til 30,130 sek (omtrent), rek er 29,6 sek. Fikk ikke opp noe bra fart på minnet, og heller ikke prosessoren hadde helt dagen. Spørs om jeg må ty til fasekjøling likevel for å få forbedret den scoren.. Hadde håpet på ned mot 28-27 sek Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Her er beste sålangt med det siste A64-systemet: VCore er 1.475 +3.3 (Vid Startup) HK er MSI K8N Neo2 Platinum Bios er 1.B0 moddet av SideEffect A64 "Venice" 3000+ @ 300x9 RAM er 2x256 Twinmos DDR400 BH-5 @ 3.4VDimm OBS. Dette er 24/7-settings (slik jeg vil ha det). Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Har nettop begynt å overklokke så jeg er rimelig "fersk" i faget. Sliter litt med OCZ 2GB Platinum minnet, virker som dårlige overklokkere... Takk for hjelpen med printscreen dere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå