Gloms Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Jeg har en iPhone 5. Når jeg kobler den til pcen får jeg "min bildestrøm" og "kamerarull". På "kamerarull" ligger både bilder og videoer På "min bildestrøm" ligger bare bildene mine Slik jeg har forstått det er "bildestrøm" en mellomlagringsstasjon fra mobilen og opp til iCloud. Sttemmer det? Problemet mitt er at jeg ikke får tatt sikkerhetskopi av videoene min. De blir ikke liggende på iCloud. Er det noen her inne som kan hjelpe meg slik at jeg får lastet opp mine videoer til iCloud? Endret 17. september 2014 av Gloms Lenke til kommentar
madmats Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Slik jeg har forstått det er "bildestrøm" en mellomlagringsstasjon fra mobilen og opp til iCloud. Sttemmer det? Nei det stemmer ikke helt. Bildestrøm er kun for bilder, ikke for videoer. De blir også slettet etter 30 dager automatisk, så du må ikke se på bildestrøm som noen slags sikkerhetskopi.. Hvis du tar en sikkerhetskopi mot iCloud så blir videoene dine kopiert. men så vidt jeg vet kan du ikke se videoene på icloud.com eller på noen anne måte. ikke engang i den nye funksjonen som kom nå i iOS 8, icloud drive kan man se filene som er sikkerhetskopiert. Hvis jeg har lest riktig. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 19. september 2014 Forfatter Del Skrevet 19. september 2014 Det vil altså si at så lenge jeg sikkerhetskopierer til iCloud vil alle mine filer komme dit? Hvis jeg da mister telefonen og må laste ned sikkerhetskopien kommer videoene også? Men jeg kan ikke se hva sikkerhetskopien til iCloud inneholder? Hvordan kan jeg da være sikker på at alle mine videoer og bilder er sikkerhetskopiert? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Korrekt. Det er det som er problemet ja, synes det er rimelig tåpelig av Apple at dette ikke går an. Eneste måten en kan se det på er ved å gjenopprette en enhet med sikkerhetskopien, og så sjekke hva som ble sikkehetskopiert.. men sjelden at man har en annen iphone liggende som en kan gjøre dette med. man må jo slette alt innhold og alle innstillinger for å gjenopprette fra icloud ihvertfall har jeg ikke funnet noen annen måte å sjekke dette på.. mulig det finnes, noen andre som vet? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Skaff deg en gratis Dropbox-konto. Innstaller Dropbox-appen på telefonen. Sett på Camera Upload. Tadaa! Alle dine bilder og video på PCen automatisk. 1 Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Er klar over at jeg kan bruke dropbox, men ettersom iCloud følger med telefonen skulle man jo tro at apple hadde klart å legge det opp såpass godt at de fleste ønsket å bruke det. Hvilket da ike er tilfellet. I tillegg til å ikke vite hva som er sikkerhetskopiert fra telefonen sliter jeg med feilmelding og at "iCloud storagespace full, please buy more space". Jeg har rundt 300 bilder og et par videoer på telefonen. Dette kan da umulig være over 5GB? Har slått av at den sikkerhetskopierer alle appene og programmene mine. Har hatt iPhone 4 og 4s tidigere. Disse har jeg sikkerhetskopiert. Kan de være at disse sikkerhetskopiene ligger på iCloud og at jeg nå lagrer dobbelt? Som igjen utløser meldinga om for lite plass? Finner bare en fil inne på iCloud (mitt telefonnanvn). Kan gamle kopier ha lagt seg inni denne sikkerhetskopien og gjort den mye større enn den trenger å være?Når det ikke finnes noen måte å sjekke hva som er på iCloud, finnes det vel heller ingen måte å sjekke om den finnes gamle kopier så lenge man ikke ser de på listen over "kopier du kan gjennopprette telefonen med"? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Det skal gå an å finne/slette tidligere iCloud-backups. Testet nettopp med min iPad Air, hvor jeg ved å gå inn på iCloud-innstillingene klarer å få tilgang til iPhone 5-backupen jeg tok for en tid tilbake, og jeg får også mulighet til å slette den. Gå inn slik fra iPhonen din (samme greia fra en iPad): Innstillinger -> iCloud -> Lagring -> Administrer lagring I skjermbildet du da kommer til, skal det være en egen kategori som heter "Sikkerhetskopier". Hos meg står det da iPhone 5s der, også når jeg går inn via iPaden min, og klikker jeg meg inn på den, får jeg mulighet til å slette den. Jeg får også opp hvor stor den er. Håper dette hjelper. Endret 21. september 2014 av Juke Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Går jeg inn slik du sier får jeg opp 1 og kun 1 sikkerhetskopi. Den heter iphone 5. Ligger ingen andre der. De andre har jeg slettet. Kan ikke gå inn og se hvor mange bilder eller hva som ligger inni denne sikkerhetskopien. Har gått gjennom telefonen. Jeg har: - 62 minutter film fordelt på 32 videoer - 480 bilder Er dette nok til å fylle opp 5GB? Har prøvd å finne ut hvor stort et bilde er, men finner det ikke inne på iphonen. Har tatt sikkerhetskopi til Dropbox. Der ligger bildene på i gjennomsnitt 1,5 mb pr bilde. Men alle dat lagringsskyer komprimerer vel filene for at du skal få plass til mer? Er det slik at dropbox er gode på dette mens iCloud ikke kopierer? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Videoer i HD tar enormt med plass Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Innstillinger - Generelt - Bruk Der ser du hva det er som tar opp plass... Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Eneste som tar opp nevneverdig plass er Spotify (4,5 GB) og Kamerarull (4,1 GB). Har slått av at Spotify skal lastets opp til iCloud. Ser jo nå at kamerarullen tar nesten 5GB alene i følge det som står på "Bruk", men hvordan kan jeg da bare ha brukt 800 MB hos Dropbox når akkurat det samme er lastet opp dit? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 Nå har jeg lastet alt av bilder og videoer opp til Dropbox. Hos Dropbox bruker dette 1,7 GB med plass Hos iCloud bruker akkurat det samme 4,8 GB med plass Hvordan er dette mulig? 1gb er vel 1 gb uansett hvor man laster det opp? 100 % sikker på at det bare lastes bilder og videoer til icloud. Har huket vekk alt annnet Lenke til kommentar
madmats Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg skjønner at du blir forvirra, for jeg skjønner det ikke helt sjøl. Apple har 3 måter å ta kopi av bilder på. Du har icloud bildestrøm (kun bilder), icloud sikkerhetskopi (bilder,video,appdata,+en del annet) og så har du icloud photo library (som jeg ikke kan noe om). Du sier at du kun har lagret bilder og videoer. hvis du har brukt icloud sikkerhetskopi så kan man ikke velge hva man tar backup av her såvidt jeg skjønner, så mulig derfor det tar opp mer plass enn du tror? snakker du om bildestrøm er det bare bilder, ikke videoer som du kan kopiere har du brukt icloud photo library (vet ikke om det går engang) så aner jeg ikke, mulig den er i betaversjon siden denne er helt ny kanskje du skal høre med et annet forum? jeg er ikke iphonebruker sjøl engang evt les mer her http://support.apple.com/kb/HT4847?viewlocale=no_NO&locale=en_US Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå