Gå til innhold

Skyldner nekter å skrive under skademelding

hikka

Anbefalte innlegg

For noen uker tilbake bli bilen vår rygget på, ved min arbeidsplass av en idiot som bor i leilighet vedsiden av, og i utgangspunktet deler parkeringsplass med oss. Men av utleier har han fått forbud mot å oppbevare en lastebil der. Der driter derimot han fullstendig i, og han er rimelig tungt medisinert, så det at han i det hele tatt har førerkort er et under.. Men ja, rundt 2-3 andre biler driver han da og ruser, rygger og tuller frem og tilbake på denne lille parkeringsplassen. Han rygger så på bilen vår, med 4 vitner til stede. Han mente vi kunne kjøpe noe lakk på Biltema.. Noe som blir uaktuelt i forhold til str på skaden. Han nekter så å skrive under på skademelding, før han forlater stedet. Vi ringer å anmelder han, for å så sende inn skademelding fra våres side.

Fikk i dag brev fra forsikingsselskapet der vi må betale 4000 i egenandel og blir trukket i opparbeidet bonus, fordi han ikke har skrevet under skademeldingen..

Er det noen som har vært borti lignende? Begynner da å lure på hva i all verden vi skal med forsikring hvis det er slik det skal ende? Hva har vi for alternativer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen som har plikt til å signere skademelding, derimot er man pliktig til å oppgi personalia.

I skademeldingen antar jeg du har oppgitt hans bil som involvert, samt denne aktuelle personen.

Jeg har tidligere vært i samme situasjon, og fikk da erstattet alt uten egenandel (hadde uansett kun delkasko selv) til tross for at motparten nektet skyld.

At jeg hadde vitner gjorde nok hele saken..

Men klart, ditt selskap sparer seg for en god del arbeid ved å bare la deg ta det på kaskoen..

Lenke til kommentar

Du bør ta det opp med forsikringsselskapet umiddelbart. - Normal saksgang når en av partene ikke har skrevet under, eller levert egen skademelding, er at ditt forsikringsselskap kontakter motpartens forsikringsselskap, de ber han sende inn skademelding, og gjør han ikke det så er det din forklaring som gjelder.

Lenke til kommentar

Du bør ta det opp med forsikringsselskapet umiddelbart. - Normal saksgang når en av partene ikke har skrevet under, eller levert egen skademelding, er at ditt forsikringsselskap kontakter motpartens forsikringsselskap, de ber han sende inn skademelding, og gjør han ikke det så er det din forklaring som gjelder.

De ble kontaktet i dag, og blånektet på å gjøre det noe annerledes. I følge dem var dette normal saksgang, noe som da gjør at jeg lurer på hvorfor jeg i utgangspunktet sitter å betaler så mye på forsikringer, når det ikke beskytter med i slike situasjoner.

Lenke til kommentar

Var ute for samne praksis fra mitt forsikringsselskap, på tross av at vi hadde navn og kontaktinformasjon på fører, som ikke var eier av bilen . Heldigvis hadde vi tatt vare på e-postkorrespondanse vi hadde hatt med fjotten, der han innrømmet skyld. Da forsikringsselskapet fikk dette tilsendt gikk alt i orden omtrent på dagen.

Har også vært ute for en hit 'n run, det er tilfeldig vitne kontaktet meg pr telefon noen dager senere, med regnr og beskrivelse av bilen som påførte skaden. Den saken gikk igjennom uten problemer.

Du oppga navn og kontaktinformasjon på vitnene til forsikringsselskapet, eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

VI fikk tilslutt ved hjelp av utleier underskrift. Men utleier måtte nærmest true med å hive han ut, før han motvillig signerte. Så vi var veldig heldige der.

Men var i kontakt med banken igjen før dette, og de sto på sitt. Så vi spurte rett ut: "Så jeg kan kjøre på en bil til 5 000 000, for å så bare stikke av og slippe unna med alt?" Og ja, det var helt greit og ikke noe man kunne bli tatt på.. Så hvorfor vi har forsikring?

I tillegg om vi ikke hadde fått underskrift så vi måtte ha betalt egenandel selv, måtte vi dessuten med 12000 mer i året, fordi km hadde nå akkurat bikket over.

Så ved å prøve å ordne dette gjennom forsikringsselskapet kunne vi gått på en smell med 4000 i egenandel og trukket i bonus + oppsalg på forsikring (dette er jo i prinsippet helt riktig, men sure penger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...