AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hei. Poster her da dette til dels handler om relasjoner, men mest fordi jeg ikke kan poste som anonym i jobb-forumet. Anonymitet er viktig her. Før sommeren jobbet jeg som innleid konsulent i et offentlig IT-firma, men da det ble bestemt lenger opp i systemet at dem ikke lenger skulle benytte seg av innleid arbeidskraft, jeg sluttet da etter 2 måneder. Jeg ble fortalt at det kanskje kunne komme opp en stilling senere og at det at jeg hadde jobbet der før ville telle positivt. Nå har denne annonsen kommet opp, og noen dager/en ukes tid etter at stillingsannonsen ble publisert la denne potensielle arbeidsgiveren (min tidligere sjef når jeg jobbet der som innleid) meg til på facebook hvor vedkommende hadde linket til stillingen på veggen sin (Har ikke sagt noe til meg direkte om den). Jeg søkte selvfølgelig på stillingen og informerte vedkommende om at jeg hadde gjort det og fikk "(Y)-smileyen" til svar. Søknadsfrist var mandag som var, men har ikke hørt noe. Hva nå? Det at han la meg til akkurat i denne perioden er jo et godt tegn, og jeg ser på det som et hint. Men har ikke hørt noe enda, skal jeg kanskje spør om hva som skjer videre, ev hvordan? Anonymous poster hash: f8c54...f04 Anonymous poster hash: f8c54...f04 Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Det har nå gått to virkedager (om en kunne søke ut mandagen), det er ikke så lang tid. Har i noen tilfeller opplevd å få innkalling til intervju flere uker etter endt søknadsfrist, den siste jobben jeg søkte på gikk det seks dager (fredag til torsdagen etter). Men det hele kommer vel an på flere ting (antallet søkere, hvor hurtig de har behov for en ekstra/ny ansatt, osv). Du har ikke noen innad i firmaet du kan ta kontakt med da? Noen der som kan vite noe om søknadsprosessen? Noe usikker på om du bør ta kontakt med sjefen over facebook ang. søknaden. Jeg skjønner at det er fristende, men er usikker på om en skal diskutere en ansettelse med sjefen privat (hvilket facebook vil bli regnet som), men en diskret e-mail sendt rundt lunsjtider i morgen kan kanskje ikke skade? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2014 Forfatter Del Skrevet 17. september 2014 Ok, jeg avventer Har en "insider" i en annen avdeling jeg kanskje kan høre med. Anonymous poster hash: f8c54...f04 Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Du kan kanskje få hørt med han ganske tidlig i morgen? (Dvs: Kan like gjerne ta kontakt med han da, som fredag eller mandag om du først skal gjøre det). Tror kanskje det er riktig å avvente litt, du har allerede gjort sjefen din oppmerksom på at du har søkt på jobben, og om du er for "masete" så gir det kanskje et inntrykk av at du ikke helt har så mange alternativer. Nå aner jeg ikke om dette er en jobb ved siden av et studie, eller om det er et forsøk på å få en fast stilling. Men om det er snakk om sistnevnte så kan det være en idé å ikke virke helt desperat på å få jobben (da dette kan gi et inntrykk av at du ikke evner å få deg jobb et annet sted). (Mulig jeg overanalyserer litt nå, da det ikke er så rart å være ekstra interessert i å fortsette å jobbe et sted man allerede kjenner til.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå