Gå til innhold

Norske styrker vil bli sendt til Irak.

Anbefalte innlegg

Nei. De var innom for å hilse på deltakerne til Flytrekampen, en konkurranse avholdt av Luftkrigsskolen i trondheim :)

Edit: Trådens tittel burde kanskke vært endret. Norske soldater skal ikke til Irak. Ja, det kan være det er noen hemmelige planer for det, kanskje spesialsoldater er på vei, eller er der allerede osv., men det blir bare spekulasjoner for oss. Per dags dato skal kun 5 soldater til USA for å være med på planlegging.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

jeg bor ganske langt fra trønder-riket, ca 500 km sørøst for .. :)

men mulig de svidde av litt ekstra halm .,, ;) jeg synes de flyr for lavt, hadde vært stilig hvis de lå ca 100 m over bakken, og virkelig brant av .. :p

Litt moro må vi nå få tilbake for såpass dyrt leketøy - jobbet 10 år i norsk luftwaffe, og de har neppe endret så mye på pyntesyken der i gården - steike moro når voknse menn i uniformer og fjas og fjær, svir av millionene

Jeg ble i godt humør av å tenke på all galskapen man har fått erfare - takk Kongen! :wee:

Lenke til kommentar

Aha, beklager. Jeg bare antok det ettersom de ikke ofte gidder å fly over trondheim heller, og det traff ganske bra med tidspunktet. :)

Men ja, det er moro! Tror 300 fots overflygning hadde skapt en del reaksjoner, det er (merkelig nok synes jeg!) ikke alle som liker det.

Lenke til kommentar

Det regjeringen egentlig har sagt ja til er å sende norske soldater til Irak for å delta i 3 verdenskrig, som har pågått i midtøsten og nordAfrika i i ca to år nå, og med det så har regjeringen også bidratt til å trappe opp denne verdenskrigen.

Det ISIL har ført har vært en proxy krig for USA og Israel, og hensikten var bla å gi USA en unnskyldning til å angripe syria.

Det har nå skjedd ,og USA har hatt sine første bombetokter inn i Syria.

http://rt.com/news/189788-syria-airstrikes-islamic-state/

Nå spørs det hva Iran, Russland og Kina gjør, men før eller senere så vil de bli innblandet, for USA og Israel vil ikke stoppe i Syria. Neste land de vil angripe er Iran.

Lenke til kommentar

Det regjeringen egentlig har sagt ja til er å sende norske soldater til Irak for å delta i 3 verdenskrig, som har pågått i midtøsten og nordAfrika i i ca to år nå, og med det så har regjeringen også bidratt til å trappe opp denne verdenskrigen.

Det ISIL har ført har vært en proxy krig for USA og Israel, og hensikten var bla å gi USA en unnskyldning til å angripe syria.

Nå spørs det hva Iran, Russland og Kina gjør, men før eller senere så vil de bli innblandet, for USA og Israel vil ikke stoppe i Syria. Neste land de vil angripe er Iran.

Ord blir fattige....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett noen kilder på at akkurat dette stemmer Baltazar.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett noen kilder på at akkurat dette stemmer Baltazar.

Og hva kaller du da den siden jeg linket til ?

Lenke til kommentar

Det er kjent sak at USA bomber IS, det finner man i 'vanlige' media også.

Men jeg tenkte mer på fremtidsplanene om tredje verdenskrig.

Ja men det var i Irak. Nå bomber de inne i Syria.

Det er ikke jeg som har planlagt 3 verdenskrig, jeg var heller ikke med på å planlegge den, så derfor vet jeg jo ikke i detalj hvordan planene er, men det får vi nok snart se.

Alt jeg vet er at denne krigen skulle starte i midtøsten, noe som jo skjedde. Og at Rusland og Kina blir involvert, noe som egentlig også er skjedd når det gjelder Russland og Russlands pågående krig i Ukraina.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Det ble vell i all hovedsak bombet i Raqqa

Jeg tror heller du bør lese siden jeg linket til og ikke bare anta ut fra dine egne fordommer hva du mener jeg har linket til.

The US military and partner nations from the anti-ISIS coalition have launched the first attacks on Islamic State targets in Syria, the Pentagon has confirmed.

Lenke til kommentar

Jeg har fått med meg at Amerikanerane har bombet i Syria, Raqqa er i Syria.

Det vet jeg,.

Men det er snakk om flere angrep,og dette er også bare begynnelsen.

Det er også en alvorlig opptrapping av 3 verdenskrig. Noe som ingen av dere ser ut til å forstå, dere bare ler og fleiper med det hele som vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen flere spesifike områder, men det har blitt utført mer enn bare bombeangrep, noe det også sto opplistet i VG om jeg ikke tar feil.

Tredjeverdenskrig er det nok ikke enda, men dersom Kina, Russland og/eller USA skulle komme i konflikt med hverandre er det nok mulig å kalle det for det.

Det er nettopp 3 verdenskrig som har begynt i midtøsten.Og som spredte seg med ISILs erobringer. Russland og Kina er allerede innvolvert.

Russland er involvert militært i Ukraina, og Kina har fulgt Russlands eksempel i Asia og truet til seg kontroll med farvann og øyer som tilhører andre land.

De har begge drevet med militær opprusting i minst to for for å forberede seg for de virkelig store slagene.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/russland/russland-ruster-opp-forsvaret-for-4000-milliarder/a/10072880/

http://www.nettavisen.no/nyheter/3288981.html

Lenke til kommentar

Både Russland og Kina har jo til stadighet vært innvolvert i geografiske okkupasjoner og konflikter. Det har ikke vært veldig mange de siste 10 årene, men sovjetstatene hadde jo en del russisk innblanding. Kina er det vell i grunn vanskelig å si hvor stort omfang dem opererer med, det er ett land der vi ikke har allverdens innsikt, som er offentliggjort.

Lenke til kommentar

Det er kjent sak at USA bomber IS, det finner man i 'vanlige' media også.

Men jeg tenkte mer på fremtidsplanene om tredje verdenskrig.

Ja men det var i Irak. Nå bomber de inne i Syria.

Det er ikke jeg som har planlagt 3 verdenskrig, jeg var heller ikke med på å planlegge den, så derfor vet jeg jo ikke i detalj hvordan planene er, men det får vi nok snart se.

Alt jeg vet er at denne krigen skulle starte i midtøsten, noe som jo skjedde. Og at Rusland og Kina blir involvert, noe som egentlig også er skjedd når det gjelder Russland og Russlands pågående krig i Ukraina.

Du har nå spådd den verdenskrigen i flere år så du får unnskylde at jeg ikke holder pusten.

Lenke til kommentar

Både Russland og Kina har jo til stadighet vært innvolvert i geografiske okkupasjoner og konflikter. Det har ikke vært veldig mange de siste 10 årene, men sovjetstatene hadde jo en del russisk innblanding. Kina er det vell i grunn vanskelig å si hvor stort omfang dem opererer med, det er ett land der vi ikke har allverdens innsikt, som er offentliggjort.

Jeg vet ikke hva du mener er forskjellen på "ikke veldig mange" eller mange - men Russland har ført krig to ganger i Georgia og okkuperer to distrikter i landet med sine "fredsstyrker - de har ført krig i Moldova og okkuperer den delen av landet som kalles Transnistria og så har vi krigen i Ukraina som startet med okkupasjonen av Krim (egentlig startet den allerede på Euromaidan demonstrasjonen da Russiske soldater i Ukrainske uniformer skjøt mot demonstrantene) og fortsettelsen med invasjon av øst og sør-øst Ukraina.

I tillegg så har Russland drevet krig to ganger i "eget land" i Tsjetsjenia hvor 120.000 av sivilbefolkningen ble drept.

Og så må vi ikke glemme Syria hvor Russland har gjort det mulig for Assad å holde den gående og bomber sitt eget folk på samme måte Russland gjorde i Tsjetsjenia.

I tillegg har vi krigen i tidligere Jugoslavia som bare kunne skje i den størrelsen (og etnisk utrenskning av alle ikke Slaviske) med støtte fra Russland.

Ingen vet heller hvor mange av terroristgrupper og kriger i Afrika og Midt-østen er startet og finansiert av Russland og Kina.

​Kina har stort sett "bare" drevet utrenskning og trakassering av Tibetanere i Tibet.

Jeg vil kalle det ganske mange og ganske kontinuerlige kriger som Russland har startet.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Og verdens undergang skulle komme i 2012 eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...