hikka Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 For noen uker tilbake bli bilen vår rygget på, ved min arbeidsplass av en idiot som bor i leilighet vedsiden av, og i utgangspunktet deler parkeringsplass med oss. Men av utleier har han fått forbud mot å oppbevare en lastebil der. Der driter derimot han fullstendig i, og han er rimelig tungt medisinert, så det at han i det hele tatt har førerkort er et under.. Men ja, rundt 2-3 andre biler driver han da og ruser, rygger og tuller frem og tilbake på denne lille parkeringsplassen. Han rygger så på bilen vår, med 4 vitner til stede. Han mente vi kunne kjøpe noe lakk på Biltema.. Noe som blir uaktuelt i forhold til str på skaden. Han nekter så å skrive under på skademelding, før han forlater stedet. Vi ringer å anmelder han, for å så sende inn skademelding fra våres side. Fikk i dag brev fra forsikingsselskapet der vi må betale 4000 i egenandel og blir trukket i opparbeidet bonus, fordi han ikke har skrevet under skademeldingen.. Er det noen som har vært borti lignende? Begynner da å lure på hva i all verden vi skal med forsikring hvis det er slik det skal ende? Hva har vi for alternativer Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Det er ingen som har plikt til å signere skademelding, derimot er man pliktig til å oppgi personalia. I skademeldingen antar jeg du har oppgitt hans bil som involvert, samt denne aktuelle personen. Jeg har tidligere vært i samme situasjon, og fikk da erstattet alt uten egenandel (hadde uansett kun delkasko selv) til tross for at motparten nektet skyld. At jeg hadde vitner gjorde nok hele saken.. Men klart, ditt selskap sparer seg for en god del arbeid ved å bare la deg ta det på kaskoen.. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Du bør ta det opp med forsikringsselskapet umiddelbart. - Normal saksgang når en av partene ikke har skrevet under, eller levert egen skademelding, er at ditt forsikringsselskap kontakter motpartens forsikringsselskap, de ber han sende inn skademelding, og gjør han ikke det så er det din forklaring som gjelder. Lenke til kommentar
hikka Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Ja, personalia og alt er oppgitt. Men har da forsikringsselskapet faktisk lov/retten på sin side til å gjøre det slik? Og ikke gå på hans selskap og kreve kostnadene dekt av han? Lenke til kommentar
hikka Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Du bør ta det opp med forsikringsselskapet umiddelbart. - Normal saksgang når en av partene ikke har skrevet under, eller levert egen skademelding, er at ditt forsikringsselskap kontakter motpartens forsikringsselskap, de ber han sende inn skademelding, og gjør han ikke det så er det din forklaring som gjelder. De ble kontaktet i dag, og blånektet på å gjøre det noe annerledes. I følge dem var dette normal saksgang, noe som da gjør at jeg lurer på hvorfor jeg i utgangspunktet sitter å betaler så mye på forsikringer, når det ikke beskytter med i slike situasjoner. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Kan det hende selskapet ditt har misforstått eller hatt en menneskelig svikt? Ring dem og si de misforstod, dette skal skyldes motparten og dere må ta det med hans selskap. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Var ute for samne praksis fra mitt forsikringsselskap, på tross av at vi hadde navn og kontaktinformasjon på fører, som ikke var eier av bilen . Heldigvis hadde vi tatt vare på e-postkorrespondanse vi hadde hatt med fjotten, der han innrømmet skyld. Da forsikringsselskapet fikk dette tilsendt gikk alt i orden omtrent på dagen. Har også vært ute for en hit 'n run, det er tilfeldig vitne kontaktet meg pr telefon noen dager senere, med regnr og beskrivelse av bilen som påførte skaden. Den saken gikk igjennom uten problemer. Du oppga navn og kontaktinformasjon på vitnene til forsikringsselskapet, eller? Lenke til kommentar
hikka Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Jeg syns måten de behandlet det på var veldig feil ja.. Ja, vitner er oppgitt både på anmeldelse og skademelding.. Spørs om ikke det blir en tlf til i morgen! Bytte selskap skal vi hvertfall gjøre uansett. 1 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Høres helt merkelig ut, men håper det ordner seg. I den første saken jeg nevnte var det motpartens selskap som nektet all befatning med saken. Skal ikke se bort fra at det er samme greia her. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Hvilket selskap er dette? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Heh.. "kjøpe noe lakk på Biltema". Høres ut som en ålreit fyr! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Skriftlig klage til selskapet. Og ja, hvilket selskap er dette? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Jeg vil forresten legge til noe, man har alltid anledning til å klage inn forsikringssaker til Finansklagenemda, de har nettadresse Http://finkn.no Lenke til kommentar
hikka Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Sparebank 1, er det her som har driti seg ut… Og som gledelig mister oss som kunder! Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Fortell oss gjerne hvordan det går! Kan ikke skjønne at dette ikke går igjennom når dere i tillegg har fire vitner. Lenke til kommentar
hikka Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 VI fikk tilslutt ved hjelp av utleier underskrift. Men utleier måtte nærmest true med å hive han ut, før han motvillig signerte. Så vi var veldig heldige der. Men var i kontakt med banken igjen før dette, og de sto på sitt. Så vi spurte rett ut: "Så jeg kan kjøre på en bil til 5 000 000, for å så bare stikke av og slippe unna med alt?" Og ja, det var helt greit og ikke noe man kunne bli tatt på.. Så hvorfor vi har forsikring? I tillegg om vi ikke hadde fått underskrift så vi måtte ha betalt egenandel selv, måtte vi dessuten med 12000 mer i året, fordi km hadde nå akkurat bikket over. Så ved å prøve å ordne dette gjennom forsikringsselskapet kunne vi gått på en smell med 4000 i egenandel og trukket i bonus + oppsalg på forsikring (dette er jo i prinsippet helt riktig, men sure penger) Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Godt det løste seg, men her er det åpenbart på tide å bytte selskap sporenstreks etter oppgjøret. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå