Tomzor Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Hei! Jeg skal flytte til en ny leilighet om 2 uker og jeg har ingen mulighet for å få brukt kabel. Derfor lurer jeg på hva som kan være lurt å tenke på når man skal investere i et trådløst nettverkskort? Jeg er ikke helt sikkert på hvor ruteren er plassert i overetasjen i forhold til leiligheta, men det finner jeg ut av på fredag. Multimodemet er fra Eidsiva Bredbånd. Er PCI-nettverkskort bedre enn USB-nettverkskort? Jeg har en https://www.komplett.no/asus-pce-n53-11n-n600-pci-e-adapter/756059 installert fra før, men har vel aldri brukt den. Ser nå i ettertid at den har ikke fått noe bedre omdømme etter at jeg kjøpte den. Lurer litt på om https://www.komplett.no/zyxel-nwd2705-dual-band-wireless-n900/805457 kan være noe å satse på? Kom gjerne med personlige innvendinger og anbefalinger som kan hjelpe meg å få en "stabil" internett forbindelse! Pris er heller ikke relevant. Takker for alle svar på forhånd. Mvh Bekymret gamer Endret 17. september 2014 av Tomzor Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Det teoretisk beste hvis man snakker om trådløst på en stasjonær PC, er en løsning hvor antennen(-e) kan plasseres litt unna kabinettet da metallet i boksen skjermer for signalet. Har ingen egen erfaring (her er alt kablet), men ville vel foreslå noe som f.eks. ASUS PCE-AC68. I tillegg til fleksibel antenneløsning får du også alle 802.11-standarer (så langt). Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 17. september 2014 Forfatter Del Skrevet 17. september 2014 Det teoretisk beste hvis man snakker om trådløst på en stasjonær PC, er en løsning hvor antennen(-e) kan plasseres litt unna kabinettet da metallet i boksen skjermer for signalet. Har ingen egen erfaring (her er alt kablet), men ville vel foreslå noe som f.eks. ASUS PCE-AC68. I tillegg til fleksibel antenneløsning får du også alle 802.11-standarer (så langt). Hei, takk for rask svar! Ja, etter å ha roama forumet så ser jeg at folk flest har anbefalt den du har linket på lignende poster som denne her. Eneste som jeg skulle gjerne ha fått visst er en tilbakemelding fra de som endte med den, om de er fornøyde eller ikke. Ser jo at folk har kommet med delte meninger på Komplett. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Alternativ kan du bruke en trådløsruter i bridge mode hvis du har flere pc-er eller andre enheter som skal kobles til med kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå