AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Hei (og beklager for lang tekst). For et par dager siden var jeg hos tannlegen og ble kvitt en visdomstann. Etter to grusomme timer i stolen, var den endelig ute. Men da jeg kom hjem et par timer senere, så var jeg så kraftig utslitt at jeg sovnet med én gang. Våknet noen timer etter og fikk i meg litt væske og en liten dose med mat. Med andre ord så har det ikke vært noe røyking siden før tannlegetimen og ingen spising/drikking før flere timer etter tanntrekkingen. Dagen etterpå fikk jeg Penicilin og Ibux 600mg, etter å ha slitt i nesten et døgn med å stå opp for å gå på do, før det bar rett i "koma" igjen. Måtte i dag få meg en sykemelding. Jeg har vært på skole/jobb med både matforgiftning, lungebetennelse, bronkitt og annet, så da jeg ba om sykemelding så var det såpass hardt at jeg rett og slett ikke kommer meg på jobb. Lurer på om det er noen her som har hatt noe a la samme erfaring og vet ca. hvor lenge det vil vare? Evt om det er "vanlig" å være såpass utslitt ved betennelse (eller hva det nå var) eller om jeg burde være bekymret? (Matforgiftningen var nesten mer behagelig...) Vet at slikt er individuelt, men det hadde vært fint med et lite håp i alle fall Anonymous poster hash: 2d339...645 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Folk reagerer veldig forskjellig på dette. Det er alt fra tilnærmet ubrerørt til slik du forteller om. Du får se det an og ta kontakt med tannlegen igjen om det ikke bedrer seg. Kroppen klarer som regel greit å fikse det selv, men blir det ikke bedre må du ikke nøle med å si fra. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Jeg ville ringt tannlegen og hørt om de hadde noen tips for hva du kan gjøre. Om det er virkelig ille så tror jeg de kanskje har rettigheter til å gi deg resept på smertestillende? Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Fjernet en visdomstann for ca 1 år siden. Selve fjerningen var barnemat, men var veldig øm i over en uke etterpå... vondt og veldig ubehagelig å spise. Ekkelt å se det store krateret innerst i kjeften og... Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Jeg ville ringt tannlegen og hørt om de hadde noen tips for hva du kan gjøre. Om det er virkelig ille så tror jeg de kanskje har rettigheter til å gi deg resept på smertestillende? Han har jo fått smertestillende! (og et antibiotikum). Han hadde nok en infeksjon før tanntrekkingen, og den må gå sin gang. Ingen grunn til panikk! Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Fjernet en visdomstann for ca 1 år siden. Selve fjerningen var barnemat, men var veldig øm i over en uke etterpå... vondt og veldig ubehagelig å spise. Ekkelt å se det store krateret innerst i kjeften og... Helt normalt. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Hei (og beklager for lang tekst). For et par dager siden var jeg hos tannlegen og ble kvitt en visdomstann. Etter to grusomme timer i stolen, var den endelig ute. Men da jeg kom hjem et par timer senere, så var jeg så kraftig utslitt at jeg sovnet med én gang. Våknet noen timer etter og fikk i meg litt væske og en liten dose med mat. Med andre ord så har det ikke vært noe røyking siden før tannlegetimen og ingen spising/drikking før flere timer etter tanntrekkingen. Dagen etterpå fikk jeg Penicilin og Ibux 600mg, etter å ha slitt i nesten et døgn med å stå opp for å gå på do, før det bar rett i "koma" igjen. Måtte i dag få meg en sykemelding. Jeg har vært på skole/jobb med både matforgiftning, lungebetennelse, bronkitt og annet, så da jeg ba om sykemelding så var det såpass hardt at jeg rett og slett ikke kommer meg på jobb. Lurer på om det er noen her som har hatt noe a la samme erfaring og vet ca. hvor lenge det vil vare? Evt om det er "vanlig" å være såpass utslitt ved betennelse (eller hva det nå var) eller om jeg burde være bekymret? (Matforgiftningen var nesten mer behagelig...) Vet at slikt er individuelt, men det hadde vært fint med et lite håp i alle fall Anonymous poster hash: 2d339...645 Helt vanlig! Jeg er en kar med veldig god helse, og er stort sett aldri syk. Aldri vert så ødelagt noen sinne i mitt liv som etter jeg trakk en visdomstann. Fikk den halsbetennelsen i tilleg pga alle bakteriene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå