-kga- Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvorfor har det seg slik at mange av de DivX filmanne jeg har som må spilles av på DivX player siden de ikke virker på madia player og real player ikke fungerer ordentlig. Jeg må se alle fra starten av, kan ikke starte midt inne i dem. Når jeg prøver og dra den tids greia slik at jeg havner lenger ut i filmen så går den bare til starten av filmen. Hvorfor er det slik? Det er SINSYKT iriterende hvis jeg ser en film og DivX spilleren klikker eller pc`n klikker, eller et eller annet gjør at den avsluter seg. Jeg må jo la den gå fra starten av igjen. Er det flere som har opplevd det? Er det noe jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har opplevd det ja... Takknemelig hvis noen kan svare!! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du kan jo bruke DivFix hvis DivX filen er corrupted. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Du kan jo bruke DivFix hvis DivX filen er corrupted. Eller installere k-lite kodec pack. Den inneholder Anti Freeze filteret som gjør at avspillingen ikke stopper på ødelagte frames. Codecpakken finner du under downloads på itpro.no og den er kommet i v2.10F. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jepp, DivX suger esel noe hemningsløst. Allerede komprimerte 5GB(MPEG3) ned til 700MB(MPEG4) uten tap av kvalitet? Kyss meg midt i toer'n. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ærlig talt.. DivX er ett sinnsykt bra format, egentlig.. Ingen kan vel egentlig nekte for det.. Se f.eks Snatch divx versjonen(sier ikke at jeg har den, eller hvor man får den ), der har du sinnsyk lyd, og sinnsyk bildekvalitet i forhold til de 700mb den tar.. Pointless to argue that Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ærlig talt.. DivX er ett sinnsykt bra format, egentlig.. Ingen kan vel egentlig nekte for det.. Se f.eks Snatch divx versjonen(sier ikke at jeg har den, eller hvor man får den ), der har du sinnsyk lyd, og sinnsyk bildekvalitet i forhold til de 700mb den tar.. Pointless to argue that Helt riktig. Skal man derimot vurdere filmkvaliteten til formatet mhp filmkvaliteten til formatet, til forskjell fra hvor mange liter, meter, kilo eller mebibytes en film i formatet tar... ...så schjuger det. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jepp, DivX suger esel noe hemningsløst.Allerede komprimerte 5GB(MPEG3) ned til 700MB(MPEG4) uten tap av kvalitet? Kyss meg midt i toer'n. Kilden er MPEG2, ikke MPEG3. Sikkert bare tyrkleif, men. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Vil si at XviD er noe bedre enn DivX.. Og spill av divX filer med BSplayer, funker mye bedre da.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det er P2P som er noe møkk, ikke DivX/XviD. Last ned fra feks. FTP så går det så fint så. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det er P2P som er noe møkk, ikke DivX/XviD. Last ned fra feks. FTP så går det så fint så. ehh har du lest tråden? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det er P2P som er noe møkk, ikke DivX/XviD. Last ned fra feks. FTP så går det så fint så. ehh har du lest tråden? er jo mulig han mente at kvaliteten på de (fleste) divx filmer man finner på p2p er av dårligere kvalitet enn på ftp. muligens.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ehh har du lest tråden? Det er filmene man laster ned fra P2P det er tull med, de som er overført mellom folk kanskje hundre ganger. Dessuten er endel filmer der som er "hjemmerippa", og ikke rippa av releasegrupper. Det man laster ned fra pubber, IRC og news er som oftest i rar-format, da kan man sjekke med sfv-filen om filene er gode. Hvis noen er dårlige laster man dem ned på nytt. Hvis alle filene er ok har man en film som virker 100%, og som ofte er av meget god kvalitet (kvaliteten kan man sjekke på forhånd på VCDQuality.com). Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Laster stort sett bare filmer med tags.. "godkjent" Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hmm laster bare fra DC++ men klarer å se at det ikke er hjemmerip. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Grunnen til at man ikke kan hoppe utover i noen filmer er et de er laget uten "avslutning". Det er en kodesnutt som forteller "nå begynner jeg" og "nå slutter jeg". Hvis slutt-snutten er borte av en eller annen grunn (mest fordi fila ikke er 100% iorden), får man ikke lov å spole, da avspillerprogrammet ikke kan kalkulere seg frem til når videoen er slutt, og dermed ikke kan navigere rundt i fila som man vil. AVI Preview Console (http://www.funkster.org/) kan fixe filen hvis den passer med en av formatene programmet er skrevet for. Tror det er ganske mange typer kodinger, og lage en ny sluttkodesnutt, slik at spoling funker som det skal. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 laster kun ned DVDR jeg. DivX ser bra ut og alt, men på DVDR kan jeg få bedre bildekvalitet, DD 5.1/DTS, menyer, ekstramateriale, undertekster osv. Vet om en BT side med rundt 150 DVDR, og nye som kommer hver dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå