Ed_Solheim Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Heisann, Jeg vurderer sterk å kjøpre meg ett digitalt SLR-kamera før jul... men jeg er ikke helt sikker på om det er lurt - eller hva jeg bør gå for.. Det naturlige valget er vel kanskje Canon's 300D m/linse... men jeg er redd for at 2 sekunder etter at jeg har kjøpt meg kamera så lanseres ett nytt og bedre ett! Jada - jeg vet at dette vil alltid være ett problem, men jeg ønsker bare å sikre meg best mulig info før et evnt kjøp. Er det noen som vet hav som kommer av SLR kameras i "nærmeste" fremtid? Jeg har hørt litt om Sigmas nye kamera men har ingen ide om det er ett bra kamera eller ei... Kan jo forøverig lette til at jeg ikke er noe super avansert fotograf... men jeg liker å prøve meg litt ting og tang... Har pr. i dag ett Canon EOS 500N 35mm kamera Takk for all hjelp og for at du tok deg til til å lese mine spørsmål. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Kjøp deg 300D, du. Det er klart at det før eller senere kommer noe som er enda bedre og billigere, men det vil ta en stund før det kommer MYE bedre og MYE rimeligere kameraer. Nikon skal komme med noen kameraer i morgen, jeg vet ikke hva, kanskje de har en etterfølger til D100 på trappene. Så du kan vente med å ta beslutningen til du vet mer om dette. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg lurer også på å kjøpe meg EOS 300D, og ser at Itbutikken selger det for snaut 9500 kroner. Dette er jo selvsagt en meget god pris, og da kameraet koster et par tusen mer hos forhandlere som får kameraet fra norsk importør, så begynner man jo litt å lure. Er det noen som har erfaringer med å kjøpe dette kameraet (eller lignende) fra Itbutikken? Om manualen er på tysk, engelsk eller dansk er for meg ett fett. Forstår disse språkene uansett. Garantien er det vel heller så som så med. Men, internasjonal garanti gjelder da vel? Jeg har hatt Canon speilreflekskameraer i ganske mange år nå (500N og IX7), og har aldri hatt noen som helst problemer med disse. Det er jo et velrennomert selskap. Men nå er det tross alt første "billig-speilrefleks" på markedet, så det innebærer nok litt mer risiko. Er det noen som har innvendinger mot kjøp fra Itbutikken, eller anses det for å være noenlunde trygt? Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg bestilte en DVD-brenner, en skriver og en skanner fra ITButikken i fjor, og har nesten bare gode ord om den. God trackingmulighet på varene, men leveringen går etter min mening litt sakte (bruker et eller annet transportselskap). Du må regne med en ukes leveringstid fra de sende produktet. Men det er en seriøs og god butikk, du kan fint handle der. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Itbutikken regnes for å være seriøs. De følger også norsk kjøpslov, så i prinsippet skal du ikke ha mye å tape på dette. Se webshopseksjonen til www.hardware.no for brukererfaringer på Itbutikken. MLW Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har bestillt fra ITButikken og de virker seriøse. Bare ett problem, lang leveringstid på 300d. Jeg får hele tiden beskjed om ny leveransedato som nå er 24/11 Skulle ønske jeg slapp å vente så lenge, men fortsatt ikke betale 2000 kr mer. Man kan visst ikke få både pose og sekk. Si ifra her på forumet hvis noen kommer over en billig butikk med bedre leveringstid. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg vet ikke om dere virkelig har lest igjennom hva som står i webshopguiden om itbutikken.no, men jeg ville aldri kjøpt no der.. Dem har ett mildt sagt frynsete rykte på retur... 3,43 av 6 mulige poeng i webshopguiden er jo helt for j**** Skjønner ikke hvorfor folk enda anbefaler itbutikken, det er altfor ofte vi hører om en eller annen retur som gikk rett vest.. Og retur er noe av det viktigste som vi har når vi handler på internett.. Jeg anbefaler dere som anbefaler itbutikken til å lese gjennom hva som står om dem i webshopguiden, ev ta ett søk på forumet og få opp alle innlegga om problemer med dem... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Trodde 3.42 var over gjennomsnittet jeg. Er dette så helt for jæ**** da? Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Dette er et rent pengespørsmål. 2000 kr er en del for meg. Siden jeg til nå aldri har hatt brukt for noen returrett, legger jeg ikke så stor vekt på det (Digitalkameraer er mye sikrere å handle enn f.eks et hovedkort eller en mobiltelefon, noe jeg ikke hadde handlet derfra). Jeg handler vanligvis alltid på Komplett og er veldig fornøyde med dem, men av og til kan prisene være litt for stive dessverre. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 ITbutikken har faktisk den dårligste poengsummen av alle webshopene som er i webshopguiden, av de som har ett visst antall erfaringer vell og merke.. .. Om du leser igjennom innleggene så ser du at det ikke er en positiv tilbakemelding på retur... Jaja, du er ihvertfall advart, og jeg fatter ikke hvorfor folk bare ser på den prisen som det selges for.. f.eks så vil ikke canon Norge ha noe med kameraene fra itbutikken å gjøre, så¨disse må sendes tilbake. Jeg vil anbefale deg å regne med 1000,- extra for senere reklamasjon etc for å være sikker.. Men som sagt, kjøp hos dem du, men for guds skyld ikke si at du ikke ble advart.. Lenke til kommentar
orelime Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg tror ikke dere skal tenke saa veldig mye paa middelpoengsummen. hvis du leser kritikken er fleste meget fornöyde, men de som er misfornöyde gir alle 1 i karakter. det er et typisk fölelsesutbrudd naar en föler seg urettferdig behandla, men gir kanksje ikke saa stor pekepinn paa troverdigheten til sjappa. husk at det er stort sett folk med meget sterke meninger som gidder aa skrive en kritikk. det sier ingenting om de tusener av lykkelige kundene som bare bestilte det de trengte, det funka, og tenkte ikke mer over det, og gadd overhodet ikke aa oppspore hardware.no til aa skrive kritikk. jeg skal bestille kamera og en haug med stasj fra de naa, og har faatt en enorm god kundebehandling hittils. det gjenstaar aa se hva som gjöres naar alt gaar i stykker... johan Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg tror ikke dere skal tenke saa veldig mye paa middelpoengsummen. hvis du leser kritikken er fleste meget fornöyde, men de som er misfornöyde gir alle 1 i karakter. det er et typisk fölelsesutbrudd naar en föler seg urettferdig behandla, men gir kanksje ikke saa stor pekepinn paa troverdigheten til sjappa. husk at det er stort sett folk med meget sterke meninger som gidder aa skrive en kritikk. det sier ingenting om de tusener av lykkelige kundene som bare bestilte det de trengte, det funka, og tenkte ikke mer over det, og gadd overhodet ikke aa oppspore hardware.no til aa skrive kritikk. jeg skal bestille kamera og en haug med stasj fra de naa, og har faatt en enorm god kundebehandling hittils. det gjenstaar aa se hva som gjöres naar alt gaar i stykker... johan Hmmm, velkommen til forumet, men leita du opp forumet for å skryte av itbutikken... javel, greit nok.. Men har du virkelig lest igjennom alle erfaringen som folk har lagt inn om itbutikken. Du gir ikke f.eks 3 når du aldri får varen, eller 2 for den saks skyld når man sender i retur og varen bare blir borte.. Selvsagt blir du pissed off når dem behandler folk på den måten de gjør. Det er egentlig ganske grusomt å bagatellisere dette, for det kan være ganske forferdelig for en stakkar med dårlig økonomi å måtte slite med slikt.. Selvsagt, når alt funker og du ikke trenger å sende retur så er dem sikkert helt konge, for dem er jo billig... Og nettopp dette er gjennomgangen i innlegga om itbutikken, jeg fant ett innlegg som sa noe positivt om retur til dem, men da sa dem ikke hva som hadde blitt kjøpt, og dette er litt viktig.. OG JA, jeg har lest alt.. Det er rett og slett synd at useriøse webshopper skal få holde på slikt, greit nok, dem er billig, men det kan vel alle være om dem driter i retur.. Og for å si det slikt, dette forumet er norges største om jeg ikke tar helt feil, så du skal ikke leite så mye før du ser webshopguiden.. Men stå på, kjøp fra itbutikken, og støtt dem i tykt og tynt.. Dem går ihvertfall ikke konkurs med slike kunder.. Lenke til kommentar
orelime Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 takk for velkomsten! en samling av utelukkende topp og bunn kritikk gir ikke veldig god pekepinn til forbrukeren. jeg har ikke noe romantisk forhold til noen butikker, jeg vil bare kjöpe mine varer billigst mulig. ser fra kritikken at de fleste har kommet fra handel med itbutikken med suksess, og jeg regner med at störsteparten av fornöyde kunder aldri gidder aa skrive kritikk. jojo, vi er alle stakkarer med daarlig ökonomi, derfor vil vi handle billigst mulig og krysse fingre og tær for at retur aldri blir aktuellt. og de fortjener ikke aa gaa konkurs med slike priser hvis varen blir levert og den fungerer. (canon 300d med linse til 9300(?) imot 11000 og ettellerannet i xd) jeg haaper jeg kan tilföye mer konstruktive diskusjoner til forumet enn en taapelig skittkasting om en butikk som jeg driter fullstendig i...som sagt, jeg vil bare handle billig. la oss naa legge dette bak oss i dette forumet, og snakke om fotografering. hvis du har flere krampekast angaaende itbutikken, bör du forflytte deg til webshop-forumet vennlig hilsen johan Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Som det har blitt nevnt her, dersom innkjøpspris er ditt eneste kriterium, bestill for all del fra itbutikken.no. Dersom du vektlegger service og trygghet, og har råd til å betale litt ekstra nå, og muligens unngå større utgifter senere, så unngår du denne butikken og handler hos et velrennomert firma. Dette er en avgjørelse du selv må ta. Verre er det ikke. Kan bare avslutningsvis nevne at jeg kjøpte mitt første digitalkamera i en vanlig fotobutikk, og da jeg fikk problemer med det tre år senere så var det ikke noe problem å levere det inn og få det reparert på garanti. Det gikk kjapt og smertefritt. Kan vanskelig forestille meg en tilsvarende velvillighet hos itbutikken.no, men ettersom jeg ikke har førstehåndserfaring med dem så blir det ren spekulasjon. Som sagt: Det blir en avveining mellom pris og service, og så enkelt er det. Lenke til kommentar
orelime Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Heisann, Jeg vurderer sterk å kjøpre meg ett digitalt SLR-kamera før jul... men jeg er ikke helt sikker på om det er lurt - eller hva jeg bør gå for.. Det naturlige valget er vel kanskje Canon's 300D m/linse... men jeg er redd for at 2 sekunder etter at jeg har kjøpt meg kamera så lanseres ett nytt og bedre ett! Jada - jeg vet at dette vil alltid være ett problem, men jeg ønsker bare å sikre meg best mulig info før et evnt kjøp. jeg er ogsaa paa jakt etter et nytt speilrefleks. jeg kom frem til konklusjonen at det vil ALLTID komme noe bedre og billigere (den gamle klisjeen i den elektroniske verden), men vi kjöper jo alle disse morsomme elektroniske leketöyene ikke bare for aa eie de, men for aa bruke de! og den eneste maaten til aa ta flotte bilder er aa ta mange. saa jo lenger du venter, dess færre gode bilder vil du ta, og du vil ikke ha det paa langt nær saa morsomt. klink til naa med kamera (300d?). kameraet er jo bare en liten del av investeringen ved overgang til speil. det störste pengesluket er linsene. men der er ikke samme sinnsvake utviklingen, og de kan du jo bruke paa ditt nye overhyperultimatodigitalspeilreflekskamera som du kjöper for en slikk og en ingenting om noen faa aar naar 300d betraktes som digitalkameraenes VIC 20! mvh. johan Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Kan jo forøverig lette til at jeg ikke er noe super avansert fotograf... men jeg liker å prøve meg litt ting og tang... Har pr. i dag ett Canon EOS 500N 35mm kamera En stor fordel ved å gå for 300D er at du allerede har et EOS kamera. Utstyr som du kan benytte på det ene kameraet kan du også stort sett bruke på det andre kameraet. Jeg har i dag et Canon EOS 50E og et Nikon Coolpix 990. Når digitalkameraet byttes ut skal det veldig mye til for at jeg velger et kamera som ikke kan benytte eksisterende utstyr som jeg allerede har til det vanlige filmkameraet mitt. Hvis du utsetter kjøpet i påvente av at det skal komme noe nytt som er litt bedre vil du bruke det samme argumentet neste gang det kommer et nytt kamera på markedet, og vente ennå litt til i håp om at det kommer noe bedre noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå