*F* Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Hei. Har lagt merke til at de gangene hvor jeg spiser meg skikkelig mett til middag blir jeg ofte veldig trøtt og sover et par timer på ettermiddagen. Men hvorfor? Jeg vet det å sove etter middag dog er et vannlig fenomen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Kroppen trenger energi til å fordøye måltidet, og gir deg lyst til å ta det med ro en stund. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Kroppen trenger energi til å fordøye måltidet, og gir deg lyst til å ta det med ro en stund. Så jo mer jeg spiser, jo mer forbrenner jeg? Så hvis jeg skal slanke meg, så bør jeg spise mer? http://www.newscientist.com/article/dn9272-why-we-need-a-siesta-after-dinner.html#.VB78QlfASaQ Ut fra hva det står her, så hjelper det hvis man spiser mat med tregere karbohydrater som ikke påvirker glukosenivået i blodet så mye. Endret 21. september 2014 av blackbrrd Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Du får en jevnere forbrenning om du spiser mindre porsjoner oftere. Du får ikke noe høyere forbrenning av og spise mer. Forbrenning får du av aktivitet og noen produkter som for eks chili,hvitløk som kan ha en indirekte virkning på forbrenning. Skal du ned i vekt så må du forbrenne mer en du spiser og for og få til det må du være i aktivitet som krever energi, energien er hentet fra fett som ligger på kroppen og da vil fettet forsvinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå