Kiiips Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hei. Jeg tok en hårmineralanalyse og den viste veldig høye aluminimumnivåer. Hva kan forårsake høye aluminimumnivåer i norge? Og hvordan kan jeg få dobbeltsjekka om dette faktisk stemmer? Er litt skeptisk til hårmineralanalyser. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hårmineralanalyser sier deg ingenting om hva som feiler deg. Du har grunn til å være skeptisk. Gi blaffen, vil jeg si. Den eneste grunnen til å få i seg for mye aluminium er hvis du tilbreder sure ting i aluminiumsgryter. De aller fleste grytene som selges er stål eller titan. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hårmineralanalyse er bare kvakksalversk bullshit på lik linje med homeopati, healing, akupunktur osv osv. Bare å ignorere. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 17. september 2014 Forfatter Del Skrevet 17. september 2014 Tja, men la oss antal at hårmineralanalysen er korrekt da. Hva bør jeg undersøke videre? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Du kan sjekke om du er aluminiumforgiftet hos legen. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Tror aluminium kan bli brukt til å rense drikkevann, så hvis noen gjør en feil der, så er det vel mulig. Utenom det, så må det vel være noe industrielt. Andre kilder er som nevnt alu-gryter, også har du aluminiumsklorid som blir brukt i deo. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hårmineralanalyser fra gode laboratorier er til å stole på. Det som er mest til å stole på ang. dem er faktisk tungmetaller. Det største problemet med analysene er faktisk kundefeil. Jeg ville først og fremst droppet deo med alu, som mest sannsynlig er kilden for de fleste. Det at kroppen kvitter seg med det i håret er en god ting. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hårmineralanalyser sier deg ingenting om hva som feiler deg. Du har grunn til å være skeptisk. Gi blaffen, vil jeg si. Den eneste grunnen til å få i seg for mye aluminium er hvis du tilbreder sure ting i aluminiumsgryter. De aller fleste grytene som selges er stål eller titan. Eller en legering. Rent titan er ikke billig. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Aluminium brukes også i flere typer deodoranter. edit: Vidor nevnte det allerede. Endret 17. september 2014 av NoBo Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hårmineralanalyser er bare tullball. Wikipedia: Despite its natural abundance, aluminium has no known function in biology. It is remarkably nontoxic, aluminium sulfate having an LD50 of 6207 mg/kg (oral, mouse), which corresponds to 500 grams for an 80 kg person. Skal nok godt gjøres å få i seg slike mengder via deodoranter og partikler fra gryter o.l. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Tannkrem inneholder vel endel aluminimum. Jeg har bytta til tannkrem uten flur nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå