Nordmann3 Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 På skolen har de blokkert allt av sosiale medier som jeg virkelig vil bruke mens jeg venter på timer og slikt. Kan man lage sin egen proxy server? Har hørt at dette skjuler ip adressen slik at jeg unngår blokkeringen. Hva slags program er det man kan bruke? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Lage egen proxy server hjelper ikke. Kanskje VPN hjelper, men uansett er dette nok i mot skolens regler, de har blokkert dette av en grunn. Så du kan verstefall få anmerkning eller dårligere oppførselkarakter av å gjøre dette. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 ssh -D 1234 [email protected] Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 ssh -D 1234 [email protected] For å utdype: Hvis du har en maskin som kjører en ssh-server (som typisk er noe man setter opp på en maskin med linux eller en BSD, eller forsåvidt en mac), så kan du bruke en ssh-klient ("ssh" på kommandolinjen i linux/bsd/MacOS , eller f.eks. putty i windows) til å koble til den. I utgangspunktet lar ssh deg "fjernstyre" en kommandolinje, men det er også mulig å sette opp en proxy hvor trafikken går ut på internett fra serveren. Og hvis ikke det er nok til å la deg google resten, så er det ikke sikkert dette er løsningen for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå