bla01r Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Hei! Hadde et innlegg her tidligere hvor det ikke var mye svar og få. Kan skyldes dårlig forklaring. Men har fått undersøkt litt mer idag. I går kjøpte jeg meg en ny bil, en Mercedes-Benz 230E. Jeg var fullt klar over at den fuska og kunne stoppe på grunn av dårlig tomgang. Jeg var villig til og ta den risken, siden jeg kjenner så mange som kan bil. Men ingen kan helt skjønne hvorfor den oppfører seg sånn. Problemmene så langt er: Bilen er veldig dårlig til og holde seg på tomgang. Den hviler på rundt 400 til 500 omregniger, og da er det nesten så den dør. Spessielt etter å ha kjørt litt, og bare inn med kløtsjen så stopper den. Jeg sjekket pluggene idag, og fant ut at de er helt nedsotet. Vet ikke helt hva dette betyr, men skjønner at det ikke er normalt. Når jeg kjører så fusker den veldig, kan begynne smått, men blir sikkelig hakkete til slutt, så må bare kaste inn kløtsjen og ruse godt. Da blir den normal i noen sekunder. Kan dette være så enkelt som og time tenniga, altså vri litt på fordeleren? Eller er dette noe mer alvorlig? Noen som har noe forslag til noen tester, eller evt noe å bytte. Så litt på tomgangsretulatoren, men den så ganske så ren ut, har ikke renset denne enda. Håper på fort svar, og kjappe løsninger, siden dette bilen egentlig skal brukes som daglig bruk. Har masse jobbintervjuer fremover, uheldigvis :/ Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 For at en bensinmotor skal gå dårlig : 1 Dårlig tenning 2 Noe galt med bensin / luft mod 3 Kompresjon. Her må du gå systematisk i gang med å teste. Jeg ville startet med 3 og fått dette ut av verden m Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg vil også anbefale å bares tarte med 3. Feiler den er det godt mulig du bare kan skrote bilen eller motoren med en gang. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Lyser abslampa ville jeg holdt en knapp på overspenningsreleet... husker ikke hva det heter, kan også være bensinpumperele. Jeg hadde forsåvidt også problem med irr i fordelerlokket på den jeg hadde. Irr i fordelerlokket vil gi problemer først ved varm motor. Skal være seljusterende tenning på denne. Lenke til kommentar
mosqo Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Hvis pluggene er svartsotet skyldes det nok for fet blanding eller dårlig tenning(plugger-fordeler-coil-kabler) Er dette en M102-motor?? Hvor gammel? Har den katalysator, har den en oksygensensor som kan være gåen, derav altfor fet blanding. Hvis den har en tomgangsregulator, kan den være gåen. Det er mange forskjellige gummibelger og slanger i bensininnsprøytingsystemet som kan være sprekker i og derfor trekke falsk luft eller dårlig vakum. Hvis den har en EHA som styrer trykkforskellene mellom øvre og nedre kammer i mengdefordeleren, kan den være defekt/lekk eller ikke få signal. (denne mottar signal fra oksygensensor/lambda og justerer bensinblandingen deretter). Uansett, sjekk oksygensenor og tomgangsregulator og rens begge med forgasserrens om de er tilsmussa. Sjekk alle vakumforbindelser, spes. slagene ut/inn til tomg.reg. Samt alle el.koblingene til disse komponentene. Sørg for god kontakt. Hvis motor i det hele tatt starter, får den bensin og da er bensinpumperelèet i orden. Det er enten eller. Defekt OVP-rèle vil hindre alt mulig av motorens elektroniske styring i å virke, så det bør du sjekke.. Hva med luftfilteret, er det tett? 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Vil tippe han har fått ordna bilen nå. Evt. skrota den. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Jepp, mange historier her som mangler siste kapittel... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå