Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan kan jeg få AUX på min Audi A4 2005 modell

cenenzo

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få AUX på min Audi A4 2005 modell?

http://www.toffweb.com/images/a4/dension_how_to/016.jpg

Ser at jeg kan ikke ha en sånn liten radiostereo om jeg ikke tar feil?

Har lyst å få ordnet AUX på bilen så jeg kan høres på egen musikk, har hørt noe om at jeg kan kjøpe FM sender, men etter min mening så synes jeg lydkvalitet er kun skurring og dårlig kvalitet?

Hva anbefaler dere meg å gjøre?

Jeg har ikke den delen til å ta ut radioen min..

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en slik, og den fungerer temmelig bra.

http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=audi-aux&prodid=1751

Men nå må jeg nok sette inn bedre høyttalere :)

Er den vanskelig å montere? Drev og tittet på radio, og fikk et godt tilbud.

Men eneste spørsmålet er, passer alle de vanlige størrelse radioene til bilen?

Ser på youtube at du trenger spesial verktøy for å bytte radio, og det har ikke jeg :S

Lenke til kommentar

Neida, bare dra ut spilleren og kople den inn i kontaktene.

Slike verktøy koster ikke stort.

Her f.eks

http://www.fortknox.no/kufatec-uttrekksverktoy-p-6599-c-815.aspx

Men sjekk at det er korrekt til din bil/spiller for sikkerhets skyld.

De fleste 2-din spillere burde fungere med riktig kabelsett.

kb5S0wq.jpg

Det er denne jeg skal kjøpe, en kompis av meg sa han kjøpte den for halvt år siden for 1000 kr, men at jeg kunne få den for 200 kr.

Hvordan kan jeg sjekke om det er riktig kabel?

016.jpg

Tror du den jeg skal kjøpe passer akkurat inn i min bil? Det bildet under er ikkke min bil, men den ser helt likt ut. Det verktøyet du linket, er det samme verktøy som det på bildet?

Lenke til kommentar

Det bildet du linket til i førsteposten var av en spiller lik den jeg har i bilen min, altså en 2-din, eller dobbel-din spiller.

Spilleren du har i bilen din er en 1-din, altså bare halvparten så høy.

Du må velge riktig Dension-modell som passer spilleren din.

Verktøyet ser ut til å være likt, men det er litt vanskelig for meg å si, det må du nesten undersøke selv før du kjøper. Eventuelt spør butikken du skal kjøpe fra.

(Sjekk instruksjonsboken til spilleren din, der står det en typebetegnelse f.eks RNSE og navnet på enheten)

Og du trenger tydeligvis bare to av verktøyene.

Lenke til kommentar

Det bildet du linket til i førsteposten var av en spiller lik den jeg har i bilen min, altså en 2-din, eller dobbel-din spiller.

Spilleren du har i bilen din er en 1-din, altså bare halvparten så høy.

Du må velge riktig Dension-modell som passer spilleren din.

Verktøyet ser ut til å være likt, men det er litt vanskelig for meg å si, det må du nesten undersøke selv før du kjøper. Eventuelt spør butikken du skal kjøpe fra.

(Sjekk instruksjonsboken til spilleren din, der står det en typebetegnelse f.eks RNSE og navnet på enheten)

Og du trenger tydeligvis bare to av verktøyene.

Jeg synes de ser ganske like ut da? 2 din er ikke det sånn superstor med skjerm osv?

hvordan sjekker jeg dension modell?

skal kjøpe den av en kompis og ikke forhandler...

edit;: Beklager jeg leste feil, jo den jeg linket i 1 posten er en 2 din, men det er tydeligvis ikke den jeg har, har i 1 din, som er i nest siste post. det er en 1 din regner jeg med?

Hvordan kan jeg få sjekket om kabelene osv passer til den?

Tror du den jeg skal kjøpe passer inn til bilen min dersom den er 1 din?

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Jepp, 2-din er superstor, men har ikke nødvendigvis skjerm.

Men har ikke den Pioneer-spilleren du skal kjøpe 3,5mm inntak i fronten?

Da trenger du ikke noen Dension-enhet for å kople til en annen lydkilde, bare en egnet kabel.

Du får kjøpt monteringssett/adaptere hvis de orginale Audi-pluggene ikke passer i spilleren.

Lenke til kommentar

Jepp, 2-din er superstor, men har ikke nødvendigvis skjerm.

Men har ikke den Pioneer-spilleren du skal kjøpe 3,5mm inntak i fronten?

Da trenger du ikke noen Dension-enhet for å kople til en annen lydkilde, bare en egnet kabel.

Du får kjøpt monteringssett/adaptere hvis de orginale Audi-pluggene ikke passer i spilleren.

Jo den har 3,5mm inntak i fronter + usb.

Jeg tenkte å kjøpe den kun hvis de orginale audi kabelene passer inn, men det regner med at jeg ikke får funnet ut med mindre jeg kobler av orginalen og prøver å koble inn den nye?

Greia med han er at han ikke husker hva slags modell den spilleren er. Han kjøpte den for 6 mnd siden for 1000 kr, og jeg kunne få den til 200 derfor jeg er interisert siden jeg ikke har veldig råd akkurat nå.

Lenke til kommentar

Det pleier å stå på den hva slags modell det er. Gjerne under på en lapp, eller et sted på fronten, men det er ikke så viktig siden kontaktene bak på spilleren er standard.

Et monteringssett koster uansett ikke mange kronene hvis det trengs. Sjekk Biltema.

Lenke til kommentar

Det pleier å stå på den hva slags modell det er. Gjerne under på en lapp, eller et sted på fronten, men det er ikke så viktig siden kontaktene bak på spilleren er standard.

Et monteringssett koster uansett ikke mange kronene hvis det trengs. Sjekk Biltema.

Hva er monteringssett?det sølve du stapper inn for å få ut cd spilleren?

Men hva gjør jeg dersom ikke kablene passer? har de på biltema noe adaptere som kan gjøre at den passer?

Tror du kablene vil passe? :)

Lenke til kommentar

Monteringssett er kabeladaptere som lar deg kople til en spiller med standardkontakter til en bil med andre kontakter.

Mulig Audi har standardkontakter, det husker jeg ikke i farten.

Men Biltema har sikkert slike sett.

Hei jeg har kjøpt meg cd spiler, men det som viser seg er at den er litt for liten. Så jeg har blitt bedt om å kjøpe noe facia / deksel ting som jeg skal sette cd spilleren i så den passer inn.

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slik?

Lenke til kommentar

Hei! går det fort å få varen dersom jeg bestiller der ifra?

Aner ikke, men en skulle tro de sender den ganske fort.

Sender dem en mail og sjekker om den passer til audi A4 2005, jeg vet ikke om det finnes forskjellige type cd spillere til den .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...