johnny87 Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 (endret) Hei Jeg har oppdatrt min iphone 5 til ios 8 og tenkte jeg skulle pröve å diktere en sms. Först fant jeg ikke symbolet men fant fort ut at siri må väre aktivert. Problemet er at etter jeg aktiverte siri og symbolet kom frem så skjer det ingenting når jeg snakker. Prövde det samme med ipad air og det funket som bare det. Er det noen så har noe tips? EDIT: Ser ut som om at det er Siri som ikke fungerer. Endret 18. september 2014 av johnny87 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Siri forstår ikke norsk, så du må snakke engelsk. Har du prøvd det? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Er ikke siri du bruker til diktering. 3 tast nederst til venstre mot høyre er bilde av en mikrofon. Når man trykker på denne kan man diktere i det språket telefonen er satt opp på (Selv om Siri bare er på engelsk). Man snakker da norsk og den skriver inn hva man sier. Fungerer veldig greit Har det selv på min 5S. Lenke til kommentar
johnny87 Skrevet 19. september 2014 Forfatter Del Skrevet 19. september 2014 Er ikke siri du bruker til diktering. 3 tast nederst til venstre mot høyre er bilde av en mikrofon. Når man trykker på denne kan man diktere i det språket telefonen er satt opp på (Selv om Siri bare er på engelsk). Man snakker da norsk og den skriver inn hva man sier. Fungerer veldig greit Har det selv på min 5S. Ja, men for å få opp det symbolet nede til venstre så var jeg nødt å skru på SIRI. Jeg trykker på symbolet men når jeg snakker så skjer det ikke noe. Det skal jo komme bølger på den linjen når jeg snakker, men den er helt død. Lenke til kommentar
tore10 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg har det samme problemet. SMS dikteringen fungerer fint på min iPhone5 med IOS8, men ikke på 6. Når jeg trykker på mikrofonen kommer innlesningsbildet, deretter blir den stående å jobb litt. Der stopper det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå