Gå til innhold

PSU til bruk ved heavy load (peltier element)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12V transformatorer som leverer 25A er heller ikke så vanlige/billige tror jeg...

Du kan slippe unna med et 520W BeQuiet fra 3dfxcool.no. Disse går for 1100 ca. og leverer 28A på 12v railen. Det kan hende du klarer å finne et potmeter inni også, slik at du kan fintune spenningen litt over 12v for å finne peltierelementets sweetspot.

DrErling

Lenke til kommentar

Takker for svar, tar vel det billigste på komplett.no, 550 watts til 600 kr.

Har allerede ødelagt ett PSU, 420 watts Enermax :p

Regnet ut etterpå at jeg var hele 10A over limiten på 12v+

Lærer vel av feilene man gjør tenker jeg.

Lenke til kommentar
Husker ikke hvor man fikk kjøpt den, men et sted finnes det en psu beregnet for peltier som passer i en cd-rom brønn.

Solgt hos netconnection før hvis jeg ikke tar helt feil, hadde en selv, men den fungerer

dårlig da du må bruke div måleinstrumenter for å finne perfekte V, samt at du kun

har en dårlig skrue å justere som fort knakk hos meg. Fikk pengene igjen av firma

og kjøpte som skrevet over Permo GSV300.

(ser at Ergo nevner den, Meanwell PSU... Anbefales ikke fra meg iallefall, permo'en

er overlegen. Selv om den koster 2-300,- mer.. 1100 for meanwell'en nesten rundt

14-1500 for Permo.. (hvis jeg ikke husker helt feil..)

Merk også at meanwell'en bråker som et helvette når den brukes på full load. (ca

24A). Permo'en er litt snillere men lager også en god porsjon støy. Større og mer

saktegående vifte på permo'en. Permo'en er også stor, går ikke inn i et kabinett.

Lenke til kommentar

Hvis du er litt fingerferdig kan du lage ditt eget switch-mode power uten altfor mye pes eller kroner. Jeg satte i gang en salig røre om det i sommer, men det har ikke kommet over i den nye forumdatabasen riktig enda. Også jeg som hadde planer om å sette i gang nå snart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...