Postkassestativ Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Har kjøpt en bil for en stund siden, i hanskerommet lå det en kvittering på hjullagerbytte hf fra mars 13. Nå er det ulyd i hjullagret igjen. Kan jeg kreve å få det byttet? Hjullager til 3000 + arbeid skal vel vare i mere en 1,5 år. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Har du fysisk sjekket att det er ulyd fra det lageret som ble byttet, og ikke den andre siden? Kavlete/kantete dekk kan også lage lyd som minner om dårlig hjullager. 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Hva slags bil har så dyr hjullager? Jeg betaler rundt 900 kroner for et lager fra FAG. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Jekk opp bilen, ta tak i det hjulet du mener bråker og sjekk etter slakk. Er det slakk er det nok defekt hjullager. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Ikke alltid man merker slark. Snurr hjulene rundt med bilen jekket opp, så høre du lett om lageret romler eller har ulyder. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Har byttet hjullagret selv. Verkstedet var for langt unna til at jeg turde å kjøre dit å vise det til dem. Tviler også på at de erstatter ett allerede byttet lager uten at de har fått sett på feilen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nei, du kan ikke forvente reklamasjonsdekning, personen som har betalt for den opprinnelige jobben kunne gjort det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Reklamasjonsretten følger kjøpet, ikke eieren av gjenstanden. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Ved ettertanke ser jeg at du selvfølgelig har rett. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Ja det følger reg.nummeret. Ellers så gir vel de fleste uavhengige verkstedene jeg har jobbet på 1års garanti på del og jobb. Over hele fjøla. På merkeverkstedene derimot er det mye rare garanti tider. 1,5år er jo litt uflaks så da kan man se litt på kilometer, resetn av bilen og trynefaktor. Skal ikke være umulig å krangle seg til dekning på den der. Men står du der med den defekte delen i hånda, sier at den liksom satt på bilen, og vi skal bare gi deg penger. Desverre. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 Var bytta på 215000km å bilen runder straks 229000km. Ikke lange biten det. Snart pkk nå, så det dukker sikkert opp flere ting å ta tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå