Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet pc hvordan restearte win?

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med pcen, får ikke startet windows. Har forsøkt alle forsøk med F8 og forskjellige oppstartsmuligheter. Det fungerer rett og slett ikke.

Dette er en Acer Aspire One 753 uten CD-rom, så må restarte win fra USB. Men hvordan gjør jeg det? Har ingen win 7 cd heller. Er nå Win 7 Home Premium 64-bit edition.

Takk på forhånd ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja det visste jeg ikke! :D

Men hvis jeg skal ta ut data fra disken, trenger jeg en slags adapter da? Har såvidt lest at man må ta ut disken fra pcen, og koble den til en slags adapter, også hente ut data via en annen pc. Vil helst gjøre det da, men med min kunnskap på data, føler jeg at jeg kommer til å feile på det. At jeg ikke får det til :p

Lenke til kommentar

En adapter trenger du ikke, du kan hente ut alle filene du trenger ved hjelp av en Live-Linux USB. Personlig bruker jeg Unetbootin for å lage Live USB stikk.

Hvis du ikke kjenner noe til Linux, tror jeg at du kunne prøve Kubuntu da det har en desktop som ligner på Windows. Ellers finnes Knoppix, Ubuntu, LinuxMint etc. Jeg har prøvd alle disse, nå bruker jeg openSuSe sammen med Windows 8.1 og Windows 7.

Lenke til kommentar

Får opp "Feilgjenoppreting for windows.."

Hvis jeg velger første alternativ, som det står anbefales på, så går skjermen i svart, det skjer absolutt ingenting.

Hvis jeg velger å starte windows på vanlig måte, kommer logoen og "Starter Windows" opp, men noe lenger kommer jeg ikke. Går et par minutter, så starter den av seg selv på nytt.

Vet dataen fucka seg til etter en windows oppdatering. Vil aller helst hente ut data før jeg tar recovery

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk ut nødvendig data på den disken. Men føler ingenting hjelper med denne pcen. Når jeg kjører alt+f10 så kommer jeg ikke inn i recovery. Det står bare "Please Wait for a Moment..." men det skjer absolutt ingenting.

Har latt pcen stått på sånn i en hel dag, men ingenting skjedde. Bør jeg heller ta med laptopen på arbeid, og kjøre over den med en hjullaster? Faens møkka greier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...