Gå til innhold

Tips til alt for dyr stasjonær xD

Anbefalte innlegg

Hei

Har i den siste tiden sittet og vurdert om jeg skal kaste meg på den nye konsollgenerasjonen eller om jeg skal hoppe over til en litt kraftigere gaming-pc. For å være helt ærlig frister det ikke så veldig mye med Xbox One, og jeg har fortsatt mange spill og mye moro med min aldrende 360.

Har sittet og sett på PC komponenter for å se hva man må ut med. Egentlig tenkte jeg at jeg skulle bruke maks 10 000 (listen som er kopiert inn under ligger selvfølelig en del over budsjettet :D )på selve maskinen, og så må jeg i tillegg ha en ny skjerm. Frister veldig med en 21:9 skjerm som jeg har satt i listen min på prisjakt, men denne er både veldig dyr og har relativt lite oppløsning i forhold til toppmodellen.

Kommer det forslaget jeg har satt opp her til å kunne drive nyere spill på høy oppløsning? Er også lett bruker av både Photoshop og After Effects til både hobby og skole, og det er derfor jeg tenker at nVidia er mer riktig enn AMD.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=118364&view=l

Nå kommer vel de nye nVidia skjermkortene ut i løpet av noen dager, så venter selvfølgelig og ser på pris på disse, men vet ikke om behovet er der for å velge disse, da jeg kanskje kan håpe at prisen på 780 blir satt litt ned når 980 kommer i hyllene?

Siste spm blir vel om m-ITX er riktig format, eller om jeg burde gå for m-ATX eller vanlig ATX, men jeg ønsker gjerne å kunne ha en så liten PC som mulig.

Sånn, så da lurer jeg egentlig bare på hva dere synes, og hva dere ville spart på for å få denne litt nærmere 10 000-kroners nivået?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Jeg ville gått for en litt billigere skjerm. Du kan få utrolig bra skjermer til halve prisen av den LG-skjermen. Jeg ville og gått for et billigere skjermkort og kanskje en litt billigere prosessor dersom målet er å få prisen ned til rundt kr 10 000.

Ellers bør du nok ha en strømforsyning på minimum 750W. 500W blir fort litt knapt. Det er ingenting som er kjedeligere enn å oppleve at riggen konker pga mangel på strøm.

Personlig ville jeg nok gått for en av Komplett sine Gamer Premium PC'er dersom jeg skulle hatt en helt ny stasjonær, men det er nå meg. :)

https://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11033&ref=cat-left

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...