Gå til innhold

The Evil Within - diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er bobb bobb jeg. Spiller på Ps4. Jeg har noe imot gameplayet ser det ut som. Er noe med skytinga og kamera som går for nærme. Grafikken og flyten er meget ræl synes jeg da det er enda værre på Xbox One utgaven.

Jeg liker faktisk Alien Isolation mye bedre når jeg har spilt begge like mange timer.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg burde kjøpe dette til PC? Potensialet i den er jo enda ubrukt da jeg rett og slett ikke orker å spille PC lenger, kun brukt i media sammenheng. Men med gameplayet til dette spillet frister det med bedre flyt altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kanskje jeg burde kjøpe dette til PC? Potensialet i den er jo enda ubrukt da jeg rett og slett ikke orker å spille PC lenger, kun brukt i media sammenheng. Men med gameplayet til dette spillet frister det med bedre flyt altså.

Flyten i spillet er nok best på PC selvom det kan være noe rusk der også har jeg fått med meg

Lenke til kommentar

"Skremmende" lite aktivitet her, hva syns dere som har spillet ?

Tja, jeg vil sammenligne det med Resident Evil. Det første var svært bra, men det var ikke før Resident Evil 2 de kjørte på med alt de hadde, og lagde et av de beste spillene i serien. Det samme gjelder Assassin's Creed. Det første var bra, men det tok ikke av før det andre. Evil Within er ikke dårlig, langt ifra. Men det er en del ting som irriterer vettet av meg.

Jeg har ikke spilt så langt ennå (jeg har satt fyr på en og annen fiende), men så langt har jeg ikke funnet noe som helst kart. I starten er det ikke et noe problem, da den er ekstremt lineær. Men etter en stund surret jeg rundt uten å ha noe som helst peiling på hva jeg skulle gjøre. Selv om det var ganske opplagt hvor jeg skulle, klarte jeg bare å komme dit med en ren tilfeldighet.

Starten var også rimelig kjip. Dette er selvsagt min personlige mening, og jeg vet mange andre elsker starten. Kort sagt hadde jeg et halvt minutter sånn ca på å komme meg videre, men uten kart ble det veldig mye roting frem og tilbake, og jeg døde minst ti ganger før spillet kom i gang for fullt.

Men etter det har det tatt seg opp ganske mye, og jeg vil tro resten av spillet kan bli svært bra. At det er sorte kanter øverst og nederst i skjermen (selv på XBone) gjør meg ingenting. Det er bare så forbannet mørkt :( Har heller ikke lyst til å finne ut hva som skjer om jeg ikke setter fyr på en død fiende. Det siste jeg vil ha er flere Crimson Shitheads fra Resident Evil remaken. :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Meh...likte crimson heads jeg. Var genuint skremmende da de reiste seg og begynte å løpe etter meg første gangen...den lyden når de kommer løpende over teppet...ugh!

Skulle gjerne spilt the evil within, men har ikke PS4, og mtp. at spillet har en del tekniske problemer og noen snodige designvalg (kamera og "letterbox"rammen) virker det ikke som det er verdt å kjøpe en ny konsoll for...men det frister jævlig siden jeg ikke har spilt et spill siden slutten av mars, og PS4 kommer jeg nok til å skaffe meg uansett før eller senere...

Lenke til kommentar

Det er det samme på PC, console-kommandoene for å "fjerne" letterboxen gjør det bare på den gamle, dumme måte, nemlig å fjerne innhold fra sidene og blåse opp bildet. Om ikke noen har fikset det. Uansett jævlig at brukerne nå om dagen må fikse spillene som blir utgitt.

Hvilken annen måte skulle det vært gjort på? Strekke bildet i høyderetningen? Da blir jo alle proporsjoner helt gale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...