SmellyBean Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Er det noen grunn til bekymring når det ser slik ut? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Så lenge det ikke kommer dråper ila 1 døgn, så hadde ikke jeg brydd meg :-) 1 Lenke til kommentar
SmellyBean Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Takk for raskt svar! Er en del oljeflekker der jeg parkerer, men deler parkeringsplass med mange andre. Har snudd bilen slik at det er rent under. Får se ut dagen og i morgen om det dukker opp noe. Hvis det kommer dråper, vil det være omfattende å gjøre noe med det? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Umulig å si sikkert. Først må i så fall motor vaskes, for å lokalisere lekkasjen presist. Om det fortsetter, så ville jeg ha vasket den, og om du ikke ser at det lekker fra noe som er helt åpenbart enkelt å fikse selv, så få den inn på et verksted som du er "trygg" på, som ikke vil at du må plukke sund halve bilen for å fikse slike ting. Ofte er det enkle grep som skal til, i noen tilfeller mer omfattende. Lenke til kommentar
SmellyBean Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Ser ut til at det fortsetter, men er dog ikke mye. Hvor mye tar et verksted sånn ca. For å utrette hvor lekkasjen kommer fra? Er det noen typiske steder det oppstår lekkasjer på en Mazda 622, 2001 mod? Lenke til kommentar
SmellyBean Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Ser på kvitteringer at det har blitt sølt olje pga. Av at de har glemt å sette i peilepinnen en stund før jeg kjøpte bilen. Er også en del søl rundt motor. Kan det være at rester som varmes opp blir "flytende" og renner av når bilen er varm? Så også dette, og ser jo ganske ferskt ut. Men har ikke merket noe på peilepinnen at det har blitt mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå