Gå til innhold

Hærfugl 3 bilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor traff du på disse hærfuglene som ikke akkurat er noe vanlig syn i Norge. jeg har truffet dem i Goa i India, men aldri her i Norge - vet ikke om de i det hele tatt finnes her.

her går jeg for den første, men ville kutta vekk mesteparten av det uskarpe nede som stjeler mye ufortjent oppmerksomhet.

Uskarpt både foran og bak er en uting sa de gamle fotografer og jeg er nok enig der.

Sjøl prøver jeg å ha i bakhodet at jeg tar med mer foran enn jeg trenger, nettopp for under redigeringen å kunne kutte vekk det uskarpe og få en skarp front.

Scroll gjerne ned og dekk til for å se hva du synes da når det blir borte.

Men når det er sagt så var det flott å få med matingen.

Fint lys og god skarphet henter ut fint med farger og detaljer.

Roar

Lenke til kommentar

Tusen takk for flott tilbakemelding med gode tips igjen.

Disse har jeg tatt på Gran Canaria. Det er mange av de her nede og senest igår så jeg en flokk på 10 stk på plenen.

Det hender de kan observeres i Norge men hekker i Norge tror jeg ikke de gjør. Fikk forøvrig høre at det var observert en hærfugl i norrland i sverige for noen år siden.

Jeg får ikke lagt inn ny versjon her, men har prøvd å gjøre som du sa. legger det ut på prøverommet istedet

Lenke til kommentar

Disse har jeg tatt på Gran Canaria. Det er mange av de her nede og senest igår så jeg en flokk på 10 stk på plenen.

Det hender de kan observeres i Norge men hekker i Norge tror jeg ikke de gjør. Fikk forøvrig høre at det var observert en hærfugl i norrland i sverige for noen år siden.

Jeg får ikke lagt inn ny versjon her, men har prøvd å gjøre som du sa. legger det ut på prøverommet istedet

Meget godt eksponerte bilder begge to, Knut ! :)
Lenke til kommentar

Meget godt eksponerte bilder begge to, Knut ! :)

Tusen Takk men ser jeg sliter med med like god skarphet som deres bilder. Men vet ikke helt hvorfor

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...